|
Ankieta - jak długa antena jest najpraktyczniejsza..?
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Jaka długa antena na dach pojazdu do użytku profesjonalnego...?..
Głównie chodzi o wygląd , praktyczność(wystarczający zasięg) i nie prowokowanie złodziei tak aby antena nam pomagała a nie przeszkadzała ciągłym odkręcaniem i nerwami z powodu kradzieży.
Chodzi o jakąś idealną średnią z tego wszystkiego..
Def.
No glos oddany -
co znaczy: do użytku profesjonalnego?
czyli do pracy a nie dlatego że sie lubi rozmwiać przez CB radio.
Def.
profesjonal=zawodowy
120 podobno im wieksz bat tym lepszy ja twierdze ze mniejszy tez moze byc fajniejszy:) pozdro
Nie liczy sie długość, ale jakość No i sztywne musi być
Nie liczy sie długość, ale jakość No i sztywne musi być Nie liczy się jakość, liczy się technika ;>
Jestem bardzo zdziwiony wiekszością głosów ... , myślałem że większość woli jak najkrótszą antenę... , Ja przyznaje sie do 50cm .
Def.
A ja nie antenke o dl ok 150 cm zapewnia dosc spory zasieg, a jednoczesnie nawet w razie koniecznosci demontazu mozna ja jeszcze bez wiekszych problemow zakamuflowac w samochodzie bez koniecznosci zginania itp itd (co tez skwapliwie czynie gdy zostawiam samochod na parkingu )
Jestem bardzo zdziwiony wiekszością głosów ... , myślałem że większość woli jak najkrótszą antenę... , Ja przyznaje sie do 50cm .
Def.
A ja sie przyznam do hehe widac w opisie
73
czyli do pracy a nie dlatego że sie lubi rozmwiać przez CB radio.
Def.
profesjonal=zawodowy
podobno zawodowo nie wolno wykorzystywać radia cb.
a jeśli pytasz o antenę którą mam na służbowym aucie (co nie oznacza zawodowego), to mierzy ona 60cm. ale nie ze względu na jakieś wspaniałe osiągi, a dlatego że taki mam układ z przełożonym. antena krótka i bezinwazyjny montaż.
No własnie nie wolno wykorzystwać radia CB do celów zawodowych ale 99,99% ludzi tak właśnie robi... ,bo ile osób rozmwia typowo amatorsko ..? ,chyba kilka baz w wiekszym mieście.., reszta w pracy ..pyta o drogę i o Policję..
Pasmo CB nie jest ani do końca amatorskie ani profesjonalne ale przezaczenia mimo zakazu jest dziś typowo profesjonalne , a kiedyś było bardziej amatorskie
Def.
Def, mylisz wykorzystywanie radia dla zdobycia informacji o korkach, policji, objazdach itd. z używaniem CB w celach ZAROBKOWYCH np, jako komunikacja z pracownikami, radio taxi itd. pierwsza opcja jest legalna a nie jest zawodowa, druga odwrotnie
jedno i drugie to to samo , obniża koszty przejazdu !!!! i czas...
a amatorsko to tylko rozmowa bez najmniejszych kożyści....
[ Dodano: Wto Lis 01, 2005 9:56 am ]
a amatorsko to tylko rozmowa bez najmniejszych kożyści...
gdyby to co mówisz było prawdziwe, to policja miałaby podstawy do zdjęcia sprzętu z każdego zarejestrowanego na firmę auta. a nie robi tego nigdzie na świecie. zwracam też uwagę że to właśnie dzięki kierowcom ciężarówek cb rozpoczęło się i rozpowrzechniło się na świecie... więc twierdzenie że kiedyś było bardziej amatorsko też nie do końca jest celne.
też nie..., wiem ze to nielegalne ale cóż.. kogo to tak naprawdę obchodzi...?, jak tyle lat policja na to pozwalała to teraz nikt niego nie wypleni.., pasmem do takich celów jest PMR446 ,ale jak sie nie pilnuje pożadku to regulamin sam się stworzył
Def.
ps. zakłócenia są na pasmach za duże a URTIP nie rusza się..., na pasmach policji się beka a ich to nie obchodzi, to kogo tam obchodzi pasmo CB...
Wiesz. Jak to komu w ogóle udowodnić. Jak mnie zatrzyma Policja, to nie mają możliwości stwierdzenia, czy w cięzarówce mam CB do celów "zarobkowych", czy dla uprzyjemniania sobie długich tras!!!
73!!!
ja nie mówię o tym co teraz się dzieje, tylko o tym co się działo na przetrzeni ostatnich kilkunastu lat. nawet gdy policja miała wenę na pozwolenia, nie sprawdzała czy auto jest służbowe czy prywatne.
podtrzymuję zdanie że mylisz dwie różne kwestie. czym innym jest zdobywanie informacji o warunkach na drodze mających służyć bezpieczeństwu szeroko pojętemu, a co innego zdobywanie informacji mających na celu zdobycie klienta. kierowca zarobi czy będzie miał ot radio czy nie, bo ma płaconą albo pensję, albo z kilometra więc radio nie daje mu zarobić. idąc twoim tokiem myślenia, błyskanie światłami też obniża koszta, czy jeśłi robię to z służbowym aucie robię to zawodowo? dletego uważam że kierowca używający radia jako antymisiek nie łamie prawa, ale już taksówkarz przyjmujący przez cb zlecenia tak.
wiesz oni nawet o to nie spytają ,przcież nie znają regulaminu .
Def.
ps. Góral może w USA wolno używać CB do pracy ale nie w Polsce, choć jak widać przyjeło sie wszędzie .
podaj definicję używania do pracy? z uzasadnieniem...
wiesz Góral prawnie to bez znaczenia co powiesz przez mikrofon ,ważne że w pracy dla pracy a że to słuzy bezpieczeństwu, czy wygodzie to juz nikogo nie obchodzi.
ps. u nas jednego ciężarowca zgarneli za radio CB służące do pracy ,ale gość bogaty to zapłacił karę i nadal gada po 2 letniej przerwie.. .
ktoś go chyba nie lubiłi PAR przyjechał do domu.. (nie ja)
Tak od tej strony przyznaję rację Góralowi. Np. we Włoszech korporacje taksówkarskie używające CB mają swoje pasmo i płacą za to grubą kasę.
73!!!
Wiesz pasmo CB to pasmo obywatelskie, jest bez licencji dlatego duuużo osób je wykorzystuje do pracy zawodowej.. a inne pasma np. taksówkarskie wymagają pozwoleń na pracę dlatego oni płacą , mają wyłączność na nie.., każdy moze mieć CB radio ale ,refulaminu nikt ne przestrzga dlatego jest tak wiele nielegalnych zastosowań .. a że tego nikt nie ściga.. to juz wina państwa ze dopuściło do takiego rozrostu ze nie da się panować , przcież oni nawet nie są w stanie pomóc słuzbom bo tyle ludzi tam przeszkadza.. nie sądze aby sie interesowali pasmem niestrzeżonym .., regulamin dali , słuchać nie trzeba stąd to wszystko.
Def.
Właśnie dlatego uważam, że powinny być opłaty. Oczywiście nie rozwiąże to problemy, ale w znacznym stopniu ograniczy ilość przeszkadzaczy.
73!!!
masz rację ,jakiś mały kwitek pomaga ,aby był tylko przestrzegany ,a nie jak kiedyś że trzeba mieć papier ale sprawdzają to raz na 1000 lat.. bo na takie zabawy szkoda było naszych pieniędzy na te druczki .
Def.
Wiesz. Myślę , że włoski patent jest całkiem dobry. Zezwolenia nie potrzebne, ale trzeba płacić 12 Euro rocznie. Wówczas jest kasa na kontrole. A dodatkowo kupa ludzi nie będzie chciała wydać kilkanaście, kilkadziesiąt złotych za rzucanie mięchem w eterze.
73!!!
widzisz, Def, chcesz opłat i ścigania a nie podajesz definicji zarobkowego używania cb. nie uważam, że używanie przeze mnie radia w służbowym aucie miało charakter zarobkowy. nie pozyskuję przez nie klientów. nie służy mi do zarabiania pieniędzy. nie służy do wykonywania zawodu. a obniżanie kosztów? jazda z wiatrem obniża koszty.
wbrew temu co piszesz właśnie to co mówię przez radio ma tu kapitalne znaczenie. ja nie oferuję nikomu żadnej usługi za pośrednictwem trx'a cb. uzywam go jako atlas drogowy i informator turystyczny. nigdzie nie jest powiedziane że tego mi nie wolno.
ps. Góral może w USA wolno używać CB do pracy ale nie w Polsce, choć jak widać przyjeło sie wszędzie
sprawa egzekwowania prawa przez państwo to zupełnie inna bajka... ale niech będzie: w Niemczech czy Austrii poziom ekzekwowania prawa jest zapewne dużo wyższy niżu nas, a jednak kierowcy w tych państwach wozą cb w autach firmowych. może równieżnie uważają takiej formy użytkowania za komercyjną...
ale czy to wystarczy aby zniechęcić 'mięsiaży'..?, dobry pomysł.., ale u nas juz wszystko za darmo i bez papierów.., zaleta to i wada.., ale u nas nawet gdyby były papiery to nikt niego nie sprawdzał.... , u nas chyba lepiej bez niczego, bo wszystko inne wymaga jakiś zmian ,ale praktycznych a nie papierkowych ,więc pewnie w rządzie nikt by sie tego nie podjoł ..a szkoda...
Def.
w Niemczech czy Austrii poziom ekzekwowania prawa jest zapewne dużo wyższy niżu nas, a jednak kierowcy w tych państwach wozą cb w autach firmowych. To nie prawda.W Austrii CB jest w ogóle ZABRONIONE!!!
73!!!
to dlaczego nikt nie kontroluje aut tam wjeżdżających i nie ściga kierowców korzystających z pasma cb? i dlaczego widywałem tam sporo aut na austryjackich blachach z antenami cb?
Bo używają go wyłącznie poza Austrią. Posiadanie nie jest zabronione, tylko używanie.(jak antyradary w Polsce). A co do kontroli to przekonasz się jak Cię zatrzymają. Musisz mieć wyłączone radio i odczepiony mikrofon.
73!!!
kontrolowali, nie zabrali, nie pytali... widzieli, słyszeli. Polaków zresztą
za to ja nie widziałem jeszcze śmieciarki jeżdżącej poza granice kraju na zwałkę... zwłaszcza gdy do granicy jest 140km. ale może w Austrii tak mają.
ale nie w tym rzecz. w sumie polemizujemy o komercyjnym wykorzystywaniu cb.
W sumie masz rację. Nie o tym mowa. Co do Austrii to nie będę się kłócił. Może coś się zmieniło, nie wnikam. Z tego co wiem to jest zabronione i nie zamierzam nikogo przekonywać. Sam przestrzegam tego, co wiem i mam spokój.
73!!!
przyznaję że stanu prawnego Austriii w tej dziedzinie nie znam. opisuję tylko co widziałem i słyszałem. a słyszałem sporo stacji niemiecko języcznych. pozdro
Dopóki jeszcze nie nadają reklam przez cb to jest ok. Cb ma 40 kanałów to nawet jeśli te parę kanałów będzie wykorzystanych w celach powiedzmy komercyjnych to zostanie jeszcze ich dużo do pogadania. Po za tym jest jeszcze tajemnica handlowa, bezpieczeństwo pracy itp. i żadna poważna firma nie będzie korzystać z cb.
a jak inaczej nazwiesz tekst: zapraszam do baru przy 3xx kilometrze na świeżonkę i smakowite pierożki z serem i skwarkami... jak nie reklamą? to jest własnie coś do czego radio nie powinno być wykożystywane...
w wawie mam gościa który zarządza albo kurierami, albo czymś podobnym... otwartym tekstem podaje namiary klientów: nazwisko, adres czasami telefon... zacząłem ostatnio zapisywać to co słyszę i zastanawiam się nad podaniem gościa do odpowiednich służb, bo nie dość że łamie zakaz pracy na cb w celach zarobkowych, to dodatkowo, i myślę że tu go bardziej skarcą, łamie ustawę o ochronie danych osobowych... a w dodatku jest burak, zajmuje "mój" kanał i wali na bezczela bez breka... ni me, ni be, ni pocałuj mnie w żyć... tylko, tomek, tomek!!! pojedziesz tu i tu... andrzej, andrzej... itd. podpada mi coraz bardziej...
Do nas jeszcze reklama nie dotarła ale widocznie wszystko jeszcze przed nami. A ten klient od kuriera co podpada pod ustawę o ochronie danych osobowych - zdecydowanie tępić. Pozdrawiam Firth.
zastanawiam się nad podaniem gościa do odpowiednich służb, bo nie dość że łamie zakaz pracy na cb w celach zarobkowych, to dodatkowo, i myślę że tu go bardziej skarcą, łamie ustawę o ochronie danych osobowych... Popieram. To już jest przegięcie w 100%
73!!!
Dzużo tych przegięć wszędzie , ale co tam dopuki mozna razem żyć w zgodzie to nie jest najgorzej ,kilka kanałów profesjonalnych(komercyjnych) nie jest takie złe , mi szczeże mówiąc nie przeszkadza o ile te stacje nie będą przeganiać stacji typowo amatorsko-obywateskich.
Def.
mi szczerze mówiąc nie przeszkadza o ile te stacje nie będą przeganiać stacji typowo amatorsko-obywateskich.
dlatego gość jest u mnie na cenzurowanym, bo nie potrafi się zachować. traktuje kanał jak swojąwłasność. nie zwraca uwagi że ktoś już na nim rozmawia. po prostu na bezczela wywołuje swojego pracownika i wydaje dyspozycje. na początek mam zamiar wyjąć z pawlacza moją starą 737... a potem się zobaczy
A nie da się mu tak pozakłócać tych jego transmisji
Jak on zacznie przekazywać zlecenie to wchodź np z" Larysa, masz lodzika na koronie (Stadionu 10-lecia), biegusiem na górę"
a myślisz że po co wyjmuję moją 737...
A gdzie można kupić i jakie firmy produkują takie antenki 275cm? Ja bym był baaardzo zainteresowany takim cudeńkiem - wtedy to bym sobie dziurkę w dachu machnął jak nic
Niestety takie długosci tylko dla wojska .., ale można kupić.., co prawda w Polsce chyba nie .. ale jest inny problem ,bo mocuje sie je na bardzo duże głowice raczej do opancerzonych pojazdów lub aut terenowych gdzie nie ma podsufitki.
Trzeba do radmoru pisać.., ale oni nie lubię klientów detalicznych .
www.radmor.com.pl Def.
Jeszcze niedawno była taka na Allegro, chyba z dwóch elementów.
szczeże liczyłem na choć jedno głosowanie 275cm , no ale nie udało się...
może kiedyś.. . Def.
Jakiś czas temu kolega w samochodówce miał taką antenę na Fordzie Sierra dopiętą do Cobry. Przypominalo to lemm at spięte razem do kupy. Trochę nawiedzony człowiek to wtedy był. Jak to chodziło niewiem, ale się nieźle bujało.
Kolego Góral ja mam rade na goście który podaje te dane przez CB. Ja kiedyś słyszałem jak kierowcy podają sobie numer telefonu do klienta na 19- z uwagi na to że nie lubię jak ktoś dyskutuje na dziwne tematy na 19, a oni dyskutowali już kilka minut, a pyzatym ochrona danych osobowych- zapisałem numer i zadzwoniłem powiedziałem, tamtej osobie jak sprawa wygląda. Chłopcy pewnie się zastanowią następnym razem jak będą podawać takie rzeczy przez radio
heeh dobry sposob
Dopóki jeszcze nie nadają reklam przez cb to jest ok. Cb ma 40 kanałów to nawet jeśli te parę kanałów będzie wykorzystanych w celach powiedzmy komercyjnych to zostanie jeszcze ich dużo do pogadania. Po za tym jest jeszcze tajemnica handlowa, bezpieczeństwo pracy itp. i żadna poważna firma nie będzie korzystać z cb. Co do tej ilości wolnych kanałów przy 40, to nie byłbym taki pewny... Pamiętam jak zaczynałem pierwszą swoją przygodę z CB Radio jakieś 13-14 lat temu, kiedy jeszcze "komórki" były bardzo drogie (stało się nawet w kolejkach za wybranym jednym z nielicznych oferowanych modeli), a rozmowy przez te telefony były jeszcze droższe - to wtedy pamiętam, że w godzinach wieczornych nie było wolnych kanałów na podstawowej 40-stce..., a na każdym kanale rozmawiało się w grupach kilkuosobowych... Ale to były stare dobre czasy... - na samą myśl łza się w oku kręci - montowało się radio na bazie i w mobilu, żeby mieć kontakt z domem robiąc zakupy, jadąc do lub z pracy - wiedzieć co się dzieje w domu, kiedy nas tam nie było... Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie!!! wojtek_73
no i tak jest 120-160 ale 200 ze ma taki wynik to troche dziwne z moich obserwacji wynikalo inaczje
hmmm nie załapałem się na ankietę. Nie zdążyłem. A dlaczego niema 5/8 na bazie (czyli ok 6,8m)
Sory ale mam pytanie czy jak posiadam bata 1,5 President Ml to czy podczas strojenia anteny kluczem imbusowym nie za wiele to da to czy skraca się bata od góry dzięki i przepraszam że się wtrąciłem w temat długości bata.
wzt29, Chyba od dołu
Nie załapałem się na ankietę ale do 200cm powinna wystarczyć
co do korzystania zarobkowego. Sprawa jest dla urzędów skarbowych. Jeżeli ktoś kupuje radio 'na firmę' i wlicza je w koszty, zakłada wykorzystanie nilegalne. (można wliczyć tylko wydatki poniesione w celu uzyskania dochodu). Tak więc radia na fakturę kupować nie wolno. Bart
do 200 jest praktyczna-posiadam lemm 170 i z dobrym radiem /moze byc tti 880 w razie wjechania w duze miasto skrecam rf grainem,ewentualnie przełaczam na tryb miejski-rewela
bart, co ty piszesz? moim zdaniem zakup na fakture jest dozwolony wtedy jesli przynosi dochod - a nawet jedna rozmowa ze swoim zakladem czy z innym zakladem gdy jestesmy w drodze przeciez przynosi pozniej dochod lub klient cos zamowil i kupil a dowiedzial sie o nas nap. przez radio CB wiec zakup radia cb jest kosztem dajcym sie uzasadnić. Ajakie wnoski sa innych kolegów? Pozdrawiam
Faktura jest dokumentem zakupu imiennym - sam fakt zakupu na fakturę o niczym nie świadczy. Jeżeli ktoś kupił i zaliczył w koszty działalności to musi uzasadnić wydatek przed US. Jeżeli powie, że dużo jeździ i radio służy mu do np. znajdowania drogi, omijania korków - a zatem pośredno sprzyja uzyskiwaniu przychodu - nikt tego kwestionował nie będzie. Jeżeli uzasadni zakup w firmie koniecznością utrzymywania kontaktu ze swoimi kierowcami (lub pomiędzy kierowcami) również nikt nie zakwestionuje zakupu. Ważne jest uzasadnienie które nawet w sposób pośredni wykaże związek z uzyskaniem lub utrzymaniem źródła przychodu.
Jeżeli auto jest na firmę, a CB jest w tym aucie, to w zasadzie już jest uzasadnienie zakupu na firmę dla US .
|
|