ďťż

Po wczorajszym zlocie postanowilem przedstawic swoje auto na forum.

Z fabryki auto wyjechało jako 318i z wyposażeniem:
- ABS
- wspomaganie
- kierownica mt I
- szyba z zielonym pasem
- szyberdach reczny

Zmiany:
1. Silnik i napęd
-seryjnie siedzial silnik m40b18 jednak sie skonczyl i wskoczyl m42b18 + instlacja lpg stag 200
- silnik przeszedl remoncik - nowe pierscienie, zawory, uszczelniacze, sprawdzana glowica i blok, panewki trzymaly nominalne wymiary wiec zostaly bmw, na gladziach cylindrow byly oryginalne slady po honowaniu wiec tez nic nie bylo ruszane.
-dyfer 4.10 z 25% szpera
- wyciągnieta garść przewodów od płynu chłodzącego pod kolektorem, ogrzewanie przepustnicy, filterek na odmie
- shortshifter
- wentylator elektryczny zamiast wisko
- filtr powietrza: wkładka sportowa k&n.
- kolektor wydechowy z kwasówki 4 w 1
- Cały wydech custom z kwasówki
- chip przesuwający odcięcie przy 7k obrotów
- Pod miską olejową 5mm plyta ochronna
Zawias:
-przod apex -60mm + bilstein b6
-tyl apex -30mm (sprezyny do wersji kombi) + bilstein b6
Koła:
- na zimę (aktualnie jeszcze na aucie): orginalne 14calowe alufelgi BMW
- na lato: Felgi Borbet A 16/9, oponki goodyear f1 gsd3 (215/40/16) Dystanse: przód 10mm, na tyle 5mm ( w trakcie polerowania u Hera)
Wnętrze:
- fotele Recaro Sportsitze
- fotele i kanapa obszyte alkantarą + ekoskórą
- kierownica momo corse
- roleta tylnia z siatką.
Zewnątrz:
- orginalny komplet lamp (mijania, długie, kierunki) Black Hella z przodu.
Audio:
- Radio: Alpine CDE-9872RM
- Głośniki przód: Alpine SXE-1350S+ syczki w drzwiach
- Głośniki tył: Alpine SXE-1025s
- wzmacniacz JBL (dokładny model musze sprawdzić)
- Skrzynia basowa CS 1214 z bass reflexem.

Plany:
- turbo z 2,5 litrowego tdsa (w trakcie)
- elektryczne otwieranie wszystkich szyb (w trakcie)
- centralny zamek (w trakcie)
- klimatyzacja (w trakcie)
- tylne lampy clear black (zakupione w drodze)
- dokładka pod zderzak is lippe lub komplet mtechnicowych dokladek wraz z progami
- elektryczny szyberdach

Zdjęcia mało aktualne, nowe wstawie wkrótce.








no ładny kombiaczek

- wyciągnieta garść przewodów od płynu chłodzącego pod kolektorem, ogrzewanie przepustnicy, filterek na odmie Nie rozumiem co zrobiłeś z tymi przewodami opisz albo pokaż fotkę. Na odmę co tam zamontowałeś? Sprawdza się?
Mi sie podoba e30 w kombi tylko ten tłumik z klekota
no ładna i na fajnych kołach więc się prezętuję i widzę że misę też ochroniłeś ja miałem takie przygody że sanie wspawałem w końcu 10mm grubości i żaden burtnik mi nie straszny. pozdrawiam


W końcu...

Czesto widuje cie na miescie i byłem ciekaw co w niej siediz, widziałem jak wyjezdzałes ze św Antoniego na Chopina...bokiem
...Chyba najładniesza trumna we Włocławku.

Życze powodzenia...

Może kiedyś obejrze na zywo
Dzieki za dobre słowo.

lupanet dzieki usunięciu tych przewodów do silnika wpada chłodniejsze powietrze. Jesli chodzi o filterek na odmie. Odma to wymysl ekologów, nieprzepalony syf wraca do silnika do ponownego spalenia. Zamontowany filterek ulatnia ten syf do atmosfery, zapobiega jednak dostawaniu sie "lewego powietrza". Co jakis czas go przeczyszczam, bo wiadomo, ze resztki syfu osiadają na filterku (polskie benzyny i gaz nie sa najlepszej jakosci )
Jesli chodzi o końcówkę wydechu, to była najbardziej "cicha" konfiguracja jaką udało się uzyskać po założeniu wydechu. Wydech jest to pełen przelot i było bardzo głośno. Dorwałem jednak ostatnio nową końcówkę i juz jest wrzucona na auto. Postaram sie niedlugo wrzucic aktualne zdjecia z nowa koncowka i lampami.

Filterek na odmie na zdjęciu.


Poszukuję tapicera, który obszyje deskę rozdzielczą tunel środkowy i boczki alkantara. We Włocławku nikt tego podjąć sie nie chce, a Java zawolal ponad 5k zl. Elementy dostarcze rozłożone, gdyż i tak rozbieram auto na dniach. Jesli macie jakies namiary na kogos kto by zajał sie tym bede wdzieczny za ich podanie.
No super E30'stka
Solidne Auto
nie myślałeś żeby tylne lampy zamienić na MHW trudno je upolować ale efekt jest świetny to tak jak STARTEC w wąskiej lampie. moim zdaniem lepszej alternatywy dla szerokiej lampy nie ma...



Wiem, ze MHW to klasyk szerokiej lampy. Widzialem je pare razy na aucie i nie przekonaly mnie na 100%. Co wiecej, odstrasza nieco cena dochodzaca do 800zl. Poza tym w razie mi ktoś w tył wjedzie to zaden ubezpieczyciel nie zwroci mi za nie. Starcza mi orginalne BH z przodu:P Zamowione sa juz cleary, wiem, ze nie jest to szczyt profesjonalnego liftingu e30 ale ladnie sie prezentuja na aucie (mi osobiscie bardziej sie podoba niz MHW) i sa w przystepniejszej cenie.
Zostaw z tylu ori lampy!.Ładne kombi i powiedz duże trudności spotkały Cie ze swapem silnika na M42??Kusi mnie zeby wstawic Isa choc mam dobry silnik to mimo to 2 wałki i 16zaworkow robi swoje
moim zdaniem is to najlepszy silnik do e30 (oczywiscie procz m-power) problemow raczej nie ma jesli ma sie pojecie o przekladaniu silnikow, szczegolnie jest masz teraz m40.

Dodano: 24 Marzec 2010, 18:58
Dzis bylem w garazu i zrobilem pare fotek.

Turbina juz czeka na zalozenie


I pomoc w jej wysterowaniu


Doszly tez dzisiaj lampy na tyl, niestety we Wloclawku pojawil sie problem z dostepnoscia czerwonych zarowek, wiec ich zalozenie musze przelozyc o pare dni



[ Dodano: 29 Marzec 2010, 16:38 ]
Postępy są, układ olejowy podłączony do turbiny, jutro może uda mi się namówić kolegę spawacza i skonczę wydech. Zostanie na poniedziałek stworzenie dolotu z PCV ( jesli ma ktos lepszy pomysl, chetnie posłucham), złożenie przodu do kupy i wysterowanie. Obym zdążył do majówki.
Co więcej wymyśliłem sobie czarną pokrywę zaworów z wypolerowanymi paskami, jednak farba okazała się byc kupą i nie przyłożylem się do polerki. Ogólnie sama pokrywa też trochę chyba przeszła. Z daleka wygląda ciekawie, ale z bliska widać dużo niedociągnięć.

Stan na dzisiaj po skończonej pracy:







calkiem sympatycznie sprawa sie przedstawia, jestem bardzo ciekawy efektu koncowego tzn jak to bedzie smigac i ile te turbo doda koni
a jaki wydech będziesz robił? chyba trzeba z 2,25' żeby solidnie wydmuchiwało.
Turbinka jest mała, w zasadzie bardziej do nauki uturbiania niż podniesienia mocy. Zobaczymy jak będzie, licze na około 180-190 km.

Jeśli chodzi o wydech to od turbiny ciągne w dół lekko zmodyfikowany wydech od 324td a dalej mam kwasiaka o podobnej średnicy, wiec wepchnę jedno w drugie zepnę opaską i tyle :P
takie mody mi się podobają, ciekawy jestem jak to na gazie wysterujesz?
Na gazie będzie łatwiej, bo szwagier ma podpinkę i umie sterować. Gorzej będzie z benzyną, bo ecumasterem w życiu żaden z nas się nie bawił. W najgorszym razie poproszę o pomoc firmę z Torunia, ale oni grube pieniądze za to biorą.
Gdzie i kiedy można autko na żywo zobaczyć?
Póki co stoi zamknięte w garażu. Mam nadzieję, że premierowo wyjedzie na majówkę. :P
Zielok, a nie myślałeś o tym, żeby zamiast dolotu z PCV zrobić go z kwasówki ?
i może jakiś BOV dla lepszego efektu dźwiękowego ?
Kwasówka to niezły pomysł, z tym, że do tego musiałbym dorobić łapki trzymające, bo jednak troche rurka waży, musiałbym cały dolot wyspawać, a to oznacza kolejne godziny w garażu. Tak jak mówiłem, chcę się wyrobić do majówki i nie wyrobie się ze zrobieniem dolotu z kwasówki. Póki co myślę o lekkich rurkach plastikowych, z czasem może kwasówka. Dzięki za radę.

Blow off prawdopodobnie będzie, to ma przede wszystkim jechać, a nie śpiewać czy grać. Zobaczę na ile uda się wysterować westgatem, wtedy zapadnie decyzja o blow off.
Dzisiejsza krótka sesja:










No ciekawe jak to jezdzi ???
Ogolnie fajne E 30 ...
Ale masz bałagan pod machą noo ale właśnie ciekawe jak to jeżdzi
pod machą jeszcze będzie sporo zmian, przede wszystkim gaz przerzucony na drugą stronę. Wtedy będzie można ogarnąć bałagan.

Jeśli mowa o jeździe.. Póki co nie ma strojenia, auto jeździ na seryjnym sofcie, lekko dłubniętym wcześniej w celu przesunięcia odcinki. Jest nieco szybciej, ale szybko brakuje paliwa. W przyszłym tygodniu dostanie nowe wtryski i wtedy będzie można oceniać.
Co tu dużo mówić auto kozak
A to gwizdanie piękna sprawa
mucha byłby z Ciebie dumny. muszę Marcina namówić niech też taki kolektorek uspawa do reksia

auto kozackie i kto mówi że 318 kombi musi być nudne
Mucha jest zszokowany, ze auto jeździ, jemu nie udało się wysterować tego silnika z kompresorem. Pod maskę w przyszłym tygodniu lądują wtryski o wydajności 360cc/min i wtedy będzie ogień
nie no to juz trzeba miec glowe do takich kombinacji szacun :D
No kolega ogarnąl braki w paliwie i juz na gazie zjadl e36 2,8l tyle ze automat. To wlasnie sila turbo w lzejszej budzie np coupe niszczy wszystko. Trzeba tylko spokojnie wystroic go na benzynce. GRATKI za pomysl i wykonanie
http://allegro.pl/item103...nik_czarna.html szukałeś ostatnio
dzieki dzieki, ale najprawdopodobnej beda zmiany jesli chodzi o bude, wiec juz nieaktualne ;P
coupe? :P
Na bank coupe chorowal juz dlugo wiec przelozy
ale wąska czy szeroka lampa? osobiście stawiał bym na wąską
co będzie to tajemnica. Jak będzie to napewno sie pochwalę. :D
Decyzja podjęta, zmian budy nie będzie, na jesieni buda idzie do lakiernika.

Tymczasem czas na kolejne mody. Planów jest dużo, ale wszystko powoli. Przy doładowaniu 0,5 bara na seryjnej uszczelce wszystko jest ok. Problem cieknącego oleju pozostaje zarówno spod korka jak i spod pokrywy zaworów (zerwane gwinty śrub nagwintuje niedługo na nowo). Póki co wziąłem się za kolektor dolotowy. Z seryjnym są bez przerwy jakieś problemy. Wraz ze Zwierzakiem, wielkie dzięki dla Niego za pomoc, stworzyliśmy dzisiaj kartonowy projekt kolektora:




hm...
zobaczymy jak wyjdzie po operacji " spawanie " i czy coś się zmieni .
Byłem dziś w kilku zakładach odnośnie flansz i zostałem odesłany do firmy w Lipnie, która wycina laserem co tylko się chce kwasówkę, czarną, alu. Także przy okazji wytnę przekładkę do uszczelek głowicy
W lipnie w KONWEKTORZE dobrze tna laserem, lub tez w Skepem - Skibicki, Pruszkiewicz i ZET MARK.
Po długich walkach z flanszami panom z konwektora udało się! Co więcej, przyspieszone zostanie przymusowo odprężenie silnika. Wysoki CR doprowadził do wydmuchania pierścieni tłokowych. W weekend prawdopodobnie zrzucam głowicę. Przy okazji mam nadzieję, że do wymiany pójdzie umierające sprzęgło ze skrzynią.

Zdjęcie flansz gotowych do spawania:


Z cyklu "ustrzelone przypadkiem"


hehe dzis pod szkołą, nieumyta i w ogole :P



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  [e30] 318is turbo Zielok
WoM2 - Wszystko o Metin2