ďťż

Czy ori śruby M12X1,5 podejdą do kół o osadzeniu ET (IS) 15 ?
Przypomnę że ori osadzenie do e34 to ET 20

jak nie to jakich szukac ?


A co ma et do śrub? Nic

http://www.corrado.com.pl/kola/kola.htm
no im większy ET tym śruba musi być dłuższa
Bodzio co ty gadasz ja miałem na jednych felgach et35 na drugich et20 i miałem te same śruby



ET czyli odsadzenie felgi. Jest to odległość wyrażona w milimetrach pomiędzy osią symetrii felgi a płaszczyzną przylegania felgi do piasty

Jeśli zmniejszamy ET dystansem to oki rozumiem bo tzw "płaszczyzna przylegania felgi" odsunie nam sie o ten dystans. Jak mam felge bez dystansu to ta "płaszczyzna" ciągle będziue przylegać do piasty niezależnie od et bo tym parametrem wysuwamy/chowany rant felgi a nie całą felge.
To ja jak mam et37 to przy 15 musiałbym dać śruby o 22mm dłuższe?
no spoko czyli wg Ciebie Adriano545 do wszystkich felg bez względu na et są takie same śruby potrzebne?
Bodzio lupanet wszystko ładnie wytłumaczył
jeśli nie dokładasz dystansów to śruba normalna podejdzie. Jeśli zakładasz dystanse to o tyle dłuższa śruba ile ma dystans
swieta racja Zielok
no,no macie racje, ale kiedys do e36 miałem felgi ats i jak założyłem ori felge na tych samych srubach to były za długie. Wtedy Et tych ATS było mniejsze niż felgi ori. Stąd moje pytanie.
o tym pisałem Orso ale widać inni wszystko wiedzą najlepiej
Ale ET nic nie mówi nam o długości śruby tylko o przesunięciu rant względem "gniazda" tego gdzie śruby przykręcamy, a to że jakaś tam felga bmw, ats, bbs, hr czy chińszczyzna ma różne "gniazda" to już trzeba u producenta dowiadywać się trzeba .

Najlepiej odkręć koło oryginalne, włóż śrubę oryginalna w gniazdo i zmierz ile wystaje śruba. Następnie włóż w tą nieoryginalną felgę i zmierz, różnica to będzie właśnie ta długość o którą musimy zwiększyć nowe śruby.

Jeszcze coś fajnego znalazłem
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
dla uzupelnienia

istnieja 2 rodzaje srub

z lbem stozkowym i kulistym

kuliste wystepuja tylko w przypadku felg stalowych i nie wolno ich stosowac do alu felg - niszcza osadzenie sruby w feldze co moze doprowadzic do nieszczescia

stozkowe kiedys byly urzywane glownie do alu

czesto niestety jest tak ze producent wypuszcze jeden wzor felgi w kilku rozmiarach i osadzeniach ET, wtedy moze sie zdazyc ze sruba od takiej z et20 nie podejdzie pod et10 - te 10mm wystajacej sruby moze nam stukac z tylu o mechanizm bebenowego hamulca (nawet jak macie tarcze z tylu to bebny sa na recznym), albo sruby beda za krotkie i nie da sie dokrecic, lub co gorsza zlapia troche i zerwa sie w najmniej oczekiwanym momencie

co do dystansow mozna zalozyc rowniez takie przy ktorych zostawiamy oryginalne sruby, ale dystansy to generalnie kupa wielka
'kupa wielka' - kiedyś wjechałem w taką,rozlała sie na całej szerokości opony (szer.205) i obryzgała wszystko wokół ... nawet dystanse nie pomogły
wybór należy do ciebie
Bacho ma racje u mnie na zimowych oryginalnych slonecznikach mialem seryjne sruby a na ATS dluzsze
1. zakladajac sruby od serii nie trzymaly odpowiednio ATS
2. zakladajac sruby od ATS do seri zawadzaly o mechanizm hamulcowy
Mialem wiec dwa komplety srub
POZDRAWIAM
U mnie to samo.
Na lato mam alusy i do nich inny komplet śrób i na zame inny bo na zime mam stalówki z dystansami i śruby inne już musze mieć.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Jakie śruby?
WoM2 - Wszystko o Metin2