ďťż

Witam forumowiczów .
Czytam sobie i czytam,
o coraz ciemniej pod suitem.
Proszę o pomoc w wyborze radyjka,
które z nich byłoby najlepszym wyborem:

Uniden 520XL
Uniden 538W Pro
Midland Alan 48+,
President HARRY II ASC

?
Może inne, ale chciałbym aby cena oscylowała w okolicach 400pln.

73.
Grzesiek.


520stki już właściwie nie kupisz. 538 jest duuużo większe. A48+ nie ma najlepszych opinii, a President będzie dośc drogi.
Może president johny, w port2000 jest w promocji akurat

Może president johny, w port2000 jest w promocji akurat

Niby ładnie i pięknie, ale działa tylko w AM



Niby ładnie i pięknie, ale działa tylko w AM
Tak samo jak unideny o które pytałeś więc myślałem że Ci nie zależy na FM.

520stki już właściwie nie kupisz. 538 jest duuużo większe. A48+ nie ma najlepszych opinii, a President będzie dośc drogi.

A gdyby taką 520 jeszcze gdzie dostał?
Ja bym wzia 510 jest tańsza od 520 a nie ma tylko papugi.
Polecam 510 bądź 520
A co koledzy powiedzieli by nt. Intek M-490 Plus?
Jeszcze bys kupil 520.

Jeszcze bys kupil 520.


A gdyby taką 520 jeszcze gdzie dostał?
Też nie ma FM
No to troszkę się wyjaśniło.
Powiedzcie mi jeszcze proszę czy warto dołożyć kaski do Harrego II ASC czy pokusić się jednak o poszukanie Unidena 520?

edit:
faktycznie czytam kolejny raz i widze ze 520 nie ma FM
cóż, przyjdzie odłożyć na Harrego.
Jeśli chcesz ASC to warto dorzucić kaski.
ASC to wygoda w mieście.
Ale nie w Harry-m. Miałem i sprzedałem. Harry jest bardzo czuły, przynajmniej tak było u mnie, ASC nie działa dobrze(zbyt krótko chodzi). Jazda z Harry-m to była jedna wielka udręka. Non stop ręka na pokrętłach, albo słyszysz tylko stacje bardzo blisko ciebie.

A co koledzy powiedzieli by nt. Intek M-490 Plus?

Intek M-490 . brrrrrrrr. uchowaj.

ZAPOMNIJ O TYM RADYJKU.

Ale nie w Harry-m. Miałem i sprzedałem. Harry jest bardzo czuły, przynajmniej tak było u mnie, ASC nie działa dobrze(zbyt krótko chodzi). Jazda z Harry-m to była jedna wielka udręka. Non stop ręka na pokrętłach, albo słyszysz tylko stacje bardzo blisko ciebie. Potwierdzam, jest czuly ale to chyba zaleta. Ja, jak nie chce zeby byl czuly, to zaciagam troche RF Gain-a i jest OK. Téz mialem dylemat ktore radio kupic. Poszedlem na kompromis, kupilem uzywanego Harrego i nie zaluje.
buli ma rację i zp ma rację . harry po prostu nie ma zaawansowanej elektroniki, która "za nas" dobierała by parametry odbioru . sam ASC to za mało i nie używam (lubię niekiedy słyszeć całą tą kakofonię w eterze), ale pokrętło od RF-Gaina ćwiczę bardzo często .
Witam.

ja proponuję abyś najpierw przetestował. Sprawdź przede wszystkim wpływ zakłoceń od pojazdu na radio. Jeśli "dźwięki" będą świdrowały głowe ( jak u mnie było w johny II - a Harry II to ponoć Johny tylko z FM na nic Ci takie radio. Oszalejesz jak ja po kilku dniach. I to wydaje mi się podstawą do dalszych rozważań. ASC w Johnym wycinał tak wiele przy zakłóceniach z samochodu, że nic mi z tego dodatku nie było. A ciągłe kręcenie sq i rf-gain - chyba nie o to chodzi.

Pozdrawiam
alvent

Witam.

ja proponuję abyś najpierw przetestował. Sprawdź przede wszystkim wpływ zakłoceń od pojazdu na radio. Jeśli "dźwięki" będą świdrowały głowe ( jak u mnie było w johny II - a Harry II to ponoć Johny tylko z FM na nic Ci takie radio. Oszalejesz jak ja po kilku dniach. I to wydaje mi się podstawą do dalszych rozważań. ASC w Johnym wycinał tak wiele przy zakłóceniach z samochodu, że nic mi z tego dodatku nie było. A ciągłe kręcenie sq i rf-gain - chyba nie o to chodzi.

Pozdrawiam
alvent


No to teraz dopiero mam
Zaczynam pomału zastanawiać się na Herbertem, Walkerem lub Georgem ale ten ostatni to już za wysoka półka, no chyba ża używka.

Czy może coś z Midlanda z AF/FM, RF- GAIN, SQUELCH i ASC?

Pytanie dodatkowe, czy filtr ESP jest tylko w Midlandach czy też u innych producentów też ale nie piszą o tym?
Nawet nie wiedziałem że w Midlandach jest ESP. To znaczy, że jest cały czas włączone?
temeraw, sprawdź czy Ci auto nie sieje . jeśli jest "czysto" to taki harry będzie świetny 4 U . odległości jakie to radyjko u mnie robi są na tyle duże, że jakoś aż chwalić nie chcę się na forum, bo mi pojedzie ktoś zarass

radyjko jest czaderskie . jednak w gównianym aucie jego zalety zaczynają sie przeradzać w wady -> ważne: sprawdź jak dane radio pracuje u Ciebie i tyle . tylko upewnij się, że wyeliminowałes wszystkie generatory zakłóceń w aucie zanim "zwalisz" winę na radio .

temeraw, sprawdź czy Ci auto nie sieje . jeśli jest "czysto" to taki harry będzie świetny 4 U . odległości jakie to radyjko u mnie robi są na tyle duże, że jakoś aż chwalić nie chcę się na forum, bo mi pojedzie ktoś zarass

radyjko jest czaderskie . jednak w gównianym aucie jego zalety zaczynają sie przeradzać w wady -> ważne: sprawdź jak dane radio pracuje u Ciebie i tyle . tylko upewnij się, że wyeliminowałes wszystkie generatory zakłóceń w aucie zanim "zwalisz" winę na radio .


Zagwozdkę mam w dalszym ciągu,
mają mi kupić autko firmowe i to jeszcze z miesiąc potrwa, a chciałbym mieć możliwość przełożenia sprzętu do domowego i odwrotnie. A to zupełnie dwa różne autka
no to w czym masz problem ?

no to w czym masz problem ?

W sumie fakt.
A to mam jeszcze pytanko, co może być takim generatorem zakłóceń?
ja Ci powiem co nie może:

np: gumowe uszczelki drzwiowe i opony .

A to mam jeszcze pytanko, co może być takim generatorem zakłóceń? Każde urządzenie elektryczne zamontowane w aucie

temeraw, sprawdź czy Ci auto nie sieje . jeśli jest "czysto" to taki harry będzie świetny 4 U . odległości jakie to radyjko u mnie robi są na tyle duże, że jakoś aż chwalić nie chcę się na forum, bo mi pojedzie ktoś zarass

radyjko jest czaderskie . jednak w gównianym aucie jego zalety zaczynają sie przeradzać w wady -> ważne: sprawdź jak dane radio pracuje u Ciebie i tyle . tylko upewnij się, że wyeliminowałes wszystkie generatory zakłóceń w aucie zanim "zwalisz" winę na radio .


Tak tak, zaraz pewnie powiecie lupka się kłania

W jaki sposób usuwa się tzw. cyt. "wszystkie generatory zakłóceń w aucie " ?
bosz . możesz tych generatorów fycale nie mieć . może być czysto . tylko tego nie da się wywróżyć z fusów - trzeba sprawdzić .

kup sobie na początek docelową antenę -> zamontuj ją -> jedź gdzies gdzie mają odpowiedni wybór radyjek -> sprawdź jak działa kilka różnych modeli radyjek .

w wawie nie będzie problemu aby wyszukać dobry sklep/serwis CB .
temeraw.....zrób jak mówi deck...unikniesz rozczarowań....same opinie o danym radio wcale nie muszą się sprawdzic w Twoim przypadku. Ja dopiero za 3 razem trafiłem w miarę odpowiednie radio. Oczywiście szumy też są bo cudów nie ma...ale lepiej filtrowane i do zniesienia. Przy Johnym II wytrzymałem około tygodnia.
pozdrawiam

alvent
Po pierwsze: poprzez poprowadzenie zasilania i instalacji antenowej zgodnie ze sztuką.
Po drugie: poprzez blokowanie wszystkich elementów, które wytwarzają zakłócenia radioelektryczne kondensatorami.
Takowe zakłócenia wytwarzają wszystkie elementy, w których występuje iskrzenie. U mnie np. są to: silniki wycieraczek i silniki pompek spryskiwaczy. Dzieje się to ponieważ stosuje się tam silniki komutatorowe.
Wartości kondensatorów były podawane na forum (ja niestety dokładnie nie pamiętam wartości). Takowy kondensator zapina się na zasilaniu urządzenia (jak najbliżej oczywiście elementów iskrzących).
Oczywiście na zasilaniu radyjka można "powiesić" filtr przeciwzakłóceniowy. Bardzo dobrze sprawują się filtry ze starych, firmowych odbiorników FM (są na wej. zasilania i zawsze można je jakoś "wyrwać").
Czas zmienić samochód na diesla o wiele mniej zakłuceń!

Czas zmienić samochód na diesla o wiele mniej zakłuceń!
potwierdzam u mnie w tdi nie ma żadnych zakłuceń (przynajmniej ja nic nie słysze) i nie ważne czy mam ANL włączony czy nie.

Czas zmienić samochód na diesla o wiele mniej zakłuceń! Starego diesla! Czyli tego, ktorego uklad zasilania nie jest sterowany elektrinicznie, bo np. nowy Fiat Panda 1.3 JTD, sieje ostro !
No to teraz dopiero mam
Zaczynam pomału zastanawiać się na Herbertem, Walkerem lub Georgem ale ten ostatni to już za wysoka półka, no chyba ża używka.

Czy może coś z Midlanda z AF/FM, RF- GAIN, SQUELCH i ASC?

od miesiąca śmigam z Alan 48 plus multi +President ML145
super sprzęt ładnie odbiera i nadaje rozmawiałem z kolegą oddalonym o 20km
ale najważniejsze to to że w każdej chwili możesz przejść z 5 na 0 i odbierasz całą europę
polecam
Śląsk przeszedł na 5ki?
broart, u mnei taki gosc chce sprzedac presidenta lincolna, jak cos to pisz na pw.
hvr: a co? Zazdrościsz? Nie ma czego . Teraz z żoną nie idzie się dogadać bo chodzi w zerach (na koncie) .
od miesiąca śmigam z Alan 48 plus multi +President ML145
super sprzęt ładnie odbiera i nadaje rozmawiałem z kolegą oddalonym o 20km
ale najważniejsze to to że w każdej chwili możesz przejść z 5 na 0 i odbierasz całą europę
polecam[/quote]

Dziękuję koledzy za pomoc,
właśnie nabyłem Alana 48+ Multi i Sirio ML145 (pomierzono SWR i = 1.2 - 1.3),
troszkę szumi (czy tak ma być?) i mam zakłócenia z silnika ale mam nedzieję że jak podłączę się bezpośrednio pod aku. to problem zniknie. Czy w związku z tym podłączaniem do aku potrzebuję jakiś filtr przeciw zakłóceniowy do samego radyjka?

Chciałbym spotkać z innymi użytkownikami radyjek, żeby organoleptycznie porównać miodność pracy takich samych i innych . Czy są organizowane jakieś zloty/spotkania?

szerokości
warszawiak

warszawiak

Kolego
o co Ci chodzi?!

Do mojego posta wyżej.
Już sobie poczytałem:
zakłócenia, filtry i zlot.
W związku z czym temat umarł w butach.
dokładnie o to chodziło
jak podłaczysz sie do akumulatora to raczej ..nic nie zniknie...może ciut zmaleje....cudów sie nie spodziewaj
Kolego w temacie zakłóceń:
http://cb-radio.pl/phpBB/...50781c94f#75889



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  ktory wybrac? 520XL, 538W Pro, 48+, HARRY II ASC ?
WoM2 - Wszystko o Metin2