|
Panel do CB. Czy to ma sens?
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Ostatniego czasu poirytowany gabarytem radia ALAN 28, pomyslalem o przedluzeniu samego Panela na tasmie wielozylowej. W celu ukrycia go w schowku, lub pod siedzeniem i wyprowadzeniu jedynie samego panela chowanego np: w podlokietnik. Ogladając radio od srodka stwierdzilem ze takich laczen aby bylo 1 do 1 jest ponad 60(chyba).
Pytania sa takie : Czy to wogole ma sens? Czy jest to wogole mozliwe? Czy radio bedzie tak samo nadawac i odbierac po takim zabiegu?
Moze sa inne rozwiazanie na ukrycie tak duzego radia w aucie.
1,2,i 3 = daj sobie spokój
To radyjo jeszcze nie jest tak wielkie, w końcu to 1din car audio. Jest to do wykonania ale jak sam zauważyłeś było by sporo tej taśmy i roboty jako że radyjko ma sporo bajerów. Może alternatywą było by zrobić pilotke na kablu z podstawowymi funkcjami i wyświetlaczem. Sprawe ułatwia możliwośc zmiany kanałów na mikrofonie.
1. Wg mnie ma sens. Gdyby bujał się jakąś super limuzynką której niechciałbym szpecić we wnątrz to napewno postarałbym się o zrobienie czegoś takiego
2. To jest możliwe. Aby udowodnić zamieszczam fotki. Radio które jest na nich zaprezentowane znajduje się w terenówce
http://img377.imageshack....obraz0027ha.jpg http://img196.imageshack....obraz0033av.jpg
3. Co do punktu 3 nie mam pojęcia, ale miałbym obawy, że jednak mogą pojawić się nieporządane zakłócenia - szczególnie przy nadawaniu
W sumie racja z ta pilotka chodzi jedynie o trzy rzeczy volume, rf-gain oraz wyswietlacz. Moze to i jest rozwiazanie. Obejrze jeszcze raz radio i mozliwosci rozwiazania wersji LITE panela. Dzieki
Tak, nie wiem czy można tak bez konsekwencji wydłużać długim kabelkiem połączenia potencjometrów, szczególnie rf-gain i mic-gain . Może by pomogło ekranowanie.
fajnie wyglada ... ale ja osobiscie... bym czegos taklego nie zrobil a to dlatego ze ... wilgoc w zimie... szarpniecie np przy czyszczeniu...i inne pierdoly i nagle okaze sie ze dwa kabelki sie ze soba styknely i ...... po radyjku....
ale pomysl jak najbardziej fajny...tylko po co.... schowaj radyjko do schowka kup glosnik ... i po problemie....
Powiem szczerze ze moge przelutowac jedn potencjomert i zobaczyc co sie bedzie dzialo. Zepsuc tego nie powinienem, a okaze sie czy to ma sens bycia i dzialania.
[ Dodano: 6 Czerwiec 2006, 17:43 ]
sterowanie czuloscia i glosnoscia radia w wa-wie
aha rozmiem...albo...sproboj zamontowac na stale... np. pod kierownica gdzies gdzie nie bedzie widac ... jakiego mobila masz??
Wlasnie malo atrakcyjne miejsce jak dla mnie ciezko mi sie tam siega reka i co dodatkowo nie mieszcze sie w aucie. Jestem dosyc wysoki i przy takim umiejscowieniu radia nogi mi sie nie mieszcza jak wsiadam do auta. A mobil to A4 95r.
Kolega ostanio podsunal pomysl montazu na boku siedzenia kierowcy z lewej strony. Jak przymierzalem nie jest zle, ale sterowanie radiem tez nie jest do konca komfortowe oraz nie ma wgladu na wyswietlacz.
poczekaj chwilke zaraz zobacze wnetrze i moze cos sie da wykombinowac...
[ Dodano: 6 Czerwiec 2006, 18:36 ]
Gdzieś na elektrodzie był temat w którym ktoś opisywał jak zrobić takie coś badajże z onwą mk3. POszukaj pewnie znjdzieś z tym że on nie przedłużał całego panelu tylko wydłubał wyświatlacz i potencjometry.
Pozdrawiam Dmian
Czy 0.5 metra to duzo niby nie ale to radiostacja i tu dodatkowe pojemości mogą mieć znaczenie, daj jak najkrótszy możesz.
Geniu ogolnie ja mam klimatyzacje i tam jest wyswietlacz, a ponizej znajduje sie spiołka, ktorej rozmiar jest mniejszy niz 1din. Te drzwi moze to jest jakies rozwiazanie. Tam nie przymierzalem czy sie zmiesci ten sprzet.
narazie nie mam czasu na przelutowywanie kabli, moze uda mi sie w weekend to wtedy zobacze jak to dziala. Wielkie THX za podpowiedzi oraz ewentualne rozwiazania.
Witajcie. Rzadko się tu udzielam ale temat przerobiłem dogłębnie.Na elektrodzie opisywałem jak przywróciłem do życia Onwę MKIII po wypadku ze zniszczonym panelem.Radio było uszkodzone i niewiadomo było co dalej z nim zrobić.z racji że kilka razy wyciągnieto mi radio z samochodu psując przy okazji szyby postanowiłem zabudować je na stałe w samochodzie. Auto-Cytryna Saxo.Po wizycie na lokalnym szrocie znalazłem drugą zaślepkę przy klawiszach od świateł awaryjnych.z radia zostały wyciągnięte tylko najpotrzebniejsze rzeczy:oba potencjometry VOL i SQL,przełącznik kanałów i wyświetlacz.wszystko zabudowane zostało to w zaślepce a reszta schowana głęboko pod schowkiem po sprawdzeniu poprawności działania. Radio tak zabudowane jeździ nadal(nie mam już tego auta ale właścicielka jest zadowolona z dodatkowego sprzętu) Kilka uwag:do zabudowy nie nadają sie radia z mechanicznym przełącznikiem kanałów(unideny odpadają niestety),wyciągnięcie wyświetlacza na przewodach innych niż wielożyłowiec ekranowany powoduje że w przypadku onwy buczenie syntezera się wzmaga co strasznie denerwuje,wyprowadzać wszystko z głową-ja pominąłem wyciąganie przełącznika AM/FM bo nie jest to mi aż tak bardzo potrzebne.W przypadku zabudowy warto zrobić układ z przekaźnikiem np. pozwalający na słyszenie wszystkiego co radio odbiera bez wkładania mikrofonu w gniazdo-przydaje sie jak nie chce Ci sie wyciągać mikrofonu ze schowka:) Ogólnie sprzęt sprawuje sie dobrze-taki sam zestaw zabudowałem w Mercedesie Vito(małe zaślepki przełączników na panelu-troszke zabawy ale cieszy to ze radio nóg nie dostanie i że jest integralną częscią samochodu.Jak macie pytania to piszcie tu-dopomogę w dłubaniu:))
|
|