ďťż

Jak w temacie...

Antena................. S9PLUS .............. PC 4 ................ PC 6 ................. PC 8

Częstotliwość ...... 20 do 30 MHz .... 20 do 30 MHz .... 20 do 30 MHz .... 20 do 30 MHz
Kanały ................... 200 ................. 150 ................. 240 ................... 130
Moc max. .............. 300 W ............. 400 W .............. 600 W ............... 800 W
Minimum SWR ....... 1:1,2 ................ 1:1 .................. 1:1 .................. 1:1,1
Zysk ..................... 4 dB ................. 3 dB ................ 4 dB ................. 4 dB
Długość ............. 1500 mm ........... 1150 mm ......... 1600 mm .......... 1630 mm
Impedancja ........... 52 Ω ................ 52 Ω ................ 52 Ω ................. 52 Ω
Waga ................... 390 g .............. 450 g ............... 450 g ................ 450 g
Materiał ............. Inox steel ......... Inox steel ......... Inox steel ......... Inox steel
Złącze .................. PL 259 ............. PL 259 ............. PL 259 ............... PL 259
średnica otworu ..... 10 mm ............. 10 mm ............ 10 mm .............. 10 mm

Dane techn. i zdjęcie z "Consumer catalogue 2004-2005" Midland-Alan


Spider !!!!
Dobra robota - brawo !!!!!

tylko na zysk proszę nie patrzeć... , ale samo porówanie jest super.

Def.

tylko na zysk proszę nie patrzeć...
Nie patrzę, bo nie rozumiem.
A w porównaniu moja wypada fajnie.

73!!!




Dobra robota - brawo !!!!!


Dzięki !!!! Podniosłeś mnie na duchu...

A ja mam PC4 w zapasie.

Firth 73!

Nie patrzę, bo nie rozumiem.
A w porównaniu moja wypada fajnie.

73!!!


od napisanej wartosci odejmij jakies 5 i bedziesz mial realny zysk
zysk zyskiem a zasieg zasiegiem.
ja nie narzekam. zmierzony zasieg mobil-mobil na mojej antenie to 5 - 6,5 km w miescie i niewiele wiekszy na trasie - do 8 km udalo mi sie potwierdzic.
baze w centrum Białegostoku słyszę z 21 km.
I tyle mi wystarcza w sumie
w koncu ktos realnie cos napisal o zasiegu, bo przewaznie wyglada to tak: "a ja mam antene 30cm na zderzaku i z mobila do mobila lacze sie na 25km a slychac czysto i wyraznie ja przez komorke"

w koncu ktos realnie cos napisal o zasiegu, bo przewaznie wyglada to tak: "a ja mam antene 30cm na zderzaku i z mobila do mobila lacze sie na 25km a slychac czysto i wyraznie ja przez komorke"

bo to sa zasiegi za licznikiem km w aucie
mimo, ze juz sama metoda jest zawodna, to liczniki zwlaszcza w slabszych autach bywaja dosc zawodne, czym wyzsza predkosc, tym bardziej, nawet w mercedesie przy 200kmh predkosc rzeczywista jest w okolicach 190, a seicenta potrafia pokazywac 170, przy predkosci 150

a to co niektorzy tutaj pisza o zasiegu to zwykla sciema

mimo, ze juz sama metoda jest zawodna, to liczniki zwlaszcza w slabszych autach bywaja dosc zawodne, czym wyzsza predkosc, tym bardziej, nawet w mercedesie przy 200kmh predkosc rzeczywista jest w okolicach 190, a seicenta potrafia pokazywac 170, przy predkosci 150

a to co niektorzy tutaj pisza o zasiegu to zwykla sciema


wez pod uwager ze jadac autem niektorzy wiedza z kad gada rozmowca
wiedza ile trzeba przejechac km zeby tam dojechac i czasami wychodza wlasnie zasiegi

mimo, ze juz sama metoda jest zawodna, to liczniki zwlaszcza w slabszych autach bywaja dosc zawodne, czym wyzsza predkosc, tym bardziej, nawet w mercedesie przy 200kmh predkosc rzeczywista jest w okolicach 190, a seicenta potrafia pokazywac 170, przy predkosci 150


Masz rację ale nie do końca tak jest. Faktem jest że liczniki prędkosci zawsze zaniżają prędkość jedne bardziej drugie mniej (ma to związek z przepisami dotyczącymi homologacji licznika). Jednak akurat licznik przebiegu przeważnie działa dosyć prawidłowo i przekłamanie prędkościomierza nie ma na niego wpływu.

liczniki prędkosci zawsze zaniżają prędkość jedne bardziej drugie mniej

Kolega sie przejezyczyl, znaczy klawiatura sie "omskla"

Liczniki samochodowe zawyzaja predkosc (wskazywana jest wyzsza od rzeczywistej).

Ostatnio badalem ten temat w kilku pojazdach przy okazji jazdy z GPS-em, przeklamanie potrafilo nawet siegac 10%.
Hehe, no tak oczywiście że zawyżają, jakoś tak mi się napisało z rozpędu. Jednak głównym przesłaniem było że licznik odległości jest przy tym bardzo dokładny bo on poprostu zlicza ilość obrotów wałka w skrzyni biegów i tu przekłamania być nie może.

Jednak akurat licznik przebiegu przeważnie działa dosyć prawidłowo i przekłamanie prędkościomierza nie ma na niego wpływu.
To fakt, ale tez dziala roznie w roznych autach. Startowalem pare razy w rajdach turystycznych i byly pewne rozbieznoscie ok 150m na 1km miedzy tym co u mnie w aucie a tym co podali organizatorzy w opisie trasy. Kluczowe moga tu byc opony, licznik kilemetrow i predkosciomierz sa chyba wykalibrowane do seryjnego ogumienia, wystarczy ze sie zalozy np. na zime troche wieksza wysokosc i juz mamy roznice.

Ostatnio badalem ten temat w kilku pojazdach przy okazji jazdy z GPS-em, przeklamanie potrafilo nawet siegac 10%.

dobra rzecz GPS, dobrze ze rodzice obecnej mlodziezy jeszcze sie za dobrze nie orientuja ze wystarczy nadajnik w aucie i moga sobie ogladac na kompie ile i gdzie ich pociecha jedzie

Jednak głównym przesłaniem było że licznik odległości jest przy tym bardzo dokładny bo on poprostu zlicza ilość obrotów wałka w skrzyni biegów i tu przekłamania być nie może.

Pozwole sobie nie zgodzic sie z ta opinia. Jesli nie zachowamy srednicy kola przy zmianie felg/opon na inne bardzo latwo uzyskac przeklamanie rzedu 3,5-5% i to w jedna lub druga strone, tak na + jak i na -. Licznik kilometrow tez zatem nie jest 100% wiarygodny. Ot wszystkie wskazniki w samochodzie sa tak naprawde "okolo".

P.S. Momo uprzedzil mnie o pare minut, za dlugo pisalem posta

Pozwole sobie nie zgodzic sie z ta opinia. Jesli nie zachowamy srednicy kola przy zmianie felg/opon na inne bardzo latwo uzyskac przeklamanie rzedu 3,5-5% i to w jedna lub druga strone, tak na + jak i na -. Licznik kilometrow tez zatem nie jest 100% wiarygodny. Ot wszystkie wskazniki w samochodzie sa tak naprawde "okolo".

Zawsze jest jakaś odchyłka chociażby związana ze zużyciem bieżnika, jednak i tak jest to pomiar dość precyzyjny i jest niezależny od pokazywanej aktualnej prędkości która wraz ze wzrostem jest zwykle coraz bardziej przekłamana. W większości samochodów którymi jeździłem przebyte odległości są bardzo zbliżone do wskazań GPS.

w koncu ktos realnie cos napisal o zasiegu
mierzone po prostej oczywiscie


nie wszystkie, cp. w cytrynach xsara nie zawyza
u mnie tez raczej nie (góra 10 km/h przy 150)
wiec zalezy od modelu


No wiesz, pisalismy generalnie to raz, a dwa 10km/h przeklamania przy 150km/h to i tak niemaly blad - kole 7%. Jak z ciekawosci sobie mierzylem w kilku autach to wychodzilo jak pisalem 5-10% zaleznie od auta i to co piszesz potwierdza to

Ale co tam - grunt, ze jak radyjko pokazuje kanal 19 to na bank jest 19 a nie 20 i 3/4


Ale co tam - grunt, ze jak radyjko pokazuje kanal 19 to na bank jest 19 a nie 20 i 3/4

i to jest genialna pointa do tego off-tematu
Licznik w moim Yarisie mnie nie oszukuje,jechałem 97 km/godz i tyle samo pokazało nagranie na kasecie VHS w Fordzie Mondeo. Fajny film,tylko krótki i za 100 pln.

73!

Licznik w moim Yarisie mnie nie oszukuje,jechałem 97 km/godz i tyle samo pokazało nagranie na kasecie VHS w Fordzie Mondeo. Fajny film,tylko krótki i za 100 pln.

73!


Zawyżanie wskazań licznika zaczyna się czesto powyżej 100 km/h. Za 100 zeta mandatu masz jedynie bardzo pobieżny test licznika, bardziej dogłębne badanie odbywa się przy wyższych prędkościach i kosztuje niestety o wiele drożej.


Zawyżanie wskazań licznika zaczyna się czesto powyżej 100 km/h. Wink Za 100 zeta mandatu masz jedynie bardzo pobieżny test licznika, bardziej dogłębne badanie odbywa się przy wyższych prędkościach i kosztuje niestety o wiele drożej. Mr. Green


Chyba jednak nie będę tego sprawdzał

73!

No wiesz, pisalismy generalnie to raz, a dwa 10km/h przeklamania przy 150km/h to i tak niemaly blad - kole 7%. Jak z ciekawosci sobie mierzylem w kilku autach to wychodzilo jak pisalem 5-10% zaleznie od auta i to co piszesz potwierdza to
Na koniec tej dyskusji (mam nadzieję) dodam tylko, że najmniejsze przekłamania ma licznik Lexusa - sprawdzone laboratoryjnie - przy niższych prędkościach 0%, przy wysokich max. 1% !!!!
Ale pewnie po sprawdzeniu videoradarem też by pomiar wyszedł drogo
73 !!!
Ja natomiast sprawdzałem mój licznik z odbiornikiem GPS i dziwo prędkość zgadza sie co do joty (no może bez dziesiętnych po przecinku)
Jak jade 100 km/h to GPS pokazuje 100,2 km/h.

tylko na zysk proszę nie patrzeć... , ale samo porówanie jest super.

Def.


No to prosiłbym o rozwinięcie tematu, bo wiem że możesz
Konkretnie to mnie interesuje taki temat: czy dużo zyskam przesiadając się z PC-4 na PC-6 lub PC-8. Sytuacja wygląda dokładnie tak: CB przejdzie z prywatnej Nubirki (montaż za pomocą KF-150 na klapie bagażnika) do służbowej Octavii Liftback. Wymyśliłem sobie, że nudzi mi się pochylanie bacika przy każdym wjeździe do garażu i ... założę sobie Triflex'a. Nie rzuca się w oczu i w bramie się zmieści. Będę miał 100% czasu aktywne (przynajmniej teoretycznie) CB. Na miśków w godzinach roboczych wystarczy. Ruszając jednak w dłuższą trasę (szczególnie w weekendy lub nocą) chciałbym mieć lepszy zasięg. Jak szefunio pozowli to strzelę sobie dziurkę w dachu i moje PC-4 pójdzie tam (jak nie to znowu uchwycik na klapie). Skoro PC-4 to może i pokusić się na PC-6 lub PC-8? Wyjeżdżając w trasę przepinałbym złączkę na drugą antenkę i hejka

Od razu przypomnę: nie jestem fanem CB. CB dla mnie działa antymiśkowo, antykorkowo i czasem dla relaksu w samotnej podrózy. Mój Taylor III ASC z tym PC-4 na klapie - wbrew wszelkim zastrzeżeniom CB-raków - działa mi dobrze, nie szumi a zasięg ma wystarczający.
dużo..? hmm nie wiem ile to dla Ciebie dużo.. ,ale dla mnie bardzo warto, będzie o 20-30 % lepiej .

dużo..? hmm nie wiem ile to dla Ciebie dużo.. ,ale dla mnie bardzo warto, będzie o 20-30 % lepiej .

I tak pewnie więcej zyskam, gdybym szefo się zgodził na dziurę w dachu. Nie dość że wejdę w kierunku środka, na dach, to jeszcze dziura Pewnie wstrzymam się z kupnem tych dłuższych, żeby się nacieszyć tym co już ewentualnie uzyskam.
Cały czas mnie jednak zastanawia czym się róznią PC-6 od PC-8. Tylko mocą? Czy to się jakoś tłumaczy na nasze radyjka, które mogą wypuścić ten 1 czy 4W? 3cm różnicy na długości też jest zastanawiające. Myślałem, że długości są ułamkiem długości fali, np.: 1/2 a potem 5/8.

Myślałem, że długości są ułamkiem długości fali, np.: 1/2 a potem 5/8.

nie wie mo co chodzi..?

PC 6 ma szerszy zakres pracy ale wiecej energi pochłania jej rdzeń stratny
PC 8 przeniesie więcej mocy i ma mniejsze straty ale wężesze pasmo pracy.

Od razu przypomnę: nie jestem fanem CB. CB dla mnie działa antymiśkowo, antykorkowo i czasem dla relaksu w samotnej podrózy. Choćby dlatego myslę, że w Twoim przypadku nie warto jej zmieniać. Dodatkowo, jeżeli chcesz montować na uchwucie, to naprawdę, lepiej pozostań przy PC 4.

73!!!
Dzięki za podpowiedzi. Będzie na 100% tak: Triflex zastąpi antentkę oryginalną. W ten sposób 100% czasu będę miał dostępne CB, bez względu na warunki pogodowe i złodziei batów. Od razu zostaną położone kabelki do drugiej anteny CB i do komórki, oraz dla ... dodatkowych lampek (z tyłu w Octavi jest ciemno).
Pojeżdżę troszkę i jak nie osiągnę zasięgów 5 km nadawania w trasie, to dorzucę PC-4 wiercone w dachu.
Witam wszystkich.

Mam pytanie czy do "mocowania" anteny PC 6 można użyć innej? Chodzi mi o to czy po odkręceniu motylka i zdjęciu bata można przykręcić np AT 1000 lemma.
Kiedyś miałem DV-kę i zmieniłem na AT-1500 - o taką zamianę mi chodzi czy jest możliwa bez wymiany główki. DV-ka miała uchwyt DV a alan nie wiem co ma?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Zazwyczaj główki anten są inne. Potem zalezy, jakie antena ma dopasowanie.

73!!!
Pojeździłem troszkę i ... Triiflex na dachu zbiera chyba mi dużo więcej niż PC-4 na klapie. Nie wiem jak z nadawaniem, bo nigdy nie sprawdzałem ile wydoli. To że zbiera więcej, to niekoniecznie jest dobrze Kiedyś słuchanie radia przy włączonym CB nie było problemem. Teraz mam tyle dźwięków, że raczej jedno z drugim przeszkadzają sobie
Do TRUCKMANIACA
A więc chcąc w przyszłości zamienić ALANA PC 6 na AT 1000 EAGLE trzeba będzie zmienić również główkę i kabel, czyli raczej wszystko zostawiając sam uchwyt np.?

Do TRUCKMANIACA
A więc chcąc w przyszłości zamienić ALANA PC 6 na AT 1000 EAGLE trzeba będzie zmienić również główkę i kabel, czyli raczej wszystko zostawiając sam uchwyt np.?
Dokładnie tak. Sam identycznej zmiany dokonywałem.

73!!!
Dzięki wielkie TRUCKMANIAC

Szkoda zmieniać ale trudno.
Pośmigam na tym PC 6 kilka miesięcy (jutro montuję) i skuszę się później na AT-1000 do wypróbowania.
Będzie trochę długawa jak do busa, ale w tej chwili i tak jest bat 160 cm.
Postaram się w najbliższym czasie ocenić po mojemu jaka jest różnica do AT-1500, choć bedzie raczej niewielka (tylko w którą stronę).

Jeszcze z innej beczki:
Zapytam przy okazji strojenia, pana z serwisu czy słyszał o sposobie strojenia wg. SIRIO jak TRUCKMANIAC kiedyś opisał.

Pozdrawiam

Pośmigam na tym PC 6 kilka miesięcy (jutro montuję) i skuszę się później na AT-1000 do wypróbowania. Potem będziesz wniebowzięty. Mówisz, że trochę długa na busa?? Ja swoje mam na trucku

73!!!
truckmaniac - jak masz takiego bata mocowanego tak wysoko, to chyba masz straszny zgiełk w kabinie. Nie przeszkadza Ci to? Do niedawna pytałem się "jak wlocik?" i było OK. Teraz muszę się już pytać "jak wlocik od strony...?", bo inaczej odpowiadają mi z drugiej strony miasta. W Ostrowie to 2 boczne wloty mam z taką jakością, że nie rozróżnię po mocy sygnały czy to jest mój wlocik, czy nie mój. To nie jest bardzo dobrze

truckmaniac - jak masz takiego bata mocowanego tak wysoko, to chyba masz straszny zgiełk w kabinie. Nie przeszkadza Ci to? :) Takie coś mnie nakręca. Moje CB, to nie antymisiek

73!!!

:) Takie coś mnie nakręca. Moje CB, to nie antymisiek

A to teraz rozumiem.
Jak dla mnie to teraz mam zbyt duży zgiełk i będę chyba kręcił, żeby przycinać więcej, bo ASC w Auto wpuszcza zbyt dużo. Jak dla mnie CB to antymisiek w dużej mierze. Potem korki i inne zdarzenia dotyczące płynności i bezpieczeństwa ruchu, a dopiero na koniec "rozrywka"
Czekam też na dalszy rozwój CB, żeby całkiem pozbyć się szumów. Może jakiś cyfrowy standard z kontrolą parzystości, autopowtarzaniem pakietów i puszczaniem na głośnik tylko tych poprawnych
Witam.

Witam !
Ja na busie mam Santiago 1200 i jeszcze do żadnej trakcji się nie podłączałem
Pozdro
Busolub
Santiago to podstawowa antena dla normalnego radiowca
Jak narazie 3 dniach jazdy jakieś 600 km, krótkie trasy, to PC 6 lepiej mi chodzi niż LEMM AT 1500. Jutro zrobie test na zasięg z kolegą. On ma CTE 1200 + alana 48 EXEL nowy zestaw na Masterze-dziura w dachu (ja uchwyt na rynienkę). Postaram sie obiektywnie opisać to jak będzie.
Na razie na plus ALANA to że mniej kręcenia rf gainem. W mieście na godz. 12 i nie zbiera szumów. Na trasie rf max i tak jakby słabsze stacje lepiej zbiera.
Jak myślicie czy tylko do swojego domowego użytku wystarczy mi jakaś podstawowa SWR miarka za jakieś 40-45 zł.? Tylko strojenie i sprawdzanie co jakiś czas anteny.

Jak myślicie czy tylko do swojego domowego użytku wystarczy mi jakaś podstawowa SWR miarka za jakieś 40-45 zł.? Tylko strojenie i sprawdzanie co jakiś czas anteny.

Do wstepnego zestrojenia wystarczy.


Acha, nie polecam uchwytu na rynnę CTE INTERNATIONAL, bardzo złe rozwiązanie-dużo lepszy PRESIDENT za tą samą cenę prawie
pozdrawiam


Dlaczego tak piszesz? Mógłbyś to uzasadnić?

Czest jest sens zmiany anteny z alana 9+ na alan pc 6 lub 8? Głownie chodzi mi po glowie 8 ale niewiem dlaczego .
Jezdze glownie po miescie i czasami mobilki prowadze przez miasto , ale w trasach tyz bywam .
pomiędzy A9+ a PC6,PC8 nie ma słyszalnych różnic oprucz lepszej jakosci seri PC.
A ja dodam od siebie że PC-4/6 to naprawdę dobre anteny z bradzo pożądnym mocowaniem i sztywnym promiennikiem. Cena jak za anteny na uchwyt nie najniższa ale zdecydowanie warto dopłacić do PC-6 niż kupować osławioną AT-71.

A ja dodam od siebie że PC-4/6 to naprawdę dobre anteny z bradzo pożądnym mocowaniem i sztywnym promiennikiem. i wyrabiającymi się ząbkami w stopce.

73!!!
no wszystko można zużyć

no wszystko można zużyć Ależ oczywiście. Generalnie to dobra antena, ale ten mankament posiada. Przepuszcza też wilgoć do cewki, także co jakiś czas trza to przeglądać.

73!!!
a wilgoć w tej antenie to faktycznie super wada, bo bez konserwcji antena padnie szybko.
[quote="kokos"]

a wilgoć w tej antenie to faktycznie super wada, bo bez konserwcji antena padnie szybko.

A jak sie taka antene konserwuje?
np. olejem.

np. olejem.

znaczy co smaruje cewke czy cala antene?
połączenia cewki ,wszytkie gwinty i samą cewkę , promiennika nie trzeba jest z stali nierdzewnej
które z nich trzeba konserwować? 9+ czy PC czy wszystkie 4 alany?
wszystkie anteny w ogóle , alan'y są na korozję cewki bardzo podatne.
We Włoszech jest mało dni deszczowych i chyba dlatego są mniej odporne na wilgoć.

A tak na marginesie to klaksony włoskie również są mało odporne na wodę.

We Włoszech jest mało dni deszczowych i chyba dlatego są mniej odporne na wilgoć.
masz racje, to samo dotyczy wytrzymałości włoskich anten bazowych na wiatr - są poprostu bardzo delikatne.
Ja do konserwacji swojej CTE używam elektrosolu i smaru miedzianego. Efekt zadawalajacy. Co kolwiek robię przy instalacjiach w aucie to używam tych specyfików. Dodam, że na skutek utlenienia na stykach elektrycznych w instalacjach samochodowych skuteczność ich może spaść nbawet do 50 % - patrz np. stare maluchy.

CTE chyba wchodzi w skład grupy Alana ?
Tak.
Hejka

Mam pytanko:
Czym sie różni:
1. Santiago 1600 Sirtel
2. Santiago 1200 Sirtel
Czy do tych anten mozna dokupić podstawę magnetyczną?
Jak Te dwie anteny mają się do Alana PC-6?

Alana mam (trochę używany ale jest) a Sirtela musiałbym kupić.

Czym sie różni:
1. Santiago 1600 Sirtel
2. Santiago 1200 Sirtel


długością i też przez to sprawnoscią, Santiago 1600 nie istnieje , zapewnie chodziło o Santiago 600 i 1200 - 160 i 200cm średnio.

Czy to prawda że PC6 ma niestandardowe mocowanie ??
Kolega sprzedał auto z główka i antena mu się gdzieś podobno poniewiera po piwnicy bo potem dokupić nie mógł....

Tak wiem co sobie zaraz pomyślą....
Na prawdę sprzedał auto i nie odkręcił mocowania anteny bo mu się nie chciało kabla wywlekać z pod tapicerki...
Potem żałował lenistwa....

Jak Te dwie anteny mają się do Alana PC-6? Akurat na ten temat coś mogę powiedzieć. Właśnie (dosłownie) wyrzuciłem do śmieci PC 6, montując Santiago 1200.
Truckmaniac - Chodzi mi że jest o wiele masywniejsze do "zwykłego" mocowania DV

Szkoda było wyrzucać PC6tke
Trzeb ją było komuś podarować

Szkoda było wyrzucać PC6tke
Trzeb ją było komuś podarować
Jeżeli mam ochotę kogoś obdarować, to na pewno nie jakimś badziewiem

73!!!
Ech Artur żeby to słyszeli posiadacze Hustlerów i tego podobnych anten..

Ech Artur żeby to słyszeli posiadacze Hustlerów i tego podobnych anten.. Arek. Jak zapewne wiesz, staram się nie wypowiadać o sprzętach, jakich nie posiadałem. Nie zamierzam również posiadać czegoś, co jest zaledwie namiastką CB.
To tak, jakbym chciał mieć super auto, kupiłbym dużego fiata i starałbym się wycisnąć z niego co tylko się da.
Co bym nie zrobił, Ferrari z tego nie będzie.

73!!!

Taaaa
Zobaczył byś ile osób bu Cię ozłociło za taki "badziew"
Myślę Kolego, że nie będziemy tu dyskutować o moim podejściu do życia.
Wytłumaczę jednak. Jeżeli mam ochotę kogoś czymś obdarować, to znaczy, że mu dobrze życzę i chcę mu sprawić przyjemność.
Jak można komuś sprawić przyjemność, dając mu coś, co uważam za badziew??
Przecież nie zamierzam go obrazić.

73!!!



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Porównanie anten Alan PC
WoM2 - Wszystko o Metin2