ďťż

Witam! Na dniach oczekuję radyjka i tu mam dylemat... czy podłączając je do zasilania z zapalniczki nie będzie ściągało żadnych zakłóceń pochądzących z pracy silnika itp. Czy może jednak szukać napięcia w innych miejscach (np. wpiąć się pod żarówkę ze schowka)? Lub też w których z tych 2 miejsc będzie najmniej zakłóceń czy może nie ma to znaczenia? Pozdrawiam i z góry dzięx za odp ...


Ja zaczoł bym od zapalniczki , bardzo poręczne. Jeśli będzie zakłócało to daj albo pod bezpieczniki albo bezpośrednio pod aku.
A ty jak masz zrobione w swoim aucie (oczekuje tego samego radyjka )
Ja mam w passacie kombii 2.0L podpięte pod zapalniczkę, zakłuca mi wyłącznie przy właczeniu wycieraczek, a że Polska to nie Anglia to idzie normalnie ,,żyć"


kolego zalezy ja mialem pod zapalniczke ale to mnie irytowalo przy wkladaniu 1 biegu zawsze tracalem wtyczke po kilku razach odlutowywal sie kabel wewnaqtrz wiec... lutownica w dlon ... po 2 msc sie z deczka zdenerwowalem... przeciolem kabel i teraz...

podpialem ale z tylu zapalniczki (wewnatrz deski rozdzielczej) ... na stale
kabel do radia zostal przeciety w nastepnym miejscu i tam zarobione zlaczkami
a wtyczka tez ma kabel zarobiny takimi samymi metalowymi zlaczkami
co mi to daje
radio podpiete na stale ..
w razie wyciagniecia radia --- no problem
w razie przeniesienia radia do innego samochodu no problem bo mam wtyczke do zapalniczki...

pozdrawiam

[ Dodano: 27 Maj 2006, 19:34 ]
geniu, to też ma sens

geniu, to też ma sens
tzn co ?? ze glupio
ze zamotanie wyjasnilem??
czy jak...? nierozumiem
A jakieś konkretniejsze wskazówki pod co się podpiąć...
ja bym sie podpinal pod akumulator a wlasciwie pod zapalniczke ale od wewnatrz zapalniczka ... wlasciwie bezpiecznik takie obciazenia wytrzyma masz wtedy 2 zabezpieczenia bezp z zapalniczki i bezpiecznik na kablu do radia... mozesz tez wykorzystac kolego instalacje radiowa...

podpialem ale z tylu zapalniczki (wewnatrz deski rozdzielczej) ... na stale
kabel do radia zostal przeciety w nastepnym miejscu i tam zarobione zlaczkami
a wtyczka tez ma kabel zarobiny takimi samymi metalowymi zlaczkami
co mi to daje


To znaczy to jest
myslalem ze sie zbijasz ze mnie ...

jesli kolego chcesz zamontowac to powiedz wejdziemy na czat i cos poradzimy ...

myslalem ze sie zbijasz ze mnie ...
Gienek jak patrzę na twoje ava....to w zyciu bym nie śmiał !!!Ale jako Romek wyglądałeś lepiej

Ale jako Romek wyglądałeś lepiej

no mysle o zmianie tylko nie mam programu do zmniejszania fotografii... jak zmniejsze to... za duzy plik... i tak w kolo macieju ...

A jakie miejsce instalacji cb polecacie? chodzi o to ze samochod zostawiam pod chmurką i na widoku być nie może (rozważam tuż pod radiem i zastosowanie zaślepki), tylko czy bedzie słychać głośnik...

mam programu do zmniejszania fotografii
ja mam ACDSee, poszukaj w necie jest na pewno

[ Dodano: 27 Maj 2006, 21:11 ]


to jest wymażone miejsce, szkoda że nie mam takiego w pssacie


Tak po wielu namysłach postanowiłem ze radyjko tam będzie siedziało (grusze bede odpinał i podczas mojej nieobecności w aucie zakrywał radyjko tą zaślepką co widac na fotce ) pzdr i dziex za pomoc
szymonek, na allegro są takie kieszenie do radyjek jak do CD playerów i one wcale nie są drogie.
no i gicior

ACDSee juz lookam
http://allegro.pl/item106...onwa_odarc.html
Chodzi Ci pewnie o to...
tylko że ja naumyślnie chcę schowac je bo gdybym zostawił radio na wierzchu to nastepnego dnia rano miałbym wybitą szybę i brak kieszeni a tak to troszke głębiej je przymocuje i bede zaślepiał je po kazdym użyciou (po uwczsnym wyjęciu gruchy)
73
A może podciąć rogi, cała kieszeń wejdzie głębiej i wtedy mozna zakładać zaślepkę

A może podciąć rogi, cała kieszeń wejdzie głębiej i wtedy mozna zakładać zaślepkę
hmmm pomysł niczego sobie tylko czy wytrzymam aby poczekać na kieszen...

Tak po wielu namysłach postanowiłem ze radyjko tam będzie siedziało (grusze bede odpinał i podczas mojej nieobecności w aucie zakrywał radyjko tą zaślepką co widac na fotce ) pzdr i dziex za pomoc

szymonek, ja mam tak zamontowane w Peugeot 307 i jestem bardzo zadowolony

73
A jakbys jakos slabo slyszal, bo moze byc taka mozliwosc to wtedy dokupujesz jakis glosnik zewnetrzny i po wszystkim.
Tylko wtedy trzeba demolowac pół deski rozdzielczej żeby ładnie wszystko pochować:)
Znaczy sie co pochowac, ze biby glosnik? Zreszta zawsze mozna sie podczpeic pod glosniki od audio. Jelsi nawet dokupilbys glosnk zewnetrzny to nawet wrzucic gdzies go miedzy siedzenia i tyle. Zreszta przeciez i tak chcesz CB wlozyc w ta puleczke czyli bedziesz musial troche pogrzebac w kokpicie aby przewody chocby od zasilania poprowadzic od tylu.

Znaczy sie co pochowac, ze biby glosnik? Tak żeby pochowac głośnik i kabelki! lubie mieć porzedek w aucie żeby żadne kable nie walały się pod ręką czy nogą
Kolego cos za cos trzeba troche poingerowac w kokpit Ale przeciez nie jest to jeszcze wielkim problemem, zreszta jak nie chcesz sie podjac tego osobicie zawsze mozna sie zglosic do jakiegos warsztatu zeby Ci to zamontowali. Wiadomo ze wtedy bedzie to jakis koszt.
Ale napewno dasz sobie rade. Kazdy chyba z nas to przechodzil, moze ja nie duzo bo tylko musialem kabel od antenki schowac. Bo zasilanie mam przez wtyczke do zapalniczki ktora jest umiejscowiona w idealnym miejscu. Chyba przy projektowaniu tego samochodu przeiwidzieli ze zaraz nad nia bedzie CB
Nie no poradzę sobie sam! Szkoda mi kasy na serwis jednak gdyby w rachubę wchodził głośnik zewnętrzny to umiejscowiłbym go obok tej puszki z bezpiecznikami (z lewej górnej strony nad pedałem sprzęgła)!
kolego zalezy ja mialem pod zapalniczke ale to mnie irytowalo przy wkladaniu 1 biegu zawsze tracalem wtyczke po kilku razach odlutowywal sie kabel wewnaqtrz wiec... lutownica w dlon ... po 2 msc sie z deczka zdenerwowalem... przeciolem kabel i teraz...

podpialem ale z tylu zapalniczki (wewnatrz deski rozdzielczej) ... na stale
kabel do radia zostal przeciety w nastepnym miejscu i tam zarobione zlaczkami
a wtyczka tez ma kabel zarobiny takimi samymi metalowymi zlaczkami
co mi to daje
radio podpiete na stale ..
w razie wyciagniecia radia --- no problem
w razie przeniesienia radia do innego samochodu no problem bo mam wtyczke do zapalniczki...

pozdrawiam

[ Dodano: 27 Maj 2006, 19:34 ]
Witam serdecznie wszystkich ja swoje radyjko mam podłączone bezpośrednio pod instalacje radiową fabryczną z tym, że na końcu przewodów wyjściowych z instalacji i radia są zamontowane gniazdka i wtyczki zakupione w sklepie motoryzacyjnym i dlatego w każdej chwili moge je wyciągnąć i przenieść do innego mobila , ponieważ mam drugi przewód taki sam zakończony wtyczką do gniazdka zapalniczki i wszystko jest OK sprawdzone.
Szerokości.
no to tak jak u mnie ...
Ja mam podłączane do gniaza zapalniczki (tylne gniazdo, bo mam 2 w samochodzie) i jedyne co mi zagłuszało to czujnik cofania. Wycieraczki, klima ani nic innego nie zagłusza.
Jeśli wrzucasz radyjko do schowka, upewnij się wczesniej, ze schowek jest wystarczajaco gleboki... u mnie byl problem i musialem wycinac tylna scianke bo radyjko sie nie miescilo... musi wejsc cale radyjko + miejsce dla wtyki anteny czyli + ok 2cm.
Ale nawet gdyby trzeba bylo wyciac tylka scianke to warto... u mnie to wyglada tak:



pzdr
snip

czy podłączając je do zasilania z zapalniczki nie będzie ściągało żadnych zakłóceń pochądzących z pracy silnika itp. Czy może jednak szukać napięcia w innych miejscach (np. wpiąć się pod żarówkę ze schowka)? Lub też w których z tych 2 miejsc będzie najmniej zakłóceń czy może nie ma to znaczenia?

Witam, dołączę się do tematu .
Czytając wątki z poradami technicznymi dowiedziałem się, że większość "wyjadaczy" poleca podpięcie radia bezpośrednio pod akumulator; też sądziłem, że to będzie najlepsze rozwiązanie. Nabyłem Unidena 520 z zamontowaną już wtyczką do zapalniczki; oczywiście, ciesząc się z nowego nabytku jeździłem przez parę dni korzystając z gniazda zapalniczki. Wreszcie miałem chwilę czasu i zabrałem się za rzekomo najlepsze podłączenie zasilania: pociągnąłem dwa grube kable z komory silnika do kabiny, polutowałem odpowiednie konektorki i pętelki, przewód "+" bezpośrednio do klemy aku (oczywiście dorzuciłem dodatkowy bezpiecznik od razu przy samym akumulatorze), a "-" pod śrubkę, którą przyłączona jest bateria do masy auta (pętelka mojego kabla stykała się bezpośrednio z pętelką kabla akumulatora). Szczęśliwy i zadowolony odciąłem od radia wtyk "zapalniczkowy" i dolutowałem kostkę z konektorkami. IMHO powinno to być najlepsze połączenie zasilające pod słońcem . I co?
Owszem, słuchać radia można (przynajmniej przy niepracującym silniku, bo, jak się zaraz okaże, nawet nie było sensu go odpalać ); za to co się zaczęło dziać po przyciśnięciu PTT (znaczy przycisku nadawania) ... Syrena alarmu się załączyła, centralny zamek zaczął wariować (wszystkie siłowniki w drzwiach trzaskały). Mowy nie było o nadawaniu.
Finał był taki, że dałem sobie spokój z bezpośrednim podłączeniem pod akumulator. Dolutowałem kabelki od tyłu gniazda zapalniczki i w ten sposób zasiliłem CB-radio. Owszem, włączający się wentylator chłodnicy generuje pewne zakłócenia (ale w końcu nie pracuje on bez przerwy, więc nie jest to uciążliwe), poza tym występują niewielkie zakłócenia od jakichś urządzeń elektrycznych (ale są tak małe, że dam sobie chyba spokój z szukaniem i odkłócaniem).

Morał jest taki, że należy wypróbować różne podłączenia zasilania. To, co teoretycznie powinno być najlepsze, nie zawsze okazuje się takim być w rzeczywistości.

Pozdrawiam
ale kolego podlaczajac sie pod zapalniczke rowniez podpioles sie "bezposrednio" pod akumulator.... objawy mam takie same u sieb sposob taki samo podlaczenia.... tam gdzie sie podpinales do akumulatopra.... musialo cos byc nie tak gdzies jakies spiecie z allarmem albo poprostu alarm ma cos takiego ze jak zalaczysz go i jest np spadek napiecia moze byc bol.... najwazniejsze ze doszedles i jest ok.... pozdrawiam

ale kolego podlaczajac sie pod zapalniczke rowniez podpioles sie "bezposrednio" pod akumulator....

Elektrycznie - tak, fizycznie - już nie...
Miejsce podłączenia zapalniczki do aku jest trochę inne; przynajmniej "-" jest wzięty z masy (chyba, nie sprawdzałem), wydaje mi się, że moje wcześniejsze, pionierskie podłączenie radia pokrywało się dokładnie z punktami podłączenia alarmu (i CZ).


Nie sądzę, aby nastąpiło jakieś spięcie z alarmem
moze nie tak to ujalem....

a według mnie to promieniowanie z anteny tak zadziałało na auto, jak nie ma idelanej masy pod anteną to różne elektroniczne rzeczy wariują.
A koledzy, będzie jakaś róznica w działąniu radia, jeśli zamiast bezpiecznika 2A 250V(spalił się i nie mogę takiego narazie dostać) wstawiłem 1,5A 250V??

wstawiłem 1,5A 250V? różnica żadna , najwyżej może sie bezpiecznik samoistnie spalić - od poboru prądu bo radio przy nadawaniu pobiera właśnie około 1,5A. Dobrze, że nie wstawiłeś większego
przy tak złej jakości antenie jak KM.. fala płaszczowa powraca po kablu antenowym i może 'atakować' różne cyfrowe i anologowe urzadzenia. (winny jest zbyt mały magnes)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Problem z podłączeniem zasilania!
WoM2 - Wszystko o Metin2