|
różnica pomiędzy filtrem ANL a NB
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Witam Wszystkich
Czy Ktoś wie i mógłby opisać lub podać link, gdzie jest opisane do wycinania jakiego rodzaju zakłóceń służy filtr ANL, a do jakiego NB ?
Pytam, ponieważ walczę od dłuższego czasu z zakłóceniami w RENAULT MEGANE 1,6 benzyna i wiem, że jedynym źródłem zakłóceń jest układ zapłonowy, a konkretnie cewki zapłonowe + świece - przeskok iskry powoduje trzaski w CB. Niestety, ale nie ma możliwości usunięcia (prostymi sposobami) tego źródła zakłóceń - próbowałem już wielu rozwiązań.
Ostatnio jednak w ramach testu miałem okazję zamienić na chwilę swojego Alana 48+ (z którego jestem strasznie niezadowolony - szumofon potworny + wspomniane zakłócenia), na HR2510. Okazało się, że po włączeniu filtru NB (w tym modelu jest tylko filtr NB, a w nowszych Presidentach ANL/NB) zniknęły wszystkie problemy z zakłóceniami, z którymi mało co radził sobie filtr ANL w Alanie 48+.
W związku z tym chciałbym zmienić sobie radio na jakiegoś Presidenta, który posiada NB (ANL/NB), ponieważ wszystko wskazuje na to, że jedynie filtr NB radzi sobie z moimi zakłóceniami. Jednak wcześniej chciałbym dowiedzieć się czegoś konkretnego na temat wspomnianych filtrów: 1. Jaka jest różnica pomiędzy tymi filtrami ? 2. Dlaczego we wspomnianym HR2510 jest tylko NB, a w nowszych modelach ANL/NB ? 3. Dlaczego niektóre tańsze modele Presidenta w ogóle nie mają filtrów ANL, ANL/NB, NB ? 4. Inne informacje, które powinienem wiedzieć ?
Dodatkowo chciałem poprosić o radę. Skoro Presidenty z filtrami ANL/NB to: Ninja, Walker ASC, Johnson II ASC, Herbert ASC, to który z nich najlepszy do samochodu ? A może są wcześniejsze modele (tańsze, bo te ww. są już strasznie drogie), które też mają filtry ANL / NB, tylko nie pisze się o nich, bo np. są wbudowane w CB na stałe, bez możliwości ich włączenia / wyłączenia ?
Proszę, poradźcie trochę i wspomóżcie dodatkową wiedzą na ten temat.
Z góry dziękuję za każde info
Pozdrawiam Grzegorz
10 sec w dziale szukaj i jest wynik: http://cb-radio.pl/phpBB/...3&highlight=anl
10 sec w dziale szukaj i jest wynik: http://cb-radio.pl/phpBB/...3&highlight=anl Możesz mi napisać, co wpisałeś w wyszukiwarkę ?
Oczywiście za link serdeczne dzięki.
Jeżeli Ktoś ze zorientowanych może dołożyć swoje trzy grosze do pozostałych pytań, to będę wdzięczny.
Pozdrawiam Grzegorz
Wpisałem ANL NB Zaznaczyłem szukaj wszystkich słów i zaznaczyłem przeszukaj tylko tytuły postów.
Co do zakłóceń od silnika : http://cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=177 http://cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=2121
Teraz wszystkie radia mają filtry wbudowane ale w jednych można wyłączyć a w innych nie. Zakłócenia mogą również wchodzić przez antenę nie tylko po przewodach napięciowych. Podczas pracy silnika odłącz antenę od radia i wszystko będzie jasne.
Witaj Mam to samo auto - 1.6 ale silnik K7M - rocznik 97. U mnie jedynym źródłem zakłóceń jest pompa paliwowa i silnik wentylatora chłodnicy. Układ zapłonu nie jest dokuczliwy, aczkolwiek kiedy jeździłem z antenami magnesowymi był mocno upierdliwy. Jazgot - dosłownie - zamilkł kiedy zamontowałem antenę na stałe (uchwyt TS65) - co i tobie jeśli nie masz polecam.
Pozdrawiam
Witaj Mam to samo auto - 1.6 ale silnik K7M - rocznik 97. U mnie jedynym źródłem zakłóceń jest pompa paliwowa i silnik wentylatora chłodnicy. Układ zapłonu nie jest dokuczliwy, aczkolwiek kiedy jeździłem z antenami magnesowymi był mocno upierdliwy. Jazgot - dosłownie - zamilkł kiedy zamontowałem antenę na stałe (uchwyt TS65) - co i tobie jeśli nie masz polecam.
Pozdrawiam
Witaj Ja mam dokładnie auto RENAULT MEGANE 1,6 Grand Tour (kombi) - 2004. Piszę o tym, ponieważ mam relingi. Na poczętku korzystałem z uchwytu bagażnikowego i myślałem, że to jest przyczyna. Ale sprawdziłem połączenia relingu z masą auta (często bywa, że są izolowane od nadwozia gumowymi tulejami) i okazało się, że mają idealną masę - są przykręcane stalowymi śrubami bezpośrednio w nadwozie + dodatkowo sprawdziłem miernikiem. Tak więc przewierciłem otwór w relingu, aby zapewnić pewną masę na łączeniu z uhwytem anteny i myślałem, że problem zniknie - niestety, nie udało się.
U mnie jedynie sieje układ zapłonowy. Wszystko inne sprawdziłem i jest kompletna cisza. Próbowałem kondensatorami przeciw zakłóceniowymi. Eksperymentalnie kupowałem takie gotowe gdzie masa, to jednocześnie metalowa obudowa kondensatora z dziurką na śrubę, np. do aparatów zapłonowych, silników wycieraczek, czy też alternatora - o różnej pojemności, napięciu, gabarytach - łączyłem każda z cewek do masy. Wydałem na to kupe kasy i kiszka. No... może było odrobinę lepiej, ale i tak do bani - odpuściłem.
|
|