ďťż

Witam ,jestem fanem marki BMW akonkretnie modelu E30, mam problem ,chce zakupic takie auto ale im wiecej o nim czytam tym wieksze mam watpliwosci co do silnika ,na pewno potrzeba mi wersji sedan po 1988.Autko bedzie mi słuzyło do normalnej jazdy do pracy wyjazd za miasto na wakacje nad morzem.Prosze pomóżcie w doborze silnika


m42b18

m42b18

IS seryjnie był montowany tylko w coupe.

Jaką kwotę chcesz przeznaczyć? Czy przewidujesz instalację gazową? Czy lubisz poszaleć czy raczej jeździć ekonomicznie?

Jest bardzo dużo możliwości, nie patrz na silnik, lecz przede wszystkim na budę, gdyż coraz więcej e30 blacharsko nadaje się zwykle na złom. Serducho zawsze można przeszczepić, byle buda była niepognita.

Najrozsądniejszą opcją silnikowa biorąc pod uwagę ekonomię i osiągi jest zdecydowanie IS tak jak napisał Bodzio. 4 cylindry a potrafią dawać radość, wiem co mówię Jednak tak jak pisałem były seryjnie tylko w coupe. Osobiście proponowałbym szukanie zdrowej budy z walniętym silnikiem (najlepiej m40) za niewielkie pieniądze (jeśli przewidujesz gaz to żeby auto miało wbite LPG w dowód). Osprzęt w większości zostaje, więc kupujesz sam słupek m42 przekładasz, zakładasz sekwencje i cieszysz się szybkim i oszczędnym autem.

Odpowiedz na pytania przeze mnie zadane to pociągniemy dalej wątek.
jeśli tylko i wyłącznie sedan wchodzi w grę to 2.0


Za kilka dni bedzie na handel E30 2.0 l motorek M20 z instalacja gazowa przod black Hella felgi BORBET 16 cali zawiecha sportowa wpelni sprawna sa wlasnie wykonywane kosmetyczne naprawy lakiernicze ceny nie znam, jesli chcesz namiar na goscia to dzwon do mnie.793691667
W mojej ocenie 320 to najgorszy z możliwych wyborów jeśli mowa o silniku, ani to mocne, ani ekonomiczne. Powiem tak, jeśli nie chcesz SWAP-ować i chcesz ekonomicznie jeździć m40b18 w zupełności Cie zadowoli, jeśli chcesz szaleć kosztem portfela wybierz m20b25, spalanie jak w m20b20 a osiągi i frajda nieporównywalnie większa. Ewentualnie jest jeszcze m20b27 eta, niskoobrotowy benzyniak, ale to jedynie w wąskiej lampie, tzn 325e ekonomiczne 6 cylindrów i dobra podstawa do modów na przyszłość.
a ja sądzę ze właśnie m40b18 jest najgorszym wyborem bo po co wybierać silnik na pasku skoro można na łańcuchu a spala niewiele mniej od 2.0

a ja sądzę ze właśnie m40b18 jest najgorszym wyborem bo po co wybierać silnik na pasku skoro można na łańcuchu a spala niewiele mniej od 2.0

m20 tez jest na pasku ;> więc nie rozumiem
no jeżeli dla Ciebie 2.0 nie jest mocne a 1.8 wystarczające to tez czegoś nie rozumiem a jeśli auto jest w gazie to po co tu mowa o ekonomi? spali Ci za 6zł gazu więcej?
Jestescie super ,dzieki za porady, teraz wacham sie miedzy 1.8 a 2.0, chos pomysl kupna super budy z silnikiem padaką jest super ,Jeszcze raz dzieki za pomoc
kilka faktów

318 (m40b18) a 320 (m20b20) rozni sie zaledwie 10Nm i 14KM na korzyść 320

teraz pytanie, czy oplaca sie miec silnik który wiecej spali, którego obsluga (zaplon, plyny, filtry) wiecej kosztuje dla tych paru Nm i KM skoro 318 ma krotsze przelozenie i jest w stanie konkurowac z nia na drodze ??

po za tym skoro to twoje pierwsze bmw nie pchalbym sie na 6-cylindrow, peknie ci glowica bo zagrzejesz motor przez niedopatrzenie w ukladzie chlodzenia i bedziesz chodzil i gadal w kolo jakie to bmw jest po huju ... po co nerwy tobie i mi (osobiscie uwazam ze m20b20 jest jedna z najlepszych jednostek na swiecie jesli chodzi o kulture pracy i predkosc wchodzenia na obroty - m20b25 tego nie potrafia poniewaz maja dluzszy skok tloka i nie wkreca sie tak szybko jak wlasnie b20, niestety jest to takze jedna z najgorszych jednostek biorac pod uwage spalanie do osiagow

w m40b18 (318) jest pare felerow konstrukcyjnych - pierwszy to magistrala olejowa ktora czesto sie przytyka na skutek jazdy na kiepskich olejach, prowadzi to do zniszczenia walka i dzwigienek zaworowych, druga sprawa to to ze inzynierowie z monachium nie popisali sie przy tych dzwigienkach i dajac slaba magistrale olejowa dopuscili do produkcji auta w ktorych wyciera sie walek i dzwigienki, jedno ciagnie drugie ... ale mozna sobie z tym poradzic mozna dokonac przerobki - wlozyc dzwigienki od m43 (silniki w 316 i 318 e36 po 93 roku) tam one maja rolki ktore znaczaco wydluzaja zycie walka a i same sie nie psuja, do tego odciazamy tym zabiegiem sily jakie wystepuja na pasek rozrzadu, czy to dziala i jak dziala moze wypowie sie hero ktoremu zrobilem taki manewr pod klapa zaworowa :D

jesli planujesz gaz to raczej tylko sekwencja, jesli swap to z 318 latwo zrobic na m42b18, odchodzi koniecznosc wymian paska, kopulki, palca, w m42 niewiele (prawie w ogole bo zawsze cos) sie nie wyciera bo walki chodza bezposrednio po hydraulice osadzonej nad zaworami jest 4-ro cylindrowa konstrukcja ktora naprawde potrafi wytrzymac

co do rocznika, sedan w szerokiej lampie to kupa (moje zdanie kazdy moze miec inne) ale jedna uwaga jesli bys wolal chwycic kombi to uwazaj na roczniki powyzej 91 roku, niestety bmw zakombinowalo na ocynku i zaczeli stosowac tansza (gorsza) metode, dopiero pozniejsze e36 zaczynaja isc w drozszej technologii

wybor nalezy do ciebie, to ty bedziesz jezdzil tym autem ... to ty musisz zdecydowac czy chcesz miec bmw w miare tanie w eksploatacji czy moze wolisz upajac sie mrukiem szesciocylindrowej jednostki ktora uchodzi w swiecie za jedne z najlepiej wywazonych silnikow - ponad nimi sa tylko v12, niestety v8 nie wywazy sie nigdy tak dobrze jak r6, jak ktos nie wierzy to odsylam na lekjcje fizyki i do powaznej literatury fachowej

ja jako pierwsze auto z czystym sumieniem polecilbym 318 (m40b18) przy ewentualnych poszukiwaniach i zakupie pamietaj ze pospiech jest zlyml doradca, najlepiej kupuj auto z kims kto niezbyt przyklada wage ze to bmw i w ogole palenie gumy jest zajebiste tylko wez osobe trzecia ktora dopatrzy sie w samochodzie rzeczy na ktore byc moze nie zwrocisz uwage, sprawdz dobrze blacharke, podloga lubi z przodu przygnic pomiedzy podluznica a blotnikiem, co na wierzchu to bedzie widac, obadaj ranty drzwi, tylnej klapy, wsluchaj sie w silnik niewazne czy to r4 czy r6 to bmw i silnik ma miec zajebista kulture pracy to nie vw, audi, toyota, honda to bmw jedne z najlepiej chodzacych silnikow swiata, jesli wlasciciel powie ci ze to tylko swiece do wymiany i bedzie git to od razu rozkrecaj mu kopulke i zobacz jak to wyglada bo pewno swiece to on juz wymienil a na kopulke, palec i kable zabraklo juz kilku stowek, tylni most i skrzynia lubia sobie powyc w bmw jesli ktos nie zadbal o dobre oleje kiedys, przetartym fotelem kierowcy rzy sport sitze nie musisz sie az tak martwic ale jak bedzie kierownica wytarta z faktury do zera to znaczy ze auto juz pol miliona pewno ma za soba, i najwazniejsza sprawa chytry traci dwa razy ... trzy razy sie zastanow czy lepiej kupic okazje za 2 kola i wlozyc w nia kolejne pare tysi zey auto dobrze sie sprawowalo czy moze lepiej od razu dac 5-6 tys PLN i kupic auto ktorym od razu bedziesz sie cieszyc, wiadomo plyny, paski, filtry w kazdym aucie powinno sie wymienic po zakupie, nie patrzac na to co mowi poprzedni wlasciciel ale chodzi o to zeby oprocz tego nie robic kapitalki zawieszenia i silnika :D

pozdrawiam
i zycze udanych lowow na bmw

no jeżeli dla Ciebie 2.0 nie jest mocne a 1.8 wystarczające to tez czegoś nie rozumiem a jeśli auto jest w gazie to po co tu mowa o ekonomi? spali Ci za 6zł gazu więcej?

myślę że dość zrozumiale pisałem tutaj o stosunku mocy do spalania i kosztów eksploatacyjnych.

Tak czy inaczej Bacho znakomicie rozwiał chyba wszelkie wątpliwości

Wybór należy jednak do Rafała. Powodzenia w zakupach i czekam na wątek w dziale nasze bawarki.
bacho jesteś wielki , bardzo dzieki za twój artykuł
Mam na oku zadbana e30 1.6i 1990 r nietknieta tuningiem ,bez gazu, 170 tys przebiegu (niewiadomo ile tak naprawde) z naprawde dobre pieniadze. Blacharsko lakiernicza tyle co na zdjeciu jest w stanie zblizonym do idealnego . Srodek samochodu siedzenia tez stan bdb.
Chcialbym sie dowiedziec Bacho co sadzisz o tych silnikach. Raczej niemysle o paleniu gumy po szkoda samochodu itp, o gazie tez niemysle zeby zakladac Chce poprostu miec ladne e30 zebym mogl sie polansowac no i zeby czasem tez mu depnac ale w granicach rozsadku
Skoczek fajnie sie czytalo twoj post do momentu
no i zeby czasem tez mu depnac ale w granicach rozsadku jak sam wczesniej pisales jest to 1,6 a to juz jest odpowiedz na twoje pytanie 1,6 to jest tak jak pisales do lansowania i spacerowania to tak jakby kto napisal ze chcialby miec Bmw np silnik m52b28 ale zeby mu to palilo najlepiej w miesice z 10 literkow przy ostrej jezdzie no tak sie chyba nie da ;0 albo wte albo wewte.
Ale czy 1.6 to jest traszny mol ??
Bo obecnie mam Vectre a 1.6 v8 75konikow ale chyba tych polnych i mam nadzieje ze becia bedzie szybsza :P
mam 1,6 m40 w e30 z" plecaczkiem" i uważam ,że do kulania się po mieście i jakieś wypady poza w zupełności mi wystarcza (auto użytkowane rodzinnie czyi 2 os dorosłe +2 dzieciaków) nie jest to demon prędkości i stosunek spalanie do mocy na pewno nie rewelacyjny ale ogólnie autko jest ok.
no tak jak pisze kolega wyzej do tego to auto sie nadaje a porownanie do vectry to nie ma porownania bo to BMW i zupenie inna jazda
1,6 odpuść na starcie szukaj dobrze utrzymanej 1,8, niby niewielka róznica a jednak 318 lepiej chodzą, no chyba że trafisz nigdy nie bitą budę, zero rdzy i do tego w dobrym wyposażeniu to wtedy może być bez silnika i ładować coś fajnego
Moja subiektywna opinia - aktualnie uzytkuje e30 - 1.6 (m40) na LPG. szczerze odradzam ten motor - aby wykrzesac z niego odrobine agresywnosci trzeba sie bedzie liczyc z ogromnym spalaniem!!!!!
Ponosi mnie czasem ułańska fantazja i .... licze sie z tym ze Bunia zaciagnie 17l LPG/100km
natomiast poza miastem przy spokojnej jezdzie spala mniej wiecej miedzy 7 - 8 litrow LPG na 100km.

Druga sprawa ze mam kola 205 szer. wiec napewno to tez jest przyczyna podwyzszonego spalania. Gdybym przeszedl np: na 195 albo nawet dalbym 185 na przod zapewne oszczedzilbym nawet do 1 do 1,5 litra na 100.

A teraz (znalazlem w gazetce o bmw) kilka opiniii o bmw i faktow o e30

- bazą bmw e30 (a jednoczesnie najchetniej kupowanym byl 2 drzwiowy sedan) - produkowany od 1982r, oprocz niego oferowany byl 2 drz cabrio oraz 4 drz sedan i kombi (Touring)

- szeroka gama silnikow 4 cyl. benzynowki i 6 cyl. benzynowki oraz 6 cyl. diesle

- wystepowali z napedem na os tylna oraz na 4 kola (wersje iX- glownie w Touring-u))

- skrzynie 4 i 5 biegowe manualne oraz 3 i 4 zakresowe automaty

Jesli trafisz naprawde dobry okaz ze zdrowa buda to nie powinienes miec wiekszych klopotow z E30 bo byly one dobrze zabezpieczone przed korozja Mialem lekka stoluczke jakies 1,5 roku temu i do tej pory "rudy" nie zaatakowal mi blotnika a ubytki lakieru sa. Najczesciej rudy gromadzi sie na do;lnych krawedziach drzwi, pod listewkami. Zwroc tez uwage na tylne kielichy - tez lubia mocno skorodowac jesli nie sa zadbane.
Hałas z dyferencjalu to tez powazny problem BeeMek - przwaznie kolo talezowe albo walek atakujacy beda na zlom.

A na koniec dodam ze jakby nie bylo to e30 moim zdaniem byl najbardziej udanym modelem i do tej pory "bialo niebieskie smigielko" nie wypuscilo nic lepszego
Zgadzam się z kolegą 1.6 jest słabym silnikiem jak chcesz poszaleć.
1.8 lub 2.0 to można zaszaleć troszkę.
bierz ode mnie e30



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Zakup BMW
WoM2 - Wszystko o Metin2