|
CB na motorze
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
bylo niedawno cb na lodzi, aktualny temat to motor
dzis byly pierwsze testy : 1. Radio Alan 42 + modul z zasilaniem i wyjsciem na zewnetrzna antene 2. Zestaw naglowny do kasku otwartego i zamknietego 3. Anteny: Lemm 900, Lemm 1500, SuperCarbonium 4. Uchwyt lusterkowy Lemm
Uchwyt lusterkowy zamocowany do tylniego orurowania motoru, dodatkowo dociagniety kabel do masy.
Problemy: - swr powyzej 2-3 niezaleznie od anteny - przy predkosciach powyzej 80km/h jest problem z odsluchaniem rozmowcy
Jakies pomysly ?
Matcher. Problemy bo za głośno wokół, czy efekt Dopplera? Michał
czy efekt Dopplera?
tak, to na pewno efekt muszli ( taki szum powietrza )
1. matcher odpada bo trzeba byloby tez montowac reflektometry zeby spobie sprawdzali czy im sie nie ruszyly galki podczas jazdy pisze im, bo w rachube wchodzi 10-15 szt
2. tak, w zamknietym kasku jest to troche wyzsza predkosc , w otwartych nizsza. Co ciekawe myslalem ze bedzie wyraznie slyszalny szum powietrza w tym kasku otwartym (montowany mikrofon na palaku) ale nie jest to zauwazalne nawet powyzej 100km/h
Jeszcze jedna ciekawostka zestaw do kasku zamknietego (wklejany mikrofon wewnatrz) wzbudza sie niemilosiernie, po wymianie na ten od kasku otwartego (mikrofon na palaku) dziala ok, sprawdzane 2 szt. Pewnie jest to wplyw wysokiego swr ale czemu tylko na te mikrofony bez palaka, taka ciekawostka
temat rozwojowy, bede podrzucal ciekawostki z etapow montazy w poszczegolnych motorach
[ Dodano: 3 Lipiec 2007, 00:59 ]
Witam
Sorry że odkopuje.
Też planuje założyć CB to mojego motoru, tylko że antena to AT-71, a radio zwykłe samochodowe. Tylko przeciągnął bym SQ, VOL i zmiane kanałów na kierownice. Mikrofon własnej roboty bo to nieproblem jest zrobić tylko kupie mikrofon pojemnosciowy za pare złotych. Antena byłaby na uchwycie lusterkowym na tylny stelaż. Powinno to jakoś działać ? Najbardziej to chodzi mi o antene.
Witam Może ci się przydzą te zdjęcia szukaj postó kolegi zajryx, kliknik tutaj
No u mnie montaż byłby podobny. Martwi mnie to że będzie mogła być słaba masa = wysoki SWR. DLatego zastanawiam się czy wziąźć jakiegoś HELIKALA chociaż do AT-71 jestem bardziej przekonany.
A może coś TAKIEGO Podejrzewam że z AT-71 będziesz miał problemy na motorku i napewno dużo szumów, ja bym raczej szukał jakiegoś helikala około 1 - 1,2m
A czemu mogą wystąpić problemy ? Chodzi o cewke że będzie wysokie niedopasowanie i brak masy też ?
Po pierwsze: AT-71 jest moim zdaniem za długa to motocykla, będzie się niemiłosiernie wyginać (chyba że jeździsz 50 km/h to problemu nie będzie). Po drugie: anteny o dopasowaniu stratnym (a taka jest AT-71) niezbyt dobrze znoszą brak masy, helikalne bezcewkowe dają sobie radę lepiej. Po trzecie: do motocykli i innych pojazdów z ograniczonymi możliwościami montażowymi (czyli brak odpowiednio dużej powierzchni metalowej jako przeciwwagi) nadają się głównie anteny konstrukcyjnie podobne do anten morskich czyli o konstrukcji zwartej (dopasowanie transformatorowe) i najlepiej helikalne lub CLC przystosowane do pracy bez przeciwwagi (czyli np. taka jak napisałem w poprzednim poście, zamontowałem ostatnio taką koledze na plastikowym kufrze, SWR w okolicach 1,2 - 1,3, zasięg w mieście ok 5km, na trasie jeszcze nie testowana, w miarę czysty i bezszumny odbiór, nadawanie bez zastrzeżeń).
Mam nadzieję że napisałem to w miarę przejrzyście i bezbłędnie, jeżeli coś jest nie tak niech ktoś mądrzejszy mnie poprawi.
OK dzięki kolego napisałeś bardzo przejrzyście. Właśnie poświęciłem 40 minut na przeczytanie tematów na temat helikali i doszedłem do wniosku że kupie helikala. Musze też powiedzieć że jestem wielkim przeciwnikiem presidenta ale doszedłem do wniosku że kupie PRESIDENT INDIANA. Jednym z powodów jest to ze nieukradną mi jej bo niema motylka. C odo montażu to z tyłu do metalowych rurek dam uchwyt rynienkowy, jak myślisz SWR będzie w miare dobre ? I chciałem cie zapytać czy możesz zrobić jakieś zdjęcia tego montażu do kufra ? Bo do swojego motoru też mam kufer.
Co do SWR to zapytaj kolegi zajryx on ma indianę na skuterku więc może coś Ci podpowie.
Natomiast jeżeli chodzi o ten montaż na kuferku to jak będę się widział z tym kolegą i nie zapomnę to mogę zrobić zdjęcia, ale to nic szczególnego Po prostu pośrodku przedniej części klapy kuferka (blisko zawiasów) wywierciłem otwór i wsadziłem w niego antenkę, ot i cała filozofia. Dla bezpieczeństwa na początku daliśmy pod spód jeszcze blachę ale były problemy z dokręceniem antenki, poza tym okazała się niepotrzebna, ponieważ kuferek jest wystarczająco mocny (próby do 140 km/h)
No też nad tym myślałem tylko ja kufer zakładam raz na rok albo i rzadziej. Musze tak wymyśleć żeby antena pasowała na rurkach od bagażnika kiedy załoze kufer. Poprostu żeby antena mogła być wtedy jak mi sie zachce gdzieś dalej jechac i kufer założe. Coś wymyśle. Jak myślisz co będzie lepsze INDIANA czy ta co ty pokazałeś ? No i ile ona kosztuje.
INDIANA chodzi na allegro.pl za około 100 zł
INDIANA to wiem ile kosztuje, ale chodzi mi o antene którą pokazał susel
Tak przy okazji, jakie wymiary ma otwór który jest w uchwycie lusterkowym ? Chodzi o śr. pod antene i o wymiary jakby dokręconego tego rombu w który wchodzi lusterko. Bo niechce żeby się okazało że rurki mam za cieńkie.
TUTAJ
Nie chcę nikogo reklamować, ale to jedyna aukcja na allegro Są też w sklepach internetowych ale droższe
OK dzięki. A wiesz moze jakie wymiary ma ten romb co sie go zakłada na lusterko/rurke.
|
|