|
NADAWANIE-ODBIÓR
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Witam podpiałem wczoraj swojego unidena 520,zesroiem wsio i kupa....słychac mnie z daleka(nawet 10km)ale ja juz nie słysze tej osoby??co jest gdzie tkwi problem??antenka to lem at 1200
Najwidoczniej ta osoba, która Cie slyszy ma słabszy nadajnik niż Ty. 10km to daleko jak na mobila. Może masz skręcony sq . Podobno Unideny mają średnie odbiorniki ale za to mniej szumią.
a czy masa moze byc problemem.....doszedlem ze mam bardzo słaba mase..tzn nie przechodzi mi z klapy bagaznika na samochód!!
Prawdopodobne. Propnuję wykonać doświadczenie. Doprowadż masę do anteny możliwe jak najkrótszą drogą. Wogóle w jaki sposób jest ta antena zamontowana i jaki to samochód. Niektóre modele mają plastikowe klapy.
autko to golf 3...antena zamontowana na dzwonku na klapie bagaznika z boku.....i masa jest bardzo slaba....nie ma przejscia na zawiasach klapy:(
Chwilowo doprowadź masę do dzwonka pod śrubę mocującą. Masę łatwo złapiesz przy zamku od klapy. w jaki sposób stwierdziłeś że masa jest słaba?
stwierdziłem to miernikiem bo wogóle nie piszczy......na innych czesciach piszczy...czyli mówisz ze bezposrenido poprowadzic mase z dzwonka gdzies do karoserii??
Tak myślę, chyba że ktoś z forum zapoda jakiś lepszy pomysł.
Ważne żeby dzwonek miał kontakt elektryczny z klapą i to musisz sprawdzić a to że klapa nie jest zwarta to z pozostałą karoseioą to tak nie przeszkadza.Sama klapa też może posłużyć jako przeciwwaga.Mam nadzieje że sprawdziłeś swr , jeśli jest wporządku to nie masz czym się martwić.Pozatym mocowania typu różne uchwyty to niestety najgorsze rozwiązanie.
swr nie sprawdziłem poniewaz nie ma sensu skoro nie ma masy(tzn jest bardzo słaba)......czy to nie przekszadza ze masa jest słaba
[ Dodano: Pią Gru 16, 2005 3:22 pm ]
Tak jak napisałem wyżej, sama klapa to też kawał blachy i może służyć jako przeciwwaga.Zobacz jaki masz swr. Kontakt sprawdzisz miernikiem tzn czy jest przejście.
czyli co jak swr bedzie dobry to nie ma czym sie przejmowac ze masa jest bardzo słaba??
Tak .Tylko sprawdź miernikiem czy dzwonek ma przejście do samej klapy i już.
Tak jak napisałem wyżej, sama klapa to też kawał blachy i może służyć jako przeciwwaga.Zobacz jaki masz swr. Kontakt sprawdzisz miernikiem tzn czy jest przejście.
no własnie oto chodzi ze nie ma przejscia
[ Dodano: Pią Gru 16, 2005 4:43 pm ]
Pisałeś że nie ma przejścia z klapy na reszte karoseri a nie o tym że nie ma przejćsia z klapy na dzwonek.A to co chcesz zrobić z tą masą to nie ma sensu.To są prądy w.cz. i połączenie przez jakieś przedłużacze nie ma sensu. Pomijam fakt że takie połączenie za pośrednictwem przewodu i tak masz już przez ekran kabla antenowego.Antena musi mieć styk z masą bezpośrednio.
tzn przejscie jest(sorka pomylka)ale masa jest tak słaba ze miernik nie piszczy.....
Kolego Ćwikła widze że jesteś na forum to wejdz na czat bo coś się dogadać nie możemy
Na oplocie przewodu antenowego masa przecież i tak jest bezpośrednio z radia więc nie ma sensu podłączać dodatkowej. Przy mocowaniu dzwonka trzeba zwrócić uwagę żeby śrubki którymi przykręcasz dzwonek przebiły lakier i miały bezpośredni kontakt z klapą. Tak czy owak winą za słaby odbiór należy raczej obarczyć nadajnik rozmówcy i przede wszystkim sprawdzić swr bo jeżeli jest na dobrym poziomie to wszystko jest jak należy.
swr jeszcze nie ustawiałem bowiem nie wiem czy jest sesn bo mam słaba mase na przewodzie....co do mocoania dzwonka to nawet posiweciłem sie i lekko zdarłem lakier do blachy aby srubki trzymajce dzwonek miały bezposredni kontakt z klapą
Kolego a czy ty czasem nie pomalowałeś dzwonka, bo ja swój miałem przemalowany na czarno i sam dzwonek wewnątrz musiałem skrobnąć aby ta trójkątna blaszka lepiej masowała. Ze srubkami a klapą niepowinno być problemów, śruby są dość ostro zakończone. Miałem AT 1200 i codzienny zasięg to kilka kilometrów. Czego oczekujesz po swoim zestawie?
swr jeszcze nie ustawiałem bowiem nie wiem czy jest sesn bo mam słaba mase na przewodzie....co do mocoania dzwonka to nawet posiweciłem sie i lekko zdarłem lakier do blachy aby srubki trzymajce dzwonek miały bezposredni kontakt z klapą
Właściwie to nie bardzo już wiem o co Ci chodzi, na jakim przewodzie masz słabą masę? Na przewodzie antenowym masz masę z radia (chyba że jest źle zarobiona końcówka na przewodzie anteny), a radio jest podłączone do masy bo inaczej by nie działało . Antena musi być przyczepiona do kawałka blachy żeby stanowił przeciwwagę, masa z akumulatora nie ma tu nic do rzeczy. Zresztą jeżeli chodzi o odbiór (a z tego co zrozumiałem to chyba o to Ci właśnie chodzi?) to żadna masa tutaj już nie pomoże, dobra przeciwwaga jest ważna jeżeli chodzi o nadawanie a przy samym odbiorze nie ma większego znaczenia. Niski swr nie polepszy Twojego odbioru, sprawdza się go po to żeby nie zjarać końcówki mocy przy nadawaniu.
Kolego a czy ty czasem nie pomalowałeś dzwonka, bo ja swój miałem przemalowany na czarno i sam dzwonek wewnątrz musiałem skrobnąć aby ta trójkątna blaszka lepiej masowała. Ze srubkami a klapą niepowinno być problemów, śruby są dość ostro zakończone. Miałem AT 1200 i codzienny zasięg to kilka kilometrów. Czego oczekujesz po swoim zestawie? I właśnie to posprawdzaj. Musi być wszędzie dobry styk, nie przez farbę. Jeśli sprawdzasz przejście nie patrz na brzęczenie miernika ale na wskazanie omomierza, ma być 0. Brzęczyk może działać już przy oporach poniżej 80 ohm a to o wiele za dużo.
włsnie nie było zero tylko 1 wyskakiwało... mase sprzedzałem tez w kalby antenowym przy cb...tzn dotykałem may i plusa(srodka) i pokazywało 1 a nie 0.....co do malowania dzwonka to nic nie maplowałem..jaki kupilem taki zamontowałem...jest w srodku tam łansie taka blaszka i on jest zakonczona ostryki krawedziami i tylko te krawedzie dotykaja dzwonka wiec moze wygiac te krawedzie aby cały ten trójkacik zwierał sie z dzwonkiem??co do at1200 to martwi mnie to ze jak ja nadaje to słychac mnie nawet ze 13km ale ja juz ta osobe bardzo słabo badz wogóle nie słysze...aha no i jak jade droga i rózni ludzie sobie rozmawiaja yto sa straszne trzaski piski
Jeśli trzaski i piski słyszysz u każdego to znaczy, że masz walnięte radio.
tzn nie u kazdego...z tum co rozmiawiam(w promieniu kilometra jest oki)ale jak jade i ktos sobie rozmawia(nie wiem gdzie sa)to słychac szumy i trzaski
tzn nie u kazdego...z tum co rozmiawiam(w promieniu kilometra jest oki)ale jak jade i ktos sobie rozmawia(nie wiem gdzie sa)to słychac szumy i trzaski A może po prostu są daleko i do Ciebie docierają tylko słabe sygnały???
73!!!
no moze i tak...nie mam pjecia nigdy nie miałem cb i myslałem ze jak bede jechał trasa to ciagle bedzie ktos cos nadawal a tu nic heh...moze dlatego ze weekend i mało tirow jezdzi ale dla sprawdzenia wezwałem kilka autek z którymi sie mijałem badz przedemna jechały i słuszałem ich bdb...oni mnie takze!!aha i mam jeszcze pytanko...jak stroich SQ??jak mam szumy trzaski to tak przekrecac w prawo az zniknie?????do czego dokładnie słuzy gain???czy on ma byc podkrecony ma maxa??????aha dlaczego jak mam włczone radio to jak nadaje tosłysze swój głos z tyłu w głosnku basowym???czy moze to byc spowodowane ze pociagnałem zasilanie od radia samochodowego a mase złapalem od blachy pojazdu??
no moze i tak...nie mam pjecia nigdy nie miałem cb i myslałem ze jak bede jechał trasa to ciagle bedzie ktos cos nadawal a tu nic heh...moze dlatego ze weekend i mało tirow jezdzi ale dla sprawdzenia wezwałem kilka autek z którymi sie mijałem badz przedemna jechały i słuszałem ich bdb...oni mnie takze!! Myślę, że z Twoim radiem jest wszystko OK.
Słuchaj Ćwikła ,mówisz że nie ma masy .Proponuję połączyć krótkim przewodem elastycznym elektrycznym .Przykęć jeden koniec przewodu pod śrubę połowy zawiasu ,drugi pod śrubę drugiej części zawiasu i będziesz miał połączenie.73!!
Słuchaj Ćwikła ,mówisz że nie ma masy .Proponuję połączyć krótkim przewodem elastycznym elektrycznym .Przykęć jeden koniec przewodu pod śrubę połowy zawiasu ,drugi pod śrubę drugiej części zawiasu i będziesz miał połączenie.73!! Widzę, że Dario dokładnie czyta forum To chyba to samo
73!!!
Truckmaniac, dokładnie to samo,tylko ja najperw przeczytałem ten temat i się wypowiedziałem,dopiero póżniej temat SWRa masa Po prostu Ćwikła robi te same błędy co ja na początku,umieszcza te same pytania w kilku miejscach
hheh sorka:)mam jeszcze jedno pytanko zeby nie zakladac drugego tematu..jak powinno wygladac strojenie anteny...bo ostatnio widziałem jak gosc stroił to sie troche zdziwiłem..nie mial rzadnego przyrzadu tylko na oko troche bata uniósł i po problemie....powiedzcie mi dokłądnie jak to ma wygladac...bo lada dzien pojade ze swoja na strojenie....na co zwrócic uwage
antene stroi sie SWR-miarka
musisz zwrocic uwage na to aby stosunek byl jak najnizszy czyli mozliwie blisko 1 jak bedzie miedzy 1 a 1,5 to tylko sie cieszyc a wszysko dokladnie masz opisane tu http://cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=95
Prawdopodobnie u kolegi jest wszystko dobrze oprócz zakłóceń od pojazdu(elektryka) itp.., jeśli nadawanie jest dobre to znaczy że instalacja jest sprawna.
Def.
nadawanie przeze mnie jest wrec idealne bo słychac mnie bdb nawetr ze 15km
Więc tylko zostają silne zakłócenia w aucie, uszkodozny odbiornik radia(żadko), lub poprostu mocno podniszczone instalacje u większości innych aut..(często).
Def.
HMM jaki obiornik moze byc uszkodzony???co do istalacji to okabloanie do wzmacniaczy radia itp prowadziłem nowe bowiem fabryczne jest za cienkie...moje pytanie??dlaczego podczas właczania radia(samochdwowego)zakłócenia sie zwiekszaja???mam pluc cb podpiety pod plus radia samochodowego!!!czy cb trzeba poprowadzic bezposrednio + i - od akumulatora???powinnno pomóc??
aha co do uszkodzonego odbiornika cb to chyba to wykluczam bowiem z odległosci kilometra głosy słysze bardzo dobrze.......hmm moze te szumy sa przez to ze mam gain na maxa rozwalony i sciagam zdaleka...sam juz nie wiem.....jutro sporóbuje jeszcze powalczyc z ta masa i chyba podepne cb bezposrednio do akumulatora...potem wyskocze na strojenie i zobacze czy cos sie poprawi
to napewno nie wina strojenia..., jedyny sposób na ustalenia zakłóceń to zbliżenia radia ręcznego do wnętrza pojazdu i sprawdzenie czy zakłócania nie wzrastają..., a jeśli tak to prawdopodobnie nie nie da się zrobić...
Def.
Defender juz nie mam pojecia co robic...dzis pociagnałem kabelek z anteny na pojazd(aby była masa)...wiec masa i jest i to super....jednak radia nie da sie wystroic...swr skacze jak szalone...raz jest raz nie ma...raz odbieram sygnal bdb raz słysze same szumy i piski....nie mam pojecia co jest..czy wina lezy po stronie radia czy anteny??
może pęknięta cewka(pęknięte luty wewnątrz) ..? , napewno bedzie to ustrka elektromechniaczna.
Def.
zmień antenę...(od kogoś)
oki kolego ale usterka w radiu czy napewno to antena!!!!!kurcze nie mam pojecia czy zmieniac antene czy szukac i przekładac radio od kogos
Najlepiej jedno i drugie jeśli masz taką możliwość.., w końcu mogło też coś pęknąć na płytce ale to chyba najżadsze..
Def.
oki w takim razie bede zmieniał antene..tylko teraz pytanko czy moge przełozyc sam bat z motylkiem...czy musze wszystko z przewodem
Może sprawdź miernikiem samą cewke i sam kabel.
Możesz przełożyć sam bat czyli cewkę z prominnikiem.
orzeł wytłumacz dokładnie bo nie bardzo wiem o czy mówisz...mase juz mam na kablu(poprowadziłem kabelek z dzwonka do karoserii)
Ustaw miernik na próbnik przejść (piszczek).Zdemontuj cewke i przyłóż sondy miernika do jej końców,potrząśnij nią,sprawdź czy miernik nie trzeszczy.To samo zrób z samym kablem.
heh to raczej nie na moja głowe..zrobie tak:zamienie antene...jak to nie pomoze..to podłacze swoje radio do kumpla aby wykluczyc w czym tkwi problem....jesli wsio wyjdzie na dobnre to juz nie mam pojecia chyba sprzedam to w cholere!!!!
Przy uszkodzonej antenie znacznie większe problemy były by z nadawaniem niż z odbiorem. No ale skoro kolega wcześniej napisał że z nadawaniem jest wszystko OK to antena powinna być raczej w porządku. Przy takich objawach w pierwszej kolejności należało by sprawdzić radio.
a dlaczego swr skacze jak szalone???nie da sie go wogóle wystroic..bo raz jest 1,2 a zaraz 1,7 albo 2..........albo wogóle wskazówka lezy
Jeśli masz miernik to przecież nic trudnego.
Ćwikła jeśli masz kable roruchowe z to weź jeden i zrób porządną masę tymczasową (połącz dzwonek z inną masą karoserii) i wtedy zobacz czy SWR skacze,jeśli przestanie to wracamy do punktu wyjścia -brak prawidłowej masy i karoseria nie stanowi przeciwwagi dla anteny.
No ale ten SWR skacze w trakcie pomiaru, tzn naciskasz PTT i skacze? Czy cos robisz pomiędzy pomiarami poruszasz anteną, radiem i dopiero wtedy są zmiany?
No ale ten SWR skacze w trakcie pomiaru, tzn naciskasz PTT i skacze? Czy cos robisz pomiędzy pomiarami poruszasz anteną, radiem i dopiero wtedy są zmiany?
powiem ci ze jest róznie...raz odberam dobrze rozmówce raz same szumy..taksamo jest z swr...raz skacze raz jest dobre...kurna juz nie mam pojecia czy to masa czy antena do kitu
Masa to raczej nie ma tu nic do żeczy, może jakieś mechaniczne uszkodzenie anteny czy radia... Sprawdź swoje radio z inną anteną bo tak chyba najprościej i będziesz już wszystko wiedział.
no nie mam innego wyjscia...
|
|