|
Albrecht AE 5800
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Mobile , base , porto Mobile S-meter Digitaal / Digital versies / versions Rfpower-meter Digitaal / Digital Frequentie bereik / frequency range 26.965 - 27.405 MHz Swr-meter / Modulatie-meter Digitaal / Digital RF-power traploos kanalen / channels 40 RF-gain √ Mike-gain √ Modes AM/FM/USB/LSB Frequentie uitlezing / Frequency Counter√ Vermogen - output power - AM 1W - FM 4W - USB 4W - LSB 4W
Geheugen kanalen/ memory channels 5 UP/DOWN mike √ CH9/CH19 CH9 SCAN √ DW / Test / Review / LCR √ NB (noise blanker) √ ANL (automatic noise limiter) / Call / Talkback / ECHO / Roger-beep /
Niesamowite podobieństwo do INTEKA
Niesamowite podobieństwo do INTEKA
te radyjka wygladaja tak samo
Dragon SS485 Intek Multicom 485 Magnum 257
Wiele jest takich przypadków w świecie CB
Wielu firm nie stać na zatródnianie mnóstwa inżynierów i badania ... zresztą to bardzo czasochłonne..., więc gdy ktoś zrobi ładne radio to inni kupują projekt i tylko to produkuja....
Def.
Ale tylko 1W w AM-ie intek nie ma SSB ale przynajmniej 4W AM
Proszę sie nie martwić mocą radia , 1Wat całkowicie wystarcza a zasięg przy dobrej modulacji jest nawet większy.. , przy takiej samej modulacji spada może o 5-10% to max .
Def.
niewie ktos moze ile kosztuje to radio. I jaka jest opinia urzytkowników jezeli mozna to chciaBbym dostac troche info onim. pozdrawiam
Moja opinia jest zadna nie spotkalem sie twarza w twarz z tym sprzetem , a co do ceny to TU
No to może podobieństwo do Inteka jest, ale na pewno nie w cenie!!!
Jak żnam życie to można je zmodernizować do 4 wat w AM.
To radyjko ma 12wat w Am,24wat FM SSb (dwie zworki i kondensator) Na atronie alana jest tańsze. Ps.Warte swojej ceny.
Witam może ktoś posiada w/w radio gdyż chciałbym poznać jego zalety i wady myślę o jego kupnie gdyż dość mam już trzasków i szumów radii z tańszej półki czy warto kupić za te pieniądze i czy jest coś podobnego na rynku - może lepszego ??? pozdrawiam
A gdzie i do jakich celów chcesz używać. Za jaką cenę chcesz nabyć.
do samochodu ale coś z wysokiej póki aby sprzęt był przedni do 1 tyś zł ?? pozdrawim
Kolego taka odpowiedź trochę nieprecyzyjna. Jakiej modulacji chcesz używać - podejrzewam, że AM i trochę SSB. Jeżeli tak i w cenie do 1Kzł to lepszym wyborem jest President George ( Jacksona i Lincolna celowo pomijam - modulacja w AM). Jeżeli tylko chcesz korzystać w mobilu z modulacji AM to rozważ Herberta lub JFK ( exota Kaiser 9040 również polecam bo to jest naprawdę dobre radio ). ALBRECHT jest średniakiem chociaż ma parę bajerów, których Presidenty nie mają.
Jacksona i Lincolna celowo pomijam - modulacja w AM) Jackson w AM ma extra modulację - przynajmniej modele sprzed lat kilkunastu chodziły jak burza, ponadto radio ma wąski odbiornik co na makaroniarzy w piątkach jest jak zbawienie. A mój Lincoln w AM też chodzi jak marzenie. TX i RX. Michał
jackson i licoln chodzi extra tylko trzeba radio poznac i sie umiec dobrze dostroic:)
bendzie herbert tylko który lepszy starszy czy nowy z asc ??? na stację bazową myślałem o alanie 555 lub 560 czy president bendzie lepszy ??? serdecznie dziękuję za odp. tegch konkretnych szukałem . pozdrawiam
jackson i licoln chodzi extra tylko trzeba radio poznac i sie umiec dobrze dostroic:) I tu masz rację tylko w samochodzie to nie jest takie oczywiste jak jedziesz. Ile mobili jest odstrojonych ( z moich odsłuchów mnóstwo ). W aucie z reguły pracujesz na AM podstawa to po co wozić wstęgowe? Takich osób, które pracują w SSB w mobilach - na postoju jest niewiele. Co do "przesiewu" z "5" podczas propagacji moje Herberty dość dobrze sobie z tym radzą ( jest Rf-gain ) i dobra selektywność.
Na bazę 555 ( prostsze w naprawie ), będzie lepszym wyborem od 560. Niezaprzeczalną zaletą jest wszystko w jednej obudowie. Jak policzysz koszt zakupu Presidenta+dobry zasilacz+głośnik zewnętrzny+wskażnik częstotliwości+mikrofon z echem wyjdzie drożej lub na to samo.
W aucie z reguły pracujesz na AM podstawa to po co wozić wstęgowe? Bo ma węższe filtry i nie zbiera syfu z piątek. Ten kto używał i ma porównanie ten wie. Poczekamy, zobaczymy jak będą jęczeć użytkownicy CB jak propagacja naprawdę pójdzie do góry i nie bedzie można dogadać się przez 2 przecznice z dwudziestocentymetrowych antenek. 24/7 barachło w piątkach z sygnałami powyżej s9. Nie ma to jak wąskie filtry kwarcowe. Przeszedłem 2 szczyty propagacyjne na CB. Dla mnie to nie nowość. Michał
To tylko część prawdy - tych parę ostrych propagacyjnie dni w roku można sobie darować.
Weź pod uwagę że to jeszcze nic bo dopiero wychodzimy z dołka propagacyjnego. M.
Straszysz ludzi niepotrzebnie. Mnie jakoś propagacja na przestrzeni lat aż tak bardzo nie przeszkadzała i nie przeszkadza - dlatego napisałem o dniach a nie miesiącach.
bendzie alan 555 a jeżeli chodzi o presidenta herberta któery bendzie lepszy starszy model czy nowsz z asc ???? dzięki za info . pozdrawiam
W zasadzie jest to bez znaczenia zakładając, że stan techniczny i zestrojenie jest prawidłowe. W nowszym modelu ( były również bez ASC ) wg mnie bardziej czytelny jest wyświetlacz LCD.
czyli starszy też jest oki a nowszy poprostu lepiej wygląda ???dzięki i pozdrawiam
[ Dodano: 28 Czerwiec 2007, 07:31 ]
Wie ktoś czy da się w tym radiu rozblokować jakieś dodatkowe "czterdziestki" ?? Bo fajnie ono pracuje na SSB tylko boli brak boków
Wie ktoś czy da się w tym radiu rozblokować jakieś dodatkowe "czterdziestki" ?? Bo fajnie ono pracuje na SSB tylko boli brak boków Wejdź na stronę Albrecht-Alan są tam serwisówki i wszystko się da. Nie chce się szukać prawda?
Szukałem z pół godziny... A serwisówki jak nie widziałem tak nie widzę.
73
http://www.cbradio.nl/albrecht/frames_albrecht.htm modification, może tam coś znajdziesz... 73!
Szukałem z pół godziny... A serwisówki jak nie widziałem tak nie widzę. Popatrz tutaj: http://www.cbradio.nl/alb..._AE5800_ENG.pdf
Witam! Czy można poprosić Kolegów - użytkowników tego radia, o zamieszczenie opinii o nim, tych dobrych i tych złych. 73. bzyzio
tutaj http://cb-radio.pl/phpBB/...albrecht+ae5800
Dzięki, bomar 26 , jednak nie wiem czy opinia w końcowym efekcie dotyczy Albrechta, czy Unidena 510, chociaż ja przedstawioną opinię bym wiązał ztym drugim. A to jednak dwa różne sprzęty.
Wpisz w szukajce wyskoczy Ci mase tematów do czytania
Kupilem --> :Albrecht AE 5800
Mysle ze cena atrakcyjna, biorąc pod uwage cene proponowaną przez dystrybutora i innych sprzedających oraz to ze np używane Herberty osiagają ceny niewiele mniejsze, a nie posiadaja SSB.
Kupilem z myslą o zamontowaniu w trucku, choć nie wykluczone ze po 10 latach przerwy wkoncu zbiore sie na reaktywacje bazy i podeixsuje na 11m, albo tez odnowienie licencji - wtedy mam TRX-a ma 10m, nic imponującego ale powoli do przodu malymi krokami.
Meryterycznie jastem przygotowany na rozblokowanie radia, czekam tylko z niecierpliwościa na listonosza
Generalnie na forum nie mozna znalezc nic konkretnego na temat tego sprzetu, z wyjatkiem "dobry odbiornik, kiepski nadajnik", czyzby nikt nie wykozystywal radia w takim stopniu, zeby napisac cos konkretniejszego, porownac jak sie ma do innych trx-ów z SSB?
Coś tam skrobne jak go juz dostane i uruchomie, ale na wiele nie liczcie, bo narazie bedzie to w mobilu, a pozatym po tylu latach przerwy nie bede mogl odniesc go do innych urzadzen na których pracowałem, amie mam nic z czym mozna go porownac. Chyba ze jest w okolicy Obornik Wlkp ktoś kto jest zainteresowany i zaprosi mnie na testy porównawcze ze swoim sprzetem na duzej antenie
Może wróce do tematu!! Kupił ktoś to wkońcu i używał??
[ Dodano: 22 Listopad 2007, 22:15 ]
Nie warto kupować, nawet jakby kosztowało 400zł...
a chca 820! tyle co za magnuma export
ile taki Albrecht AE5800 ????
ile takie radyjko kosztuje pewno pincet lub więcej co
Nie warto kupować, nawet jakby kosztowało 400zł... Uzasadnij tą opinię, bo jak na razie to bijesz pianę nie tylko w tym poście.
skul85,
a chca 820! tyle co za magnuma export
Kwiecień, to dlaczego chciales sprzedawac najpierw za 950 pln, a pozniej zeszles "tylko" do 708 pln na najwiekszym portalu aukcyjnym ??? jakby kosztowalo u ciebie 400, to bym wzial nawet ze 3 bo warto. mam w mobilu juz prawie 3 tygodnie i wlasnie sie zbieram do napisania wrazen z uzytkowania.
skul85, Ja kupilem nowe na gwarancji za 600 pln
[quote="xrfunBeznadziejny odbiór w AM/FM/SSB, beznadziejne pokrętła, bardzo cicha i zamulona modulacja. I w tym momencie głupoty piszesz-chyba, że miałeś popsute radio, o którym piszesz.
Albrechta wożę ze sobą w mobilu od 3 tygodni, wiec już coś niecoś mogę o nim napisać. Wiec tak:
1. Z zewnątrz Po wyciągnięciu z pudełka – jest ! Nie za duży, ale też nie mały. Mniej więcej wielkości Alana 48 Exel + radiator z tyłu.
Uchwyt mocujący byle jaki (czytaj standardowy), bardziej praktyczne było by mocowanie szynowe a’la Alan 48 BS, do którego jestem przyzwyczajony – łatwiej by było wyciągać je na noc z auta. No i było by stabilniejsze biorąc pod uwagę ze radio mam podwieszone pod sufitem. Czyli pierwszy mały minus. Pokrętła – hmm … volume, cler, chanel z miękkiej gumy , pozostałe z twardszej – dziwnie tak jakoś. No i zgrzyt – PWR „ciągnie” za sobą SQL w obie strony i na odwrót SQL „ciagnie” PWR. To samo z GAIN-ami … Drugi mały minus…, ale - zdejmujemy, mieszamy , dopasowywujemy i po chwili wszystko chodzi tak jak powinno – wystarczy pozamieniać tak żeby było dobrze i już. Potencjometry pracują w sam raz ,nie za luźno i nie za opornie – jak dla mnie ok. Klawisze średnio twarde. Podświetlenie pokręteł ok., dobrze się sprawuje po ciemku i ładnie wygląda, niestety klawisze niepodświetlone… błąd. No i plastik plastik plastik fantastik, czyli panel przedni. Wyświetlacz czytelny, zresztą ten sam jaki dają teraz we wszystkich radiach które mają w nazwie Force. Mógłby mieć tylko bardziej dokładny S-meter, bo 1-3-5-9-+30 to jednak nie jest dokładność w radiu tej klasy. Mikrofon gubi się w ręku, jak dla mnie za mały, odrazu przelutowałem mojego DM 432 MT. Z tyłu tylko wyjście antenowe, zasilanie i wyjście na zewnętrzny głośnik . I to wszystko.
2. W środku. Schemat, lutownica i plan co tam trzeba w środku pozmieniać żeby rozblokować przygotowane . W standardzie radio ma 40 kanałów, wiec byłem od samego początku nastawiony że to zrobię. No to zbieram się w sobie, godzę z utratą gwarancji, zrywam plombę, rozkręcam obudowę… i nie wierzę własnym oczą. Moja radość być wielka itd., itp. Co się okazuje egzemplarz który kupiłem ma Conversion Board ( http://service.alan-germa...man-english.pdf ). Szybki przegląd dokumentacji na stronie Albrechta upewnia mnie że moje radio ma zrobione wszystkie zalecane przez producenta poprawki. Super. I tak sobie myślę ze Albrecht po prostu robi elektronikę na jedno kopyto, a później w zależności od tego jak ustawi zworkę na Conversion Board i peerki od mocy, nakleja odpowiednią szybkę na panel przedni, pakuje do odpowiedniego pudełka i sprzedaje albo jako nowego 10-metrowego AE 485 S albo jako cymbał-radio AE 5800. Tak więc rozblokowanie sprowadziło się do przełożenia zworki i resetu procesora , oraz ustawienia mocy dwoma peerkami. Bułka z masłem i co najważniejsze obyło się bez lutownicy. Duży plus i respekt dla producenta
Teraz radio chodzi 25.160 do 29.695 MHz. 454 kanały, czyli 10 band z plusami w piątkach, zerach, ósemka , jedynkach, szóstkach - płynna regulacja + CLARIFIER. Z tym że na podstawie pokazuje ze jest w 5 a w rzeczywistości jest w 0 … tylko na podstawie, na pozostałych bandach i 10 m działa tak jak ma być. Dziwne, ale na podstawie i tak korzysta się z numeracji kanałowej, nie z częstotliwości wiec można to zaakceptować .. Pomiar mocy wykazał w AM nośna ok. 12 W, z modulacją, w szczycie prawie 25 W, w SSB w szczycie wskazówka miernika zatrzymywała się gdzieś pomiędzy 40 a 50 W, ale trzeba było przedtem delikatnie wyregulować driver. Peerka od modulacji w AM nie dotykałem, został tak jak dała fabryka, czyli w połowie mniej wiecej. Ze wzmocnieniem w mikrofonie ustawionym na maksa, mic-gain i PWR na maksa zero sprzęgania, czy innych problemów. CLARIFIER steruje równolegle częstotliwością nadawania i odbioru, nie jak np. RIT w Lincolnie, którym dostraja się tylko częstotliwość odsłuchu. Działa też w AM/FM, nie tylko w SSB. Pokrętło PWR działa że tak powiem wykładniczo (hehe). W AM startujemy na godzinie 7 z minimalną mocą, na godzinie 8 mamy już 2 W, na godzinie 9.30 – 4 W, na 12 godzinie – 8 W, 12 W na godzinie 17. Z dołu waty rosną szybko w stosunku do konta obrotu pokrętłem i im dalej w prawo ten przyrost jest coraz mniejszy w stosunku do kąta. Wiadomo o co mi chodzi ? hę?
3. Jak radio pracuje
Warunki: Albrecht AE5800, - moc nośnej w AM 4 W, - moc w SSB w szczycie ok. 40 W, - modulacja AM w radiu jak dał producent, czyli do połowy, - mic-gain na 90 % - włączony ANL/NB
PAN DM 432 MT - wzmocnienie na 60 % - echo minimalnie, w SSB bez echa
LEEM 2001 TURBO - zamontowana na Renault Master, pomiędzy dachową kabiną sypialną a plandeką, po lewej stronie auta za kierowcą, cewka na wysokości 1,90 m (wiem że niefortunnie, ale nie da rady inaczej i koniec) - zestrojona na 1,3 dla kanału 19, - 1,2 dla kanału 40
AM Poziom szumów głośniejszy niżbym chciał, niestety tylko trochę cichszy niż w 48 BS którego woziłem, spodziewałem się że będzie lepiej. Delikatne zakłócenia od alternatora, świst narastający wraz z obrotami silnika, ale takie jakieś dziwne, jakby nie w układzie odbiorczym, tylko w samym głośniku, jak ktoś moduluje, to całkowicie je nakrywa, nawet słaby sygnał… i ten świst ma cały czas takie samo natężenie, niezależnie od tego czy radio jest ciszej czy głośniej… Przykręcamy delikatnie rf-gaina, wycinamy wszystko co jest tylko trochę nad poziomem szumów i mamy błogą cisze… oprócz alternatora w głośniku … wyłączamy silnik, znika … nie wiem co jest, musze nad tym popracować, proszę o sugestie. W każdym bądź razie tak jak napisałem przed chwilą nawet słaby sygnał z cichą modulacją całkowicie te zakłócenia przykrywa, odbiór jest dobry. Z delikatnie skręconym rf-gainem odbiór jest dobry, wyraźnie słychać stacje nawet ze słabym sygnałem. Oczywiście jeżeli z tymi stacjami jest wszystko w porządku. Niestety zauważam że od kiedy zaczął się ponowny boom na CB-radio pojawiło się mnóstwo nadających ni to w zerach ni to w piątkach, nadających niby w AM, a lepiej ich słychać w FM, z cichą modulacja i innymi przypadłościami (a spróbuj takiemu zwrócić uwagę że ma coś nie tak z radiem , hehe, nie warto się narażać). I takich przypadków jest naprawdę masa, radia przywiezione przez laweciarzy z autami z niemiec, przestrajane przez kowali. Nie bierzemy ich pod uwagę. Odległości stacji mobilnych, które słychać jeszcze zrozumiale to 10-12 km, i też na taką odległość słychać mnie. Wszystko jednak zależy od radia i anteny jaka jest po drugiej stronie. Maksymalna łączność jaką udało mi się nawiązać mobil-mobil to ok. 18 km w linii prostej, pomiędzy szczytami wzniesień. Korespondenci raportują, że moja modulacja jest głośna, czysta i wyraźna, nie ma najmniejszych problemów. Przy małych odległościach jest wręcz przesadzista, ale wiadomo, mikrofon ze wzmocnieniem itd., skręcamy mic-gaina i moc i jest ok – można rozmawiać. Stacje bazowe słychać z 30 – 35 km. Łączność mobil-baza, największą jaką udało mi się do tej pory nawiązać to ok. 25 km w linii prostej.
SSB Zakłócenia od alternatora jak w AM….. Łączności mobil-mobil nie przeprowadziłem, wiec nie wiem jak to wygląda. Stacje bazowe nadające z mocą 200 W słyszałem zrozumiale z odległości od 60 do 80 km w linii prostej, w zależności od ukształtowania terenu. Skuteczną łączność nawiązuje na odległość 30 -35 km, maksymalna odległość na jaką udało mi się skutecznie uzyskać łączność to około 45 km. Odbiorcy również w SSB raportują głośna, czystą i wyraźna modulacje, radio stoi w częstotliwości. Łączności były przeprowadzane w okolicach 26,425 MHz i należy wziąć pod uwagę, że tak nisko, mam już całkiem spory SWR. Propagacji jonosferycznej nie doświadczyłem w ciągu tych 3 tygodni i chyba raczej będę musiał poczekać do wiosny na łączność w takich warunkach.
Sterowanie radiem nawet w mobilu jest proste. Nauka obsługi zajęła dosłownie chwile i w krótkim czasie nauczyłem się robić to nawet na nie nie patrząc, nie ma nic skomplikowanego, gałkologia prosta. Jedynym problemem może być CLARIFIER, ale to chyba raczej kwestia bujania i potrząsania autem na polskich drogach.
Na 10 metrach niestety nikogo nie słyszałem, ani też nie próbowałem wywoływać. Choć pokusa wielka niestety najpierw musze odnowić licencję.
I to by było na tyle – właśnie tak sprawuje się Albrecht AE 5800 w mobilu. Acha, zapomniałem… biorąc pod uwagę całość radio oceniam na 7 w skali do 10, szczególnie biorąc pod uwagę cenę jaką za niego zapłaciłem.
Dziękuję wszystkim stacją z którymi sprawdzałem radio, oraz tym nielicznym czytelnikom, którzy dobrnęli do końca Tak jakoś mi się rozpisało.
Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pytania, to proszę bardzo, postaram się rzeczowo odpowiedzieć. Później może wrzucę jakieś fotki, jeżeli ktoś ma ochotę pooglądać
73
Te zakłócenia które słyszysz mogą być od pompy paliwa. Sprawdź czy w miarę wzrostu obrotów silnika zaklócenia te się zmieniają. Jeśli tak to alternator lub coś z silnika jeśli są stałe to albo wentylator albo pompa paliwa.
Przecież pisałem że od alternatora tak nieszkodiwe że nawet z tym nie walcze.
To co koledzy mowicie ze nie warto z tym radiem? Bo myslalem o nim na baze glownie pod tym kontem ze jest to najtansze radio (przynajmniej nie znalazlem inego) z SSB. Bo na Jacka II troche mi szkoda kasy. A musi byc nowe bo na fakture to jakie wedlug was jeszcze bylo by dobre? Czy todalo by rade?
|
|