|
Lemm Turbo 2001
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Witam Ponieważ noszę się z zamiarem kupna w/w antenki mam do Was pytanie. Dziś byłem w serwisie CB w naszym mieście i oto co się dowiedziałem:
cytat : Ta antena to gra nie warta świeczki, nie do zestrojenia. Ona ma masę do cewki i działa tylko dobrze na plastikowym dachu lub lusterku. W przeciwnym razie SWR będzie na 100% powyżej 2.
Moje pytanie brzmi : Jak ta wypowiedź gościa z serwisu ma się do pochlebnych wypowiedzi na temat tej anteny na Naszym forum ?
Co o tym sądzicie ?
,
Raulo powyżej 1,3 na dachu nie uzyskasz ,naprawdę..., oni widocznie nie podłaczyli dolnej cewki , oj co za serwisy... Def.
oni widocznie nie podłaczyli dolnej cewki , oj co za serwisy... Def.
Mógłbyś rozwinąć tę wypowiedź ? Chciałbym im to wytłumaczyć.
w komplecie jest taki 'kapelusz' mosięży ,on ma wchodzić do głowicy anteny od dołu ale jeszcze poprzez blachę nadwozia - on jest elementem trzymającym antenę , pod nim jest kabel z zębami a dalej sróbka.
Prawidłowo zamontowana antena ma zwarcie pomiędzy promiennikiem a karoserią - robi to cewka ukryta w głowicy a łaczy masę ten kapelusz mosieżny ,jeśli go nie zamontują ,lub blacha montażowa jest zbyt gruba to kapelusz nie połaczy się z głowicą - będzie za krótki.., i nie będzie przejscia pomiedzy promiennikiem a karoserią. (SWR będzie wysoki wtedy)
Def.
Dziękuję serdecznie - jutro wywalę im kawę na ławę, zobaczymy co powiedzą
Nie wiem ,ale lepiej uciekać
Def.
Napisz jak uszłeś z życiemraulo,
Dam im do wiwatu i ucieknę
Łooo co żem się uśmiał Jedna z najlepszych anten do mobila i najlepiej się strojących a oni tu wylatują z SWRem powyżej 2,0 przy poprawnym montażu Autentycznie "dobryyyy" serwis
73!
Faktycznie. Chyba zmienię na inny
co uciekaj z tamtąd ja mam 2001 turbo w błotniku na osobowym (w rogu autka) i SWR mam 1,0 na każdym kanale sam nie wierzyłem i sprawdzałem z kolegą i dwoma SWR-miarkami
Raulo jak przetestujesz Lemm 2001 Turbo podziel się spostrzezeniami ,ciekawy jestem jak wypadnie porównanie.
Chętnie ale najpierw muszę ją kupić a narazie mam problemy finansowe
możesz zawsze kupić AT1000 to prawie to samo co 2001 tylko delikatnie krótsza i ładniej wygląda estetycznie osobiscie na osobówke bym brał AT1000 bo ta 2001 co mam troszeczke tak dziwnie wygląda ale za to działa
Właśnie chodzi mi o działanie a nie wygląd.
działanie moim zdaniem idento szkoda że 2001 nie malowali na czarno i nie dawali czarnej obudowy cewki w tedy było by MEGA
A ja bym chciał kolorze moro..
A ja bym chciał kolorze moro..
no właśnie mogli nawet robić w wielu kolorach
Czy któś mógłby mi powiedzieć jaka jest długość tego miejsca od stopki, która leży na dachu do końca wtyczki anteny ? Chodzi o to czy moja tapicerka dachowa będzie musiałabyć jakoś specjalnie wyprofilowana do tego celu czy ten prześwit, który mam między tapicerką a dachem mi wystarczy.
hmmmmm jakoś chyba z 1 centymetr moze 1,5 sprawdze w niedziele
Dziękuję i czekam na odpowiedź.
Raulo gdybyś jednak zdecydował się na LEMM AT1000 to wymiar który cię interesuje mierzony między blachą (karoserią) a końcem osłony gumowej wynosi 19mm.Przy naciśnięciu guma ta poddaje się o jakieś 1-2mm
Pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedź, mimo wszystko jednak upierałbym się nad Lemm Turbo.
mimo wszystko jednak upierałbym się nad Lemm Turbo Ja też
73!!!
Raulo najtaniej znalazłem 2001 Turbo na tym sklepie http://www.eps.bielsko.pl...f25ae8c7ba28fc3 jeśli cena bedzie aktualna sam sie skusze
Tak sobie myślę czy to nie jest jakiś chwyt reklamowy Nie ma zdjęcia i jest LEM a nie LEMM - dziwne nie ? Faktycznie jest tania !
Na tej stronie jest mnóstwo błędów.. , cena jest super. Def.
EPS wogóle ma tanie anteny zarówno stacjonarne jak i mobilowe ... w przeciwieństwie do cen radii
73!
Cena prawdziwa Defender, to fakt, tu jest spooooooro bledow
73
Mam pewien pomysł jak upiększyć sobie w/w antenkę jak już ją kupię Koledzy. jeśli możecie to powiedzcie czy to co chcę zrobić wpłynie jakoś na parametry pracy anteny. Mój pomysł to naciągnięcie na bat anteny takiej termo-kurczliwej rurki izolacyjnej z plastiku i oczywiście jej podgrzanie aby ładnie dolegała. Takie izolacje można kupić w sklepach dla elektroników i co ciekawe są różne kolory i każdy mógłby sobie dopasować kolor antenki do auta. Mnie osobiście pasowałby czarny.
antena nie zmieni parametrów, jedynie będzie się bardziej wychylać przy wietrze z powodu większego oporu, po za tym to normalny tuning optyczny . Def.
A moze przy okazji ta izolacja właśnie usztywniłaby antenę ?
podejrzewam że opór wzośnie bardziej niż sztywnosć. Def.
Ok. w takim razie dziękuję za odpowiedź.
Ja też uważam że to nie najlepszy pomysł z tą koszulką. Te koszulki jak sie kurczą to znacznie potrafią zgrubieć. Jak chcesz mieć czarny bat to popryskaj go sprayem. Ale najlepiej nie rób nic batz czasem sam ściemnieje
Jak już ją kupię to napewno poeksperymentuję Dziękuję za odpowiedzi.
Cena w tym sklepie jest prawdziwa ,sam kupiłem tam antenke.Ale jest haczyk.Mianowicie koleś wysyła kurierem , a to koszt z vat-em 23 zl czyli antenka wychodzi 176 zl .Jest to i tak najtaniej .Na allegro ta antenka kosztuje 179 zl +8 zl przesyłka .Polecam ,antenka jest super ,bardzo solidnie zrobiona bdb osiągi. SWR po zamontowaniu na dachu miałem około 1.3 I jeszcze jedna ważna sprawa ,przy szybkiej jezdzie nie gwiżdże
I jeszcze jedna ważna sprawa ,przy szybkiej jezdzie nie gwiżdże Jak to możliwe ? Kładzie się do poziomu czy co ? Ta informacja mnie bardzo cieszy, ponieważ lubię jeździć z otwartym szyberdachem i poprzednia moja antenka "Maryland" powyżej 100 km/h stawała się nieznośna.
Nie wiem jak ona to robi al jest cicho i przy tym nieznacznie się wychyla Poprzednia moja antenka AT-71 magnum zagłuszała mi czasami silnik A poważnie to myśle , że to specyficzna budowa bata . Wychodzi z cewki gruby drut do około 1 m , pózniej stopniowo zmniejsza się średnica.
może faktycznie lepiej mieć grubszy bat...
Wychodzi z cewki gruby drut do około 1 m , pózniej stopniowo zmniejsza się średnica. podobnie ma mój Alan PC 6. Gruby od dołu, zwężający się ku górze.
to że mniej sie gnie i nie piszczy w aucie..
Co masz na myśli ???
Wiedziałem! Wiedziałem, zanim zmieniłem stronę!
to że mniej sie gnie i nie piszczy w aucie.. Sorry Def, ale ostatnio mnie się głupie żarty trzymają.
73!!!
W takim razie jestem jeszcze bardziej napalony na TURBO !!! Kiedy wpłynie jakaś gotówka, bo nie wytrzymam
ja wam powiem tak....mam turbo na swoim seacie cordobie Vario(CMOBI) w dachu zamiast zwyklej antenki .... i powyzej 120km/h zaczyna gwizdac ze nawet muzyke mi zaglusza....moze nie tyle co gwizda lecz taki spory bass wydaje z siebie....ale jesli chodzi o działanie to z moim Valerym zgrywa sie pieknie przy SWR-ku 1,3....
koledzy zakupilem antene Lemm TURBO 2001 tylko ze niestety nie posiada uchwytu. Jest to co na zdjeciu, czyli sama antena. Wiec potrzebuje zdobyc uchwyt lub jakis dopasowac, prosze o pomoc
musisz mieć TYLKO i WYŁĄCZNIE głowicę od tej anteny bo w środku głowicy jest dedykowana część transformatora-czyli cewka.
bez niej będzie antena działać super ale z wysokim SWR.
Czekam na moją nową at 1000 i zastanawiam się czy muszę ją zakonserwować. Przeczytałem porady na temat wszystkich at 900/1200/1500 itp jednak o at 1000 i o turbo nic nie znalazłem. Wolałbym jej nie rozbierać ale czy spryskać ją WD 40 lub innym środkiem? Mam jeszcze jedno pytanko, które było maglowane wiele razy. Cały czas się zastanawiam czy wiercić dziurę w dachu (ok 20 cm od krawędzi auta , licząc klapę) czy dać na uchwycie klapy kombi. Czy będzie znaczna róznica w działaniu. Auta ciężarowe mają antenki na lusterkach czy rynienkach przy kabinie i działają świetnie. A w osobowych wszyscy mówią "środek dachu".Troszkę się boję zamontować antenę 1,7 m na dachu
Auta ciężarowe mają antenki na lusterkach czy rynienkach przy kabinie i działają świetnie. Bo rozmawiasz z nimi na bliskich odległościach. Ci z lusterek zwłaszcza mają słaby zasięg. Moim zdaniem jeżeli wywiercenie dziury to nie problem dla Ciebie - nie powinieneś się zastanawiać. A o
dlaczego post w temacie o 2001turbo, a nie AT1000? kurcze pomyliłem się
Auta ciężarowe mają antenki na lusterkach czy rynienkach przy kabinie i działają świetnie. A testowałeś? Działają jak działają
Auta ciężarowe mają antenki na lusterkach czy rynienkach przy kabinie i działają świetnie. To nie prawda. Dobrze zainstalowany sprzęt w osobówce zawsze działa lepiej niż w trucku. Wcześniej miałem antenę AT 1000 na osobówce. Aktualnie mam ją na Trucku, w dziureczce, z takim samym radiem. Nie uzyskam z niej nawet 1/2 zasięgu, jaki miałem na osobówce.
73!!!
sprzęt w osobówce zawsze działa lepiej a gdzie była antenka na osobowce
[ Dodano: 5 Listopad 2006, 13:12 ]
Blacha na dachu nie powygina się na 100%. Miejsce jest nie najgorsze choć ja przeunąłbym jakieś 10 cm w stronę środka.
W dachu będzie działać lepiej niż na uchwycie z boku.
Pozdrawiam Damian
Aktualnie mam ją na Trucku, w dziureczce, z takim samym radiem. Nie uzyskam z niej nawet 1/2 zasięgu, jaki miałem na osobówce.
Skoro dziureczka w dachu to aż dziw bierze, że osiągi gorsze. Przecież nie dość, że antena na dachu to jeszcze dużo wyżej. Nie rozumiem tego
ja Truck'i słyszę bardzo dobrze i napewno lepiej niż wszystkie mobile z magnesem
ja Truck'i słyszę bardzo dobrze i napewno lepiej niż wszystkie mobile z magnesem Def. Wydaje mi się że nie można tak tego uogólniać , sam jeżdżę na magnesie ( jeszcze) i napewno ze swoją radiostacją biję na głowe nie jeden Track z antenką na lusterku itp.
pozdro
z antenką na lusterku itp Ale my pisaliśmy o antence w dziurce
Jestem tu na tym forum jeszcze troszkę nowy. Śmigam z tą anteną na mobilu jakieś 2 lata. Jestem 100% zadowolony. Osiągi dobre, strojenie bez problemów. Raz tylko "bat" mi się poluźnił ale na czas zauważyłem i dokręciłem. Antenę mam na uchwycie LEMM'a (tym mocniejszym) do rynienki centralnie z tyłu pojazdu. Na dniach wstawię zdjęcia mojej instalacji na tą stronkę z FAQ i zdjęciami.
raulo, dołączyłem do posiadaczy AT 1000 z dziurką w dachu he he he. Ciekawe jak to będzie działać, pierwsze testy same pozytywy a strojenia nie było hmm, po podłaczeniu nigdy nie przekroczyło 1.15 - czyli ledwie się ruszył wskaźnik.
raulo, dołączyłem do posiadaczy AT 1000 z dziurką w dachu he he he I tak trzymac
Witam.] właśnie dzisiaj przywiozłem swoją nowiutką antenke ( turbo 2001). napaliłem się na nią bo podobno jest najlepsza (wydajnościowo) na mobilka. mam kilka pytań dot. tej anteny. chce ją zamontować do WV GOLF I (jedynka) na dachu i najlepiej na dziurkę. proszę o porady w którym miejscu dachy zamontować żeby jak najlepiej działałała? ale też żeby mi dachu nie wyginała. - czy ten przewód RG-58 c/u który był przy niej od razu zamienić na lepszy? czy zostawić go poprostu, zalutować wtyczkę i podłączyć do mojego lolka i czy można dokupić srubę do niej np. na imbus żeby można było normalnie na parkingu zostawić i niebać się że antena nóg dostanie. chociaż ta zastosowana tutaj jest o wiele wygodniejsza od tych motylków wypadających z rąk.
Pozdrawiam wszystkich
Kabel w komplecie jest bardzo dobry. Możesz dać dowolną pasujacą śrubę zamiast klamki. Najlepiej dla wytzymałosci i osiągów to 1/3 długości dachu od tyłu.
dzieki def. szacuneczek rozumien że na 1/3 długości dachu bliżej tyłu. a położenie względm strony? bliżej prawej?, lewej? czy po środku? i jak jest ze szczelnością tej antenki bo jak założe na stałe to już nie mam zamiaru jej ściągać. czy można ją po rozkręcać i ewentualnie pouszczelniać silikonem. kiedyś zrobiłem tak jak mi doradzili żeby porozkręcać antenewyczyścić wszystko dobrze nakręcić z jednej strony osłone na cewkę, i to wszystko pouszczelniać dokładnie. wykorzystałem do tego pistolet z klejem wysokotemperaturowym. teraz po ponad 3 latach rozkręciłem z wielkim trudem antene a w środku suchutko. a znajomi to mają cewki zielone w swoich magnumkach jak tylko zima się zacznie. wtedy jeszcze nie miałem swrki więc przyjechał pan który zestroił mi antenkę. a póżniej ja to wszystko elegancko pouszczelniałem. teraz kiedy nastaje czas emerytury dla starej antenki zmierzyłem swr-ką i jest nadal super. a nic nie było ruszane. nie wieżyłem pojechałem na serwis zmierzyli i powiedzieli że lepiej już nie może być. z tym moim nowyl lemkiem też bym tak chciał zrobić ale nie wiem jak go rozebrać i nie chce go uszkodzić przy tym. w końcu nie kosztowała 10 zł (210 dokładnie)
pozdro
rozumien że na 1/3 długości dachu bliżej tyłu. a położenie względm strony? bliżej prawej?, lewej? czy po środku?
Na środku dachu, a ja nie uszczelniam tylko zalewam olejem i też po 2-3 latach zero infekcji korozji a chcę mieć zawsze możliwość ingerencji wewnątrz w razie uszkodzenia.
Moja propozycja - odchylk trochę podsufitkę, zerknij gdzie masz wzmocnienia dachu i tam w pobliżu daj antenę.
Moja propozycja - odchylk trochę podsufitkę, zerknij gdzie masz wzmocnienia dachu i tam w pobliżu daj antenę. Nie inaczej. W moim Chryslerze antenka właśnie w takie miejsce powędrowała i nie ma najmniejszych problemów (a lekka nie jest)
73!!!
Qurde podoba mi sie Lamm 2001 turbo. Juz prawie jestem na niego zdecydowany, ale mam problem! Nie zawsze jezdze 1 samochodem nieraz sie musze przesiadac a z tego co piszecie to wszyscy maja ta antenke zamontowana w dziurce.
Jest wogole opcja zeby ja posadzic na magnesie ?? a jak tak to jakie beda konsekwencje ??
Pozdrawiam
taka antena z magnesem jest bezpiczna do max 110km/h , musisz też wyczuć twarde/sztywne miejsce w karoserii, bo jak blacha się wygnie to magnes straci przyczepnoąć i wszystko odpadnie.
Zgadzam się z Defem wydaje mi sie że ta antena jest za ciężka na magnes. A szkoda byłoby stracić taki piękny okaz
883 gramy. tyle waże lemm turbo 2001 razem z główką (osobiście ważyłem) koledzy wyżej mają rację że nie utrzyma jej nawet największy magnes. prędkość może i wytrzyma ale gwałtowne chamowanie napewno nie. można stworzyć zestawy takie jak te poniżej. ale to nie opłacalne w żaden sposób
sory zapomniałem http://www.claysradioshop...magnetmount.htm
Ja sprzedałem magnes i dzisiaj zamontowałem uchwyt dla swojej SANTIAGO 1200 ... jest lepiej przedewszystkim mam wkiekszą pewnośc siebie przy chamowaniu...
I tu prosze kogos o pomoć jak ją dobrze zmasować?????? najlepiej na PRIV 73!!!
[ Dodano: 8 Styczeń 2007, 19:45 ]
wie ktoś może jak rozebrać lema turbo? oczywiście tak żeby nie zniszczyć
podepne sie pod posta kolegi altare1 tez bym ja z miła checia rozebrał tak zeby nie zniszczyc a zakonserwowac
odkręcić w lewo górną czarną część w której znajduje sie promiennik.
Teraz moi drodzy koledzy podziele się z wami moimi doświadczeniami z tym (BATEM): no więc antenka przejechała na dachu nojego auta już 22 tyś kilometrów i to nie tylko po drogach asfaltowych. co do działania owego włoskiego wynalazku nie mam żadnych zastrzeżeń. lączność z bazówką przekracza czasem 60 km bez propagacji, z mobilami to zależy czym mój korespondent dysponuje, z golegą który ma taką samą na fiacie ducato na uchwycie własnej roboty i podłączoną do onwy mk-3 udało mi się z nim pogadać na ok 23-25km, dalej ja już słyszałem tylko niezrozumiałe odgłosy a on pisał mi że mnie słyszał jeszcze do ok 35km. z ręczniakami jakoś nie miałem okazji rozmawiać lub o tym nie wiem. kiedyś na parkingach i w innych miejscach publicznych zdejmowałem bata, teraz mam zamiast oryginalnej klamki śrubę na dziwny trójkątny imbus i kluch no niej więc nie odkręcam. widziałem po śrubie że ktoś próbował ją odkręcać jakimiś obcęgami lecz mu się to nie udało. sama antena jest w moim aucie zamontowana solidnie w dziurze na samym środku dachu (nic minie nacieka do środka auta itd.) a napędem do niej jest LINCOLN na drodze używan 1-ego wata. w moim lolku pewien zanjomy mieżył moć wyjściową, i kiedy jest ustawiona na maksimum to jest 12,5 wata na zimno a kiedy się rozgżeje to spada do 12,1. kiedy skręce moc na minimum to jest dokładnie 1 wat i takiej mocy przeważnie uzywam. moc była mieżona nie jakimiś swr-miarkami tylko jakimś urządzeniem polskiej produkcji wielkości telewizora RUBIN niewiem coto jest ale nosi się to we dwie osoby jest zasilane zniazda sieciowego i musiał bym się kilka dni uczyć obsługi tego. wracając do anteny SWR jest idealny nawet kiedy stoje koło domu, kiedy wjade do garażu to dochodzi nawet do 2,5. ale z garażu nie rozmawiam. co do wytrzymałości to też narazie i odpukać w przyszłości nie miałem zastrzeżeń, a była w różnych sytuacjach typu częste wjazdy i wyjazdy zgarażu, jazdy polasach, nic w niej nie popękane itd, nawet ta plastikowa końcówka nadal się trzyma na końcu promiennika co jest żadko widziane. jedyne co odbiegło od normy to kolizja z niezindetyfikowanym obiektem latającym bo po grudniowej bujance 190km/h na antenie było zwinięte kilka piórek i krew. i promiennik jest wygięty o jakieś 5 stopni na 15 cm od górnego końca. nie wiem czy ona gwiżdże bo mam takie auto że silnik zagłusza wszystko oprócz muzyki jak się jedzie więcej niż 120. niepodważalne jest jednak to że przyciąga ona uwagę dosłownie wszędzie i wszystkich tym bardziej że na takim samochodzie (stary golf mk-1 1,6 TD 75km do tego podniesiony i na rajdowych alusach 15-stkach niskoprofilówkach) czasem słysze głupie uwagi typu "nie ciśnij tak bo przy hamowaniu ci ten bat auto wywróci" albo że to trolejbus". kiedyś nieznajomy mi człowiek ok 30-stki wymosił na mnie pierwszeństwo i zobaczył to patrol policji, tłumaczył się że mój bat odwraca uwage isię zagapił.
narazie tyle bo jużzasypiam. powodzonka
altare1, jak się już dobudzisz to pstryknij parę fotek do "Pokaż nam swój sprzęt". Jestem ciekaw jak to będzie wygladało u ciebie
heh... tak czytałem ten temat i... kupiłem turbo 2001 odebrałem, mówię : poczekam aż dorwę SWR Meter - nie wytrzymałem podłączyłem, słucham zasię ok, wiele wiekszy niż w poprzedniej lemm AT900, tylko moja golfina wygląda jak... czołg z taki batem ide zestroi, ale jak dotąd wrażenie superrrrrrrrrrrrrrr
[ Dodano: 24 Luty 2007, 01:39 ]
kolego stachmiesz masz dwa wyjścia aby uzyskać u ciebie dobry SWR. pierwszy to umiejscowienie anteny na środku dachu lub chociaż na środku względem szerokości auta. drugi to skracanie promiennika, lecz odradzam ci robić to samemu ponieważ możesz obciąć za dużo a nowy promiennik nie kosztuje 2zł lepiej zapłacić 5zł (tyle u nas biorą) i niech ktoś się tym głowi.
co do zdjęć mojego "czołgu" to troche wstudzę się pokazywać ten złom na forum jak czytam na jakich furkach inni mają ml-ki itd... może się przełamie i nawet kiedyś jak warunki pozwolą to na zlot przyjade jak bedzie niedaleko
POZDRAWIAM
Antena Lemm Turbo 2001 jest naprawde bardzo dobrą anteną która ma wyśmienite osiagi i jest mocną anteną. Jeżeli miałbym kupować jeszcze raz bez chwili zastanowienia wybrałbym tą właśnie antenke. Kiedy ja nadaje z mojego sprzętu kierowcy myślą że rozmawiają z kimś kto nadaje z bazy.Są mocno zaskoczeni jak mówie im że nadaje z mobila Koledzy z grupy łódzkiej smieją się ze mnie że mobila słychać mnie lepiej niż z mojej bazy Co oczywiście jest nie prawdą i zawsze mi z tego powodu dokuczali ponieważ baze mam umiejscowioną w dolince A to że wyglądam jak czołg i nie wtajemniczeni śmieją się ze mnie jak widzą tak długą antene na dachu to mam to głeboko w d.....e
co do zdjęć mojego "czołgu" to troche wstudzę się pokazywać ten złom na forum jak czytam na jakich furkach inni mają ml-ki itd... może się przełamie i nawet kiedyś jak warunki pozwolą to na zlot przyjade jak bedzie niedaleko
Jaki wstyd Kążdy jeździ tym czym lubi lub na co go stać , sam miałem Opla Kadeta C ( sportowa wersja) z 1978 r. i go sprzedałem a teraz żałuje bo takiego może ze 2 razy na drodze spotkałem. ą jak pięknie prezentoałby sie z antenką to tylko moge sobie teraz wyobrazić Dawaj zdjęcia i się nie wstydź. Pozdrawiam
drugi to skracanie promiennika, lecz odradzam ci robić to samemu
zawsze mogę skracac po 1 cm
a na środku dachu sie nie da - nie dziurawiłem auta, a dałem uchwyt do klapy baga
ok. więc obiecuję że jutro zrobie zdjęcia mojego szerszenia z turbem na dachu i pod maską. i zamieszcze je oczywiście. podzielam uwage kolegi Norbi Zgierz gdybym miał kupować kolejną antenkę a były by warunki na jej montaż to bym długo nie szukał ten bacik jest po prostu THE BEST. a co do dziury w dachu ta ja bym nawet we własnym LEXUSIE jakbym miał to bym nie załował w kńcu jakość wymaga poświęceń prawda?
3mcie sie
Pytanie do użytkowników LemmTurbo 2001 którzy mieli również do czynienia z ML 145:
Czy montując Lemm'a w lanosie hatchback w miejscu radiowej anteny FM (lewy tylny bok) będę miała lepsze osiągi w porównaniu z ML 145 na dachu? Przy takich montażach końce batów są mniej wiecej na tej samej wysokości. Pisząc o lepszych osiągach mam na myśli lepszą słyszalność dalszych stacji oraz nadawanie na wiekszą odległość
kolegotripoli. tego nieda się przwidzieć na 100 procent ale ja uważam że będzie chodzić lepiej niż ml-ka na dachu, tylko czy da się łatwo zestroić bez cięcia promiennika, bo jeśli się go dużo utnie to też niema sensu pchać w to kasy i roboty. a poza tym jak to kiedyś Def. napisał "sprzęt to tylko 10 procent zasięgu- reszta to warunki" więc się zastanów czy warto pchać kasę w taką zabawe bo ona nie osiągnie swojej pełnej wydajności poniżej dachu. a poza tym poco ma wciskać fale elektromagnetyczne w głowy pasażerom siedzącym w środku auta, na dachu to dach jest ekranem a szyba niestety nie. do tej anteny tylko dziurka moim zdaniem bo w sumie do tego zastała zaprojektowana. a ml-145 nie jest taka zła tylko trzeba na nią uważać i zakonserwować cewkę. na drogach i miastach wystarczy napewno.
pozdro
tak wię skróciłem bat o ok. 3cm, przy strojeniu SWR na kanałach 1 - 20 - 40 mam 1,4 - 1,3 - 1,7. co wy na to ? kroić bat dalej, czy zostawić
pytanie jak najbardziej do radjana ... wejdz kolego na ciemna strone mocy
Witam! Posiadam ową antene i jestem z niej bardzo zadowolony. Umiejscowiona jest na środku dachu i sprawuje się naprawde suuuuuuper. Mam ją od roku, przejechała ze mną ok 20 tyś.km i swr nadal jest 1.1. Jest bardzo wytrzymała, często jeździmy z kolegą robić dalsze łączności z większych górek (bo niestety nasz teren jest dosyć górzysty) i wtedy 100-150km robimy bez większych problemów na AM-ie bez propagacji. Co niektorzy niedowierzają że nadajemy z mobila. Radio z którym pracuje to Dragon Clean Tone (kopia Presidenta Jacksona) a mic pospolita "czekoladka" NIe zamieniłbym tej anteny na żadną inną... choć ponoć jest już w sprzedarzy Turbo 3001, sprzedawca w MERXIE zapewniał że jest jeszcze lepsza więc kto wie..
Pozdrawiam serdecznie!
co do LEMM TURBO 3001 to znalazłem jak narazie tylko na włoskim e-bayu za 85 euro. więc tylko czekać. aż pojawi się w polsce a cena tam spadnie. narazie ta którą mam działa idealnie i nie mam zamiaru inwestować tyle kasy w 3-4 kilometry zasiegu więcej. chociaż nie długo zapowiada się kupno nowszego pojazdu innej klasy, więc może i młodszy brat turbo 2001 powędruje na dach nowej furki, może sobie nawet kolor nadwozia dobiore do cewki. tylko nie wiem jak z solidnością tego braciszka, po zdjęciach i to tylko w jednym profilu nie można zbyt wiele określić, więc prosze wszystkich gdyby ktoś miał jakies stronki itp. z info o niej i fotki to mozna by założyć nowy temat.
pozdrówka
W Nowym Sączu w Merxie jest już dostępna za ok 270zł, co do solidności to nie wiem ,ale cewke ma grubszą i wyższą. Wygląda dość solidnie i obiecująco... Co do sprawności to też nie wiem , sprzedawca zapewniał że jest lepsza więc jak nabędę to podziele się wrażeniami...
Pozdrawiam:-)
ciekawe czym ten sprzedawca się sugerował mówiąc że "jest lepsza" zapytaj go czy ją testował. może akurat. za taką cenę można już kupić podstawowy zestaw z hustlerem
A ja jestem ciekawy czy ma taką samą główkę co turbo 2001. Ze wstępnych oględzin na ebayu można wywnioskować te główka jest taka sama. Fajnie by było
może to po prostu to samo tylko w innej obudowie. (cewki)
w 2001 promiennik ma 182 cm, ciekawe jaki przy 3001 będzie
A jak by kogoś zainteresowało to na tej stornie http://www.ggd.it/italiano/frames.html jest wiecej takich zabawek.
A jak by kogoś zainteresowało to na tej stornie http://www.ggd.it/italiano/frames.html jest wiecej takich zabawek. dzięki za linka. Zaczynam sobie smaczku robić na tą 3001
tak sie zastanawiam jakie sa roznice miedzy 2001 a 3001 mam ta pierwsza zrobiłem z nia mnustwo kilometrow i przyznam ze bdb sie sprawuje ale radio musi miec rf-a bo bez tego za wiele śmieci zgarnia szczegolnie w wiekszych miastach
wracajac do tematu 3001 podoba mi sie bo cewka jakby wieksza i nie jest niebieska tak jak moja co mnie sie osobiscie nie podoba ale kupiłem ja ze wzgledu na osiagi a nie wyglad bo to ma zarabiac na siebie a nie byc podziwiane w szklanej szafie:P
traz jeszcze kwestia wytrzymałosci zobaczymy czy za 2 - 3 lata sie nie rozpadnie ale to sie okaze:P
arczi137 dlaczego ma się rozpaść? to tak samo element samochodu. zaglądasz czasem po maskę dla pewności to i czasem do cewki trzeba zaglądnąć czy nie robi się tam zielono. poza tym ona nie jest wykonana z aluminium które utlenia się z miedzią. i do radia czasem zaglądam czy tam kondensatorów nie sadzi albo tranzystory nie czarnieją,chociaż ono nie jest narażone na bezpośrednie warunki atmosferyczne jak antena. przewód antenowy, zasilanie i SWR. i ma być OK
Mam ją!!!! tzn 3001. Pierwsze wrażenie to bat jest grubszy tak jak i obudowa cewki, ale plastik z którego zrobiono obudowe cewki wygląda licho Narazie przekręciłem same anteny bo mocowania są identyczne co 2001, co do osiągów to nie wiem,sprawdze dokładniej jak zmienie cały komplet bo mam do ściągnięcia podsufitke i szyberdach a chęci jak narazie są marne
Pozdrawiam
mozesz założyc nowy temacik i wstawic foto oczywiscie
na 95 procent jestem pewien że nie jest konieczna wymiana głowicy anteny. oba modele mają takie same dopasowanie transformatorowe. a poza tym to mógł byś zrobic kilka fotek, założyć nowy temat i wrzucic je tam
na 100% bedzie działać tak samo jak Turbo 2001, zresztą tak samo jak Megawatt 4000 i Performer 5000 róznica to tylko moc maksymalna anteny.
kolego waldi919 gdybyś mógł rozkręcić cewkę anteny i zrobić fotkę wszyscy byśmy się napewno tym zainteresowali. a Def. powiedział by ci czy jest to dobra antena. zmierzyć sówmiarką grubość promiennika na obu końcach, być może to tylko turbo 2001 w innej obudowie, a byc może się myle. jak przetestujesz to sie pochwal. zawsze masz jeszcze "starą" 2001 i będziesz mógł wrucić do niej jeśli tamto się nie sprawdzi. swoją drogą ja sie zastanawiam nad przemalowaniem obudowy cewki w swojej na czerwono, lub nałożeniem na nią dużej czerwonej koszulki termokurczliwej, albo jaskrawozielonej
swoją drogą ja sie zastanawiam nad przemalowaniem obudowy cewki w swojej na czerwono, lub nałożeniem na nią dużej czerwonej koszulki termokurczliwej, albo jaskrawozielonej Ja swoją AT 2001 zaraz po zakupie "oszpeciłem" usunięciem niebieskich napisów. Wg. mnie wygląda lepiej i mniej "kłuje" w oczy
kolega a jak pozbyles sie tych napisow. fakt, ze mnie tez sie nie podobaja bo nijak nie pasuja do tej anteny.
Prościej się chyba nie da. Papierem ściernym
Niedawno kupiłem Turbo 2001, zamontowałem na uchwycie w rogu klapy bagażnika w sedanie. SWR 1,1 osiągi dobre no i wrażenie!! Mobile na drodze pytają co to za antenka i jak działa. Gdy rozmawiamy i juz prawie nic nie słysze to oni mają dobry odbiór
SWR 1,1 osiągi dobre no i wrażenie!! Mobile na drodze pytają co to za antenka i jak działa. Gdy rozmawiamy i juz prawie nic nie słysze to oni mają dobry odbiór I o to właśnie chodzi tecron Jak byś ją zamontował w dziurce to byłoby jeszcze lepiej. Moim zdaniem jedna z najlepszych anten które są dostępne w sprzedaży.
Mam tylko pytanie bo wreszcie nie doczytałem się tutaj czy mam zabezpieczać cewke i jak w turbo 2001. I czy powinieniem czyścić miejsce łączenia w antenie i uchwycie (który pozostaje przykręcony) np. papierem ściernym. Ja nic nie zabezpieczyłem i nic nie czyszcze i chodzi jak przecinak. Powiem krótko nie dajmy się zwariować
Koledzy a czy ktoś to kiedyś testował na Fiaciku Cinquecento ? Mam Sirio ML-145 i z chęcią przestawił bym się na Lemma ale w CC jest strasznie miękki dach Poza tym jak dołożę do pieca 140 km/h to ML trzyma sie bez problemowo tak więc nie wiem skąd ta opinia że magnesówki wytrzymują 110
Koledzy a czy ktoś to kiedyś testował na Fiaciku Cinquecento ? Mam Sirio ML-145 i z chęcią przestawił bym się na Lemma ale w CC jest strasznie miękki dach Poza tym jak dołożę do pieca 140 km/h to ML trzyma sie bez problemowo tak więc nie wiem skąd ta opinia że magnesówki wytrzymują 110
Ja śmigam na uchwycie, przy 160 km/h trzyma się bez problemu.
Włsnie skończyłem montaż mojej nowej antenki (turbo 2001) na moim nowym somochdzie (Passat B4). Test nie był długi bo tylko krutka pogawędka z kolegą oddalonym o jakieś 5 km w lini prostej ale zawsze to coś... Ja miałem 7 esó on u mnie też... modulacja taka jak trzeba... WFS wyszedł na mierniku mass'a 1,1 na alanie 1,2 ale on zawyża. Jutro przetestuje z moją baza to zobaczymy ile km wyciągnie A najważniejsze że auto nabrało charakteru po montazu tej anteny
najważniejsze że auto nabrało charakteru po montazu tej anteny I nastepny kolega zadowolony z TURBO2001 Tak trzymać
I nastepny kolega zadowolony z TURBO2001 Tak trzymać _________________
Norbi wpadnij na spocik Wawki (słyszałem że sie wybierasz) "porównamy" nasze baty - 2001
Norbi wpadnij na spocik Wawki (słyszałem że sie wybierasz) "porównamy" nasze baty - 2001 Mój i tak jest dłuższy A tak poważnie to będe w Wawie w poniedziałek na Pradze. Chętnie się z Tobą zmierze.
A tak poważnie to będe w Wawie w poniedziałek na Pradze. Chętnie się z Tobą zmierze.
O ktorej bedziesz w Warszawce??
teraz rozwazam zakup 2 sztuki na druga osobowke a moze kupie 3000??? w sumie Turbo spisuje sie znakomicie juz poł roku
A ja muszę nabyć Lemm AT 3001 TURBOSTAR to jest potwór 2001 to przy niej maluch
_________________
obecnie: Lincoln + at 2001 + Pan dm432
[ Dodano: 29 Kwiecień 2007, 12:24 ]
panowie wiem, ze to zabrzmi moze dosc smiesznie ale czy da sie skrocic druta z 2m do powiedzmy 1.6m? oczywiscie moge sobie odciac te 40cm ale czy pozniej da sie zestroic?
Z tego co mi wiadomo nie będzie to mozliwe... Po prostu nie będzie się dało tego zestroić. Musiałbyć pewnie też cewkę wymieniać ... to już lepiej kupić nową anteną o długości przez Ciebię preferowanej.
Nie jest to możliwe, tak jak pisze Kondi, już wtedy nie zestroisz tej anteny, lepiej kupić o te 40 cm krótszą Jeśli ma być taka budowa jak turbo to może być np sirio performer 800 lub krótsza 600 http://www.kcb.co.uk/shop...arget=p748.html tu podgląd z opisem, albo tu u producenta http://www.sirioantenne.i...&idp=1108049215 albo z lemm-a http://www.canex.pl/index1.php?page=20085 też bardzo dobry sprzęt
dzieki za odpowiedz. mnie nie przeszkadza taka antena ale chce moja 2001 sprzedac i zmnienic na sirio 5000. kolega wyrazil zainteresowanie ale 2 metrowy drut troche go odstraszyl. bedzie musial kupic cos krotszego
amciek, tylko niech sie nie odstrasza do ML 145 A tak to ta antenka jest łamana ?? Mogę ją ściągać lub odkręcać jak do garażu wierżdżam ?? Bo na dziure robie
DJ Axel, odkrecasz tą "wajchą" i zdejmuejsz cewkę z batem
ALe po co odkręcać... no chyba że masz bardzo niski garaż... U mnie jest jakieś 2.80 - 3 m a jeszcze nigdy nie odkręcałem. A że jest skrzywiona.. to jest inox a nie porcelana i moze byc skrzywiona...
damianko, w mieście nie ryzykowłabym zostawić anteny na dachu
porównywał ktoś już może lemma 2001 do 3001 Jestem ciekaw, co prezentuje sobą ta nowa lemmka
No dzięki za odpowiedzi A tak to jak się do tego będzie spisywało radyjko president Walker ASC ?
damianko, w mieście nie ryzykowłabym zostawić anteny na dachu
ja tylko po wsiach jeżdże
a tak na serio to jak zostawiam w mieście w jakimś bardzo niepwenym miejscu to nie powiem schowam do bagażnika... nie ma co kusić...
mi tam midlanda ml-145 z pod domu zwineli !!
No wiesz... zależy gdzie się mieszka... Ja tam przed włąsnym domem nie boje się zostawić auta z anteną na noc mimo iż kręci się tu toroszke różnych ewenementów(drobnych złodziejaszków)...
Co dla potencjalnego złodzieja da zabranie samej anteny skoro na rynku i tak nie znajdzie głowicy mocującej??
Tylko zauważ że na alledrogo jest pełno aukcji gdzie ktoś sprzedaje same baty do anten i ktoś to jednak kupuje
Tylko zauważ że na alledrogo jest pełno aukcji gdzie ktoś sprzedaje same baty do anten i ktoś to jednak kupuje Ale tutaj chodzi o konkretny przypadek lemm'a 2001 turbo który głowicę ma dedykowaną.
Tak czy inaczej złodziej będzie miał większe problemy ze sprzedażą takiej anteny ze względu na brak zainteresowania i będzie liczył raczej na czysty przypadek. Jeżeli nawet, to trudno żeby taki złodziejaszek kroił antenę przysłowiowemu Kowalskiemu mieszkając z nim w jednym mieście i sprzedając mu ją za każdym razem jak mu ją zwinie. Bezpośrednio jemu czy przez aukcję internetową. Takie numery nie kończą się nie na policji tylko w szpitalu ]:->. Poza tym ja swoją antenę mam oznaczoną
Moim zdaniem potencjalny złodziej nie będzie bawił się w szukanie główki tylko spróbuje opchnąc sam bat. Masz rację. Tyle tylko, że będzie mu bardzo ciężko znaleźć klienta, bo ta antena bez główki jest bezwartościowa. A dokupić ją może być bardzo trudno, o ile to wogóle możliwe. Także jak już ukradnie to może sobie ją co najwyżej wsadzić... do nosa. Albo wyrzucić na śmietnik
Ostatnio klient sprzedawał taką antenę na aukcji http://www.allegro.pl/show_item.php?item=193669438 Chyba jednak nie poszła, ciekawe było tłumaczenie
Jak się zapytałem: Co się stało z podstawą, czy przypadkiem nie odjechała na dachu samochodu właściciela? Dostałem odpowiedz: > Mialem antene na samochodzie pojechcalem na dyskoteke a jak > przyszlem spowrotem to podstawki nie bylo sama antena lezala na dachu
Nie będę tego już komentował, słyszałem lepsze tłumaczenie: Znalazłem w śmietniku
Ja bym ją chętnie kupił ze względu na bata bo mam skrzywionego. Ale kradzionych rzeczy nie kupuje Nawet jej coolo nie wyczyścił chyba z nią przez pola uciekał
sama antena lezala na dachu
Dobra ściema
a nie mozna tego zglosic na allegro, ze istnieje podejrzenie, ze towar jest kradziony? allegro olewa takie sprawy?
a nie mozna tego zglosic na allegro, ze istnieje podejrzenie, ze towar jest kradziony? allegro olewa takie sprawy?
oni olewają wszystko. Dla nich liczy się tylko prowizja...
ja mam znajomego który to znowu ma jakieś układy w hurtowni gdzieś w zachodniej polsce. kiedys rozpoczołem z nim taki temat: w pracy jeździłem jako kierowca samochodu dostawczego ale tak bardziej po kraju, wpadłem na pomysł żeby kupić drugą główkę do mojej antenki i po prostu przerzucać ją z mojej osobówki na busa. wtedy on powiedział że może mi sprowadzić taką główkę niema żadnego problemu. ale takie coś może się źle skończyć ponieważ jeżdże busem przez duże miasta i dwu medrowa antena umocowana na dachu wysokiego busa bedzie zaczepiać o linie trakcji tramwajowych a co za tym idzie wiadomo. więc założyłem sobie alan pc-4 jest wysoko na dachu i pomimo że krutka to śmiga super.
więc wychodzi na to że można dokupić mową główkę do lema turbo. w sumie każdy producent jakiegoś sprzętu wypuszcza na rynek części zamienne to swojego sprzętu. a antena przeciez nie jest jednorazowa.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH
Witam!
Nosze sie z zamiarem kupna anteny, ale stoje przed trudnym wyborem pomiedzy:
*Lemm turbo 2001 *Sirio Performer 5000
Obie anteny sa z tej samej klasy, ale wiadomo ktoras musi byc lepsza. Docelowo zakup bedzie zamontowany w miejscu anteny radiowej.
Odpada jakie kolwiek inne dziurawienie samochodu [ehhh gdyby to ode mnie zalezalo]
I pytanie poza konkursem, czy zalozenie spliterka przed antena moze pogorszyc parametry pracy? [wieksza tlumiennosc instalacja, dodatkowe ciecie kabla etc. - zboczenie po poprzedniej pracy]
P.S Mam nadzieje ze wlasciciel owego egzamplarza nie bedzie budzil zadnych roszczen, z tytulu wykorzystania czesci zdjecia jego autorstwa
lemka jest super. nie będe się wypowiadał na temat sirio bo nie znam. mysle że obie bedą działaś bardzo dobrze aczkolwiek fabryczny otwór w tym aucie jest na zagjeciu blacy więc musiałbędziesz dorobić jakis profil żeby antena sie porządnie przymała bo np lemm wazy praiw kilogram i musi byc dobrze przykręcony. a poza tym to musi byc jeszcze szczelne.
O blache w tym miejscu to akurat bym sie nie martwil, powierzchnia nie jest az tak duza, do tego jest zagieta a najwazniejsze jest polaczona z ostatnim slupkiem, ze zwisem dachowych, no i z rama nosna. Wiec wydaje mi sie bedzie dawac rade.
a szczelność i estetyka? przecież nie chcesz mieć wody w bagażniku. ani silikonu też tam nie napchasz. otwór na lemka to ok 9 mm. ten fabryczny jest chyba troche wiekszy prawda?.
Teraz zdebialem, to jest PL czy DV. Bo jestem w trakcie sledzenia topicu o P5000 i jest taki jazz ze nie moge sie polapac.
Jakby ktos mial pod reka photke z instrukcji montazu bylbym dzwieczny.
O taki sposob montazu mi chodzi.
PL i DV to tylko sposób mocowania anteny do jej dolnej części czyli główki. a jak główka jest przykręcona do nadwozia to już indywidualna sprawa
kanathea, hej kupiles juz moze 2001 lub 5000? jesli nie to daj znak - mam obie na sprzedaz . dla kolegi z forum dobra cena bedzie
ile sobie cenisz za 5000?
nie mam ustalonej ceny. ile dajesz? wiadomo, ze za darmo nie oddam ale nie bede zdzieral. jak cos to pisz na pw.
panowie to nie dzial ogloszenia
zastanawia mnie takie coś czy mozna promiennik anteny zabarwić oksydą. czy próbował już tego ktoś?
Witam! Mam pytanie do posiadaczy AT 2001.
Czy w tej antence również występuje ta sama tulejka do mocowania w głowicy co w AT 1000?
73!
Ja osobiście mam cewkę, guma na nią już założona i kabel itp. U mnie takiego czegoś nie było.
P.S Polecam antenkę osobiście
Czy w tej antence również występuje ta sama tulejka do mocowania w głowicy co w AT 1000? Jak najbardziej, z tego co pamiętam to nawet jest identyczna.
Witam forumowiczów!
Lemm AT 2001 zamontowany w dziurce i tu problem z SWR,nie mogę zejść poniżej 2
Montaż jak należy,tzn tulejka od spodu a pod nią dodatkowo metalowa podkładka bo dziurka trochę za duża była. Nie wiem gdzie tkwi problem,na ML Sirio miałem wszędzie 1,2-1,3.
Dobrze ją zmasowałeś ? Sprobuj bez podkładki.
73!!
Nie wytrzymałem i poszedłem jeszcze raz zobaczyć jak to wygląda.Według tego obrazka powinno być tak [img][/img]
A ja mam to podłączone na odwrót. Może dlatego mam taki SWR?
Dodam że żadnej instrukcji do tego nie miałem.
A farbę z blachy w dachu usunąłeś? Chodzi o to, że podkładka (ta rozcięta na cztery i wchodząca w cewkę) musi mieć kontakt elektryczny z blachą dachu. Moja po wyjęciu z opakowania i zamontowaniu na dachy nie przekraczała swr 1,2. Jeszcze nie miałem czas aby ją zestroić (tylko sprawdziłem jaki jest).
[ Dodano: 8 Październik 2007, 21:29 ]
A farbę z blachy w dachu usunąłeś?
Usunąłem jak montowałem Ml kontakt elektryczny z blachą dachu
Musi być bo podkładkę wyczyściłem papierem ściernym do białości!
[ Dodano: 9 Październik 2007, 17:09 ]
już nawet podróbki są tej antenki http://www.allegro.pl/ite..._lemm_2001.html
No No No Respect Dla Tych Ludzi Co Ja Stworzyli:D Dobra Kopia... Ale Czy Dziala Jak Sirio i Lemm? D Ten tekst mnie rozwala "SAMEJ ANTENY PRZEDSTAWIAĆ CHYBA NIE TRZEBA - NAJWYŻSZA PÓŁKA" Mowa o tym FAR 2001
już nawet podróbki są tej antenki http://www.allegro.pl/ite...rbo_2001_lemm_2 001.html
Ciekaw jestem jak to jest wykonane w środku? Ale za tą kwotę nie rokuje nic dobrego.
Witam kolegów
W dniu wczorajszym zakupilem ta podrobke o nazwie Farun 2001. I już dziś mogę opisać jak to wyglada w praktyce. Montaż zostal przeprowadzony na klapie bagażnika w moim aucie ( R19 chamade sedan ). Po wielkiej rozpaczy powstala dziurka o średnicy 10mm. Montaż bez żadnego problemu, wcisnolem bacika do samego końca tzw.. opór. Pierwszy pomiar i już zdziwnienie. Kan 1 - 1,2 ; K 40 - 1,3 . Więc nie ma co jej skracać i tak zostawilem. Przyszla pora na lacznosci. Wywolanie na kanale klubowym i kilku kolegów daje raporty. Odleglości mierzone GPS , więc w lini prostej. Ja stacjonowalem pod wiaduktem wiec bylem jak by ponizej poziomu gruntu a 1 korespondent w miejscowości brójce co daje liczbe 14 km , dodam iż kolega nadawal z mobilaka z anteny magnesowej hustler. Nastepnym byl kolega carlton który jest okolo 20 km ale nadawal z bazoweczki... i tez spokojnie rozmawialismy. Wiec mili Państwo... antenka sprawuje sie bez żadnego ale !! maly minusik... kluczyk do mocowania anteny do uchwytu jest w czesci plastikowy i dzis rano ulamal mi sie podczas przykjrecania antenki. Problem rozwiazala sruba 17-stka a w punkcie , w ktorym kupowalem antenke wymienili mi kluczyk na nowy. W razie pytan prosze o wiadomosci na PW. Pozdrawiam
A oto ta antenka którą ma kolega krokodyl-lodz http://www.allegro.pl/sea...16632&country=1
Podaj numer aukcji bo link nie działa.
krokodyl-lodz, jak dorwiesz cyfraka wrzuć parę zdjęć do "Pokaż nam swój sprzęt"; dzięki
Numer aukcji antenki Farun2001 to: 268136840 oczywiście na Alledrogo
No problem... jak nie zapomnę naładować cyfraka to jutro pstryknę fote.
Czyli dobra podróbka lemma Bo trochę strach brać jakiś niesprawdzony przez kogoś wynalazek
Pozdrowienia i Szerokości
moim zdaniem tak, dobry zamiennik. wczoraj i dzis byly kolejne lacznosci i nie mozna powiedziec zlego slowa osobiście polecam
Czyli dobry "zamiennik" Lemm-a 1000
krokodyl zapodaj fotki tego sprzętu (swojego) jak nie tu to podaj linka do zdjęć Nr aukcji numer 268667412 oczywiście alledrogo.pl. Przepraszam z góry za reklamę ale zamiast poprawnego adresu pojawia się jakiś inny.
koledzy jak ma być połączony kabelek z antena bo ktoś napisał że podkładka zębata ma być połączona z +(gorący) a drugi kolega napisał że ma być odwrotnie. Własnie dostałem tą antenkę i jest podłączone: gorący na samym dole tam gdzie wchodzi śruba a ekran połączony jest z podkładką zebatą jest dobrze czy źle??
podkładka zębata ma przylegać od spodu do karoseri samochodu i jest to masa czyli do niego podpinasz oplot, a druga podkładka wraz ze śrubą mocującą mają być połączone z żyłą gorącą. pozdrawiam kleszcz
dzięki kleszcz pozdrawiam zdrówko
Dzisiaj testowałem tego far 2001 na uchwycie relingu i jest kluczyk mocowania anteny w nim cały z metalu. Czyli już zmienili. Cewka identyczna jak w lemm 2001. Gruby drut 3mm zwoje bez odstępów mocowany bez lutowania za pomocą nitów, wizualnie to samo. Zastrzeżenia do samego przewodu na który zakłada się czarny kapsel ochronny. Przy zakładaniu kapsla oderwało się wszystko od tego oczka z koronką i trzeba było lutownicy użyć i tu minus.Ogólna jakość materiału i metalu można powiedzieć że niezła. Po montażu bat opuszczony na maksa w dół kanał pierwszy swr 1,1 kanał 40 swr 1,2. Sprawdzono na 20km linia prosta nosi i odbiera spokojnie i może na pewno więcej zależnie od terenu. Przy 140 nadal cisza, nic nie gwiżdże i nie świszczy. Pręt bata przy cewce ma 3mm i zwęża się na długości. Zakończony metalowym dzyndzlem Ogólnie można polecić wszystkim którzy chcą mieć coś dobrego za małą kasę ale mają pojęcie o tym że jak coś jest w komplecie to znaczy że do czegoś służy bo trochę udziwnione jest przenoszenie masy z karoserii na cewkę przez tulejkę tak samo jak i w lemm 2001. Polecam bo antena warta zainteresowania. Wygląda identycznie jak na aukcji: http://www.allegro.pl/ite...ratis_moc_.html
panowie, zauwazylem, ze moj 2001 jakos dziwnie jest rozkrecony. sciagajac antene musze zlapac za korpus - czesc z napisem i pokrecic aby rozdzielic podstawe i gore. wlasnie podczas tej operacji wyczulem, ze elementy 2-3-4 sa luzne wzgledem siebie. jak je skrecic? Def powiedzial "odkręcić w lewo górną czarną część w której znajduje sie promiennik." czy ta czesc o ktorej mowi Def to 1 czy 2? Chcialbym rowniez jakos ja zakonserwowac. Wspomniane bylo o zalewaniu olejem. Jaki najlepiej olej wlac do srodka? Nie wycieknie dolem?
amciek jak skręcić... musisz złapać czymś dobrze tam gdzie wchodzi promiennik(gdzie sa te srubki ktore trzymaja bat) następnie czymś drugim złapać za to gdzie jest "kluczyk" do przykręcania anteny i skręcać. Ta część o której mówił Def to 1. Olej najlepiej jakiś mineralny ja używałem Mineralny 15W/40 Słyszałem o tym żeby silikonem na dole jak wchodzi ten plastik z napisem Lemm 2001 to zasmarować i od spodu wtedy nie powinien wyciekać. Jak coś napiszę żle to przepraszam:) Pozdrawiam Wesołych Świąt.[/b]
wybaczcie moje niezrozumienie. "musisz złapać czymś dobrze tam gdzie wchodzi promiennik(gdzie sa te srubki ktore trzymaja bat) następnie czymś drugim złapać za to gdzie jest "kluczyk" do przykręcania anteny i skręcać." czyli: 1) lapie za czesc numer 1 2) lapie za to po prawej od czesci numer 4 3) krece w prawo
a jak chce nalac tego oleju to po prostu odkrecic, wlac i skrecic?
wesolych rowniez
Próbowałem napisać jak najprościej ale mi nie wyszło Tak łapiesz za część nr.1 i za część nr.4 i odkręcasz. Rozkręcasz całość wlewasz olej łapiesz tak samo i skręcasz. Dzięki:)
Chcialbym rowniez jakos ja zakonserwowac. Wspomniane bylo o zalewaniu olejem. Jaki najlepiej olej wlac do srodka? Nie wycieknie dolem? http://cb-radio.pl/phpBB/...onserwacja+olej
Dzisiaj testowałem tego far 2001 na uchwycie relingu i jest kluczyk mocowania anteny w nim cały z metalu. Czyli już zmienili. Cewka identyczna jak w lemm 2001. Gruby drut 3mm zwoje bez odstępów mocowany bez lutowania za pomocą nitów, wizualnie to samo. Zastrzeżenia do samego przewodu na który zakłada się czarny kapsel ochronny. Przy zakładaniu kapsla oderwało się wszystko od tego oczka z koronką i trzeba było lutownicy użyć i tu minus.Ogólna jakość materiału i metalu można powiedzieć że niezła. Po montażu bat opuszczony na maksa w dół kanał pierwszy swr 1,1 kanał 40 swr 1,2. Sprawdzono na 20km linia prosta nosi i odbiera spokojnie i może na pewno więcej zależnie od terenu. Przy 140 nadal cisza, nic nie gwiżdże i nie świszczy. Pręt bata przy cewce ma 3mm i zwęża się na długości. Zakończony metalowym dzyndzlem Ogólnie można polecić wszystkim którzy chcą mieć coś dobrego za małą kasę ale mają pojęcie o tym że jak coś jest w komplecie to znaczy że do czegoś służy bo trochę udziwnione jest przenoszenie masy z karoserii na cewkę przez tulejkę tak samo jak i w lemm 2001. Polecam bo antena warta zainteresowania. Wygląda identycznie jak na aukcji: http://www.allegro.pl/ite...ratis_moc_.html
A nie zauważyłeś że jak jedziesz >100km/h to antena praktycznie leży ?? Promiennik jest tak wściekle miękki że nie wyobrażam sobie poprawnej pracy tej anteny przy wyższych prędkościach.
Nie wiem jak się do tego odnieść. Z pewnością masz większe doświadczenie i styczność z tym sprzętem. Jak pisałem tylko testowałem ten sprzęt. Przy 160km na godzinę bat ugina sie jakby na połowę wysokości, nie wiem jak jest przy 100km. Porównywałem też antenkę ml145 Alana na magnesie. Przy 200km nie spadła z dachu ale jej ugięcie tez nie było małe a może nawet podobne. Czy wszystkie długie baty są giętkie czy są może jakieś sztywniejsze i powracając do tematu jaka jest sztywność bata lemm 2001 w stosunku do far 2001, czy na pewno jest sztywniejszy? Oglądałem dzisiaj At 72 i też sie gibał okropnie.
Powiem Wam, że fajnie wygina się przy 140 km/h
Aaaaaaaaaaaa mam pytanko czy jak zalutowałem nieoryginalny kabelek dokładnie 3.64m. to swr może być wyższy ? Bo u mnie jest lipka
Witam!
Właśnie zakupiłem "podróbke" Lemma Turbo 2001 czy ktoś może powiedzieć czym różnią się te anteny oprócz koloru cewki??
Pozdrawiam Mateo
Witam!
Właśnie zakupiłem "podróbke" Lemma Turbo 2001 czy ktoś może powiedzieć czym różnią się te anteny oprócz koloru cewki??
Pozdrawiam Mateo
Kolego szanowny. jakością przede wszystkim. miałem lema turbo i byłem z niego bardzo zadowolony ale niestety mi ukradziono go i przymierzam się do zakupu następnego bo to wypas antena. miałem okazje dokładnie obejżeć sobie ten szajs za niecałe stówkę i osobiście nie dał bym za to 30 zł. po kilku tygodniach zacznie pewnie złazić ten nikiel z niej. i jestem przekonany że użyto do niej o wiele gorszej jakości materiałów
Oryginał to zawsze oryginał...................Pozdrawiam
Witam
Niedawno kupiłem tą "podróbke" Lemma Turbo 2001. Kiedy odkręciłem górną częsc anteny i wtedy ta dolna metalowa częsć odpadła od tej czarnej kiedy skręciłem wszystko było Git. Czy tak już jest, że to jest czy coś zepsułem proszę o odpowiedz...
Pozdrawiam
mateo zapewne chodzi ci o ten tależyki które tam są. więc w oryginale było tak że one odchodziły bez żadnego problemu od innych elementów aneny. w oryginale nic nie było klejone i pewnie w podróbie jest tak samo bo to prosta nieskomplikowana konstrukcja. więc jeśli nic nie urwałeś i nie połamałeś i ogólnie nie poniszczyłeś to wszystko gra.. ale powtarzam TO CO NAPISAŁEM TO DOTYCZY ORYGINALNEJ LEMM TURBO 2001!!! I MUSIŻ UWAŻAĆ ŻEBY ZWOJÓW CEWKI NIE PRZESUWAĆ ....
POzdrawiam
Wielkie dzięki Altare1 !!!!!!!!!!!!!!
a ja mam takie pytanie. na allegro ten FAR 2001 kosztuje ok 70zl
warto to kupic?? (bo w koncu nikt nie napisal czy warta tej ceny) no i jak sie sprawuje np po kilku miesiacach uzytkowania??
czy napszykład lepiej dolozyc jakies 15zl i kupic LEMMa 1500??
Posiadam Lema 2001 i presidenta johnsona II na golfie 3 (wstawiłem ją na miejscu anteny radiowej styłu dachu). Antenke przemalowałem sprayem cała na czarno wyglada fajniej . Co do zasiegu bedac w gdansku zdołałem nawiazac łącznosc z anteną bazową w tczewie, bedac poza gdańskiem okolice przejazdowa, pruszcz gdański - rozmawiałem z alanem Gdynia (gdynia) mieszkancy trójmiasta moga sobie policzyc odległosci. Mysle ze 2 takie zestawy spokojnie nawiazą ze soba łącznosc na obszarze całego trójmiasta. Wadą anteny jest jej wysokosc trzeba pamietac zjezdzajac do parkingow podziemnych o jej ułozenie na dachu oraz paradoksalnie jej zasieg. Sciagam mobili z dosc daleka i w czasie szczytu jest to czasem drazliwe. Dla tego kazdy kto chce taka antene niech zainwestuje tez w radio z górnej półki - lepsza selektywnosc. jesli ktos ma jakies pytania zapraszam na gg 422 50 43
Witam kupiłem tą antenkę i czekam na dostarczenie...
Mam też w związku z tym pytanie czy antena dobrze będzie sie trzymała na uchwycie bagażnikowym i jak się będzie stroiła(chcę umieścić na środku klapy)
Dziura w dachu odpada w 100% wiec zostaje tylko uchwyt ale jaki do tak dużej anteny??
[ Dodano: 4 Marzec 2008, 16:12 ]
Zauważ, że Lemm 2001 jest dosyć ciężką anteną, a prezentowany uchwyt ma tylko dwie śrubki wbijające się w karoserię. Osobiście, jeśli miałbym wybierać uchwyt do tej anteny, wziąłbym regulowany SPS inox (4 śrubki mocujące) Na marginesie- chyba trochę przesadzasz z tym avatarem
Właśnie dlatego pytam, bo mam alaskę na tym uchwycie sf-40 i śmiga fajnie, ale alaska jest lżejsza i krótsza o około 50cm.
dzięki za poradę kupię z 4 śrubami mocującymi (wogóle nie brałem pod uwagę ile śrub jest przykręcanych, a rzeczywiście jest to ważne...)
Alaski kolego nie masz co porownywac do AT2001. Po takiej zmianie SF-40 moze sobie nie poradzic z prawie kilogramowa antena. Biorac pod uwage dzisiejsza jakosc blach mozesz uszkodzic samochod.
Tak jak doradza ci kolega Sovek wez sobie uchwyt SPS INOX, wieksza powierzchnia montazu, wieksza ilosc miejsc utrzymujacych uchwyt na miejscu.
ok dzięki za pomoc juz kupiłem ale.....
jeszcze jedno zamierzam zamontować ten uchwyt na środku klapy czy nie odegnie mi się ten kawałek karoserii na którym będzie umieszczony uchwyt czy antena nie jest aż tak ciężka żeby mogła go skrzywić?? czy lepiej zamontować gdzieś z boku klapy??
Ja mam podobną antenę (sirio performer 5000) w sedania zamontowaną na boku klapy na uchwycie SUNKER ELITE U101. Antena trzyma się bardzo dobrze. Z SWR-em były małe problemy, ale po skróceniu promiennika SWR: 1-1.0, 20-1.1, 40-1.2. Pozdrawiam
Ptasznikos po pierwsze to SUPER ANTENKA, a co do uchwytu to właśnie tak myślę że na boku będzie się lepiej trzymała lecz na środku będzie lepszy SWR no i jeszcze jedno czy jeśli zamontuję na boku klapy to nie bedzie dużo gorszego odbioru i nadawania bo z tego co czytałem na forum to właśnie gdy montujemy antenę gdzieś z boku np z boku na klapie czy relingu to są większe zakłócenia i o wiele gorsze właściwości czy to prawda??
gdyby ktoś nie przeczytał powyższego postu to napisałem wcześniej:
jeszcze jedno zamierzam zamontować ten uchwyt na środku klapy czy nie odegnie mi się ten kawałek karoserii na którym będzie umieszczony uchwyt czy antena nie jest aż tak ciężka żeby mogła go skrzywić?? czy lepiej zamontować gdzieś z boku klapy??
no to w dalszym ciągu pytanie na środku klapy czy z boku??
...
Kolego Sovek, bardzo ale to bardzo dziękuje kurcze rzeczywiście z boku klapy ogromna strata....
to wiem że chcę umieścić ją po środku klapy na górze oczywiście...
ale czy nie wygnie mi blachy(karoserii) tak ciężka antena?? wiem że pytam 3 raz ale nie chciałbym krzywego auta, a wiadomo że wygląda to nieestetycznie no i oczywiście traci szczelność ;-(
maxbyniek dlatego najlepszym rozwiązaniem dla anten 2 metrowych jest otwór w dachu i przemyśl to.Jeżeli chcesz mieć ładne auto bez odkształceń i ładnie wszystko zamontowane to tylko dziura.Dowód że kochasz auto. Pozdrawiam. Łukasz
turo90 dzięki za podpowiedź...kurcze cały czas zastanawiam się nad tym rozwiązaniem...
ale mam uchwyt i spróbuje.... jeśli zauważę drobne odkształcenie na karoserii to od razu robię dziurę...
ale w dalszym ciągu pytam forumowiczów co o tym sądzą...
ale czy tak ciężka antena nie wygnie mi blachy(karoserii)??(chcę umieścić na środku dachu) wiem że pytam 3 raz ale nie chciałbym krzywego auta, a wiadomo że wygląda to nieestetycznie no i oczywiście traci szczelność ;-(
maxbyniek ktoś na Fiacie Punto miał tą antenkę na uchwycie SF-40,najlepiej jak by właściciel się wypowiedział. A nie lepiej odrazu dziurę? Mniej roboty
no niby tak ale jakbym chciał zmieniać auto to trza by zrobić jakąś zaślepkę... a przyszłemu właścicielowi mogłoby sie to nie spodobać
W dalszym ciągu pytam forumowiczów co o tym sądzą...
ale czy tak ciężka antena nie wygnie mi blachy(karoserii)??(chcę umieścić na środku dachu) wiem że pytam 3 raz ale nie chciałbym krzywego auta, a wiadomo że wygląda to nieestetycznie no i oczywiście traci szczelność ;-(
maxbyniek napisz do kolegi matrix-Hrubek napewno Ci powie jak ta antenka zachowuje się na uchwycie SF-40 na rogu klapy
Tutaj masz na samym dole jego zdjęcie montażu. http://cb-radio.pl/phpBB/...=asc&start=2460
Co do tego zaślepienia potem dziury to można kupić tanią antenę CB(najtańszą) albo samą główkę i zostawić.Może się komuś innemu przydać,chociaż tak jak piszesz może się też niespodobac.
i już napisałem do kolegi matrix-Hrubek mam nadzieję że odpisze, jeśli wypowie się na forum to sami zobaczycie, a jeśli nie to napisze co on mi napisał hehe
73!
[ Dodano: 7 Marzec 2008, 16:00 ]
Ja też kupiłem taką antene,tylko,ze na mojej pisze FAR 2001 i kosztowała 47 zł.Wykonanie identyczne z tym co widać na twoich zdjęciach.Kupiłeś totalną podróbę za 130 zł.Widziałem tę aukcję.Sprzedający twierdzi,że anteny przysłał mu kolega z Włoch,ale numer na kodzie paskowym nie wskazuje żeby był to włoski wyrób.Za oszustwo sprzedającemu należy się mega negatyw.Ja też kupiłem podróbę,ale za niewielkie pieniądze i co dziwne,antena śmiga tak jak oryginał.Nie wiadomo tylko jak długo
a no już wszystko wyjaśniłem z gościem także jest ok oddał mi kase i wszystko super
Witam serdecznie.
Przepraszam, że tak długo to trwało ale dopiero teraz zobaczyłem, że o mnie wspominacie, a chciałbym dodać kilka słów odnośnie anteny...
Antena jest super wykonana, mozna z niej rozmawiać naprawde daleko...
ALe niestety ma tez swoje wady, jest anteną dość ciężką i dłuuugą, dlatego też musiałem ją sprzedać, koledze który zamontował ją na uchwycie sps-inox na Mercedesie 124 w sedanie po prawej stronie i naprawde super sie prezentuje i jest z niej bardzo zadowolony.
Ja natomiast mam teraz ml-145 w dziurze w wyżej wymienionym Fiacie Punto II i jestem naprawde super zadowolony. Zasięg ja ML-145 - kolega Santiago 1200 + Alan 87 - 35 km. łączność w 100 % czytelna i zrozumiała. Wachałem się co do dziury, miałem wielu przeciwników, no ale w końcu wydoroślałem. Lemm Turbo niestety pozostawiło swoje ślady na lakierze po uchwycie SF-40 na klapie u góry.
Któregoś pięknego dnia trzeba będzie zrobić z tym porządek.
Następną anteną będzie na pewno PRESIDENT WA-27 wysokość 199 cm. Mam nadzieje że to spełni moje oczekiwania.
To chyba wszystko na dzisiaj
Pozdrawiam 73; 55 i 88 dla odwiedzających
Mam pytanie. Czy Lemm at2001 lub at1000 da się przykręcić do uchwytu DV?
nie w główce tej anteny jest specjalnie zrobione zwarcie z tego co pamietam
A czy jest antena lepsza od LEMM TURBO 2001??Jak tak to podajcie nazwę.
http://cb-radio.pl/phpBB/...highlight=sirio
a moglbys podac jakas nazwe??
a moglbys podac jakas nazwe?? jeśli nie dojrzałeś w w/w linku, to spójrz jeszcze raz.
Witam Serdecznie.
Długo się nie odzywałem, ale przez ten czas musiałem pracować i zbierać pieniążki na nowego Lemma Turbo i kupiłem .
Poszedłem do sklepu, oczywiście w moim pieknym mieście nigdzie nie mogłem znaleść, aż przy okazji byłem w Zamościu, i poszedłem do znajomego sklepu i oczom nie wierze - jest lśniąca z przepiękną cewką 2 metrowa antenka Lemm Turbo 2001
Nie zastanawiając się odrazu do sprzedawcy pytam się czy za 200zł. da rade sprzedać (kosztowała 210) On do mnie, że da rade wiec zapłaciłem i poszedłem, następnie pojechałem do kolegi bo samemu to tak troche trudno montować, no i męczyliśmy sie około 4 godzin, ponieważ wszystko trzeba było robić od początku, starą ML-145 ściągać i nową w to miejsce dawać (oczywiście w końcu dziura ).
Niestety okazało sie że potrzebne było jakieś dodatkowe mocowanie pod dach ponieważ wiadomo jaka jest blacha w Fiatach.... (no coment).
Ale wreszcie udało się założyć - i teraz najważniejsze - podłączenie SWR-Miarki a tu szok... na 40 wskazówka się nie rusza, na 1 1.3 i na 20 chyba 1.2 albo coś koło tego, ale wczoraj poprawiłem i jest jeszcze lepiej, mam nadzieje, że to coś pomoże (super antenka - super strojenie).
Dach już tak się nie rusza, wszystko jest w porządku, tylko jeszcze radio, może ktoś mi poradzi - jakie radio do tej antenki; mam teraz Dragona Sy 485 ale coś z nim jest nie tak .
Przy okazji jak mi sie uda podrzuce na Forum Fotki i wtedy będzie można ocenić
SERDECZNE PODZIĘKOWANIA DLA ALTARE1 ZA POMOC
stary jackson... idzie jak głupi na tej antenie a i z zakluceniami sobie doskonale radzi
Witam wszystkich. Przeglądałem forum ale nie znalazłem nigdzie opinii na temat anten które można kupić na Allego: * ) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=424116087 **) http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=421462113 Pytania od świeżaka w temacie: 1. Co myślicie na temat tych anten, interesuje mnie szczególnie ta pierwsza mini *). 2. Czy można tę pierwszą zamocować na magnesie lub lepiej na uchwycie do relingu (osobiście osadził bym ją do blachy, ale żona by mnie zakrakała). Właściwie pytanie nie powinno brzmieć "czy" a "jak lepiej". 3. Czy ktoś testował tę podróbę **)?
Antena ma współpracować z U520 Pro XL na dachu Audi A4 combi.
Odp. ad 3. Miałem ją jakieś 3 lub 4 miesiące, sprawowała się dobrze, SWR na podstawowej 40 na 1.1 i na 1.2, aż mi ją skradziono. Teraz mam oryginał i różnica jest taka, że promiennik nie śniedzieje oraz jest więcej chromu na stopie.
73!
mirek1g, morał z tego taki ze zostaw te podróbki, i wydaj troszkę na oryginał który będzie służył Ci dłużej i lepiej
Pytanie 3 to ciekawość, bardziej interesuje mnie ta jedno metrowa AT2001 TURBO i sposób jej zamocowania.
na stałem w dziurce albo na uchwycie SF-40 albo INOX
http://cb-radio.pl/phpBB/...hlight=far+2001 Ponadto poczytasz o niej parę stron wcześniej
Przepraszam będę pisał pełnymi nazwami........
Ta podróba mnie już nie interesuje. Ważniejsza dla mnie jest opinia o Antena AT 2001 TURBO w wersji Mini sprzedawanej na aukcji: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=424116087 Co sądzicie o tej krótkiej wersji anteny AT2001 Turbo i o moim pomyśle zamocowania jej do relingu.
antena o długości 1m ma zysk 6dB ? trochę w to nie wieżę
antena o długości 1m ma zysk 6dB ? trochę w to nie wieżę ja też nie wierzę
Witam wszystkich!
Mam lemm'a turbo 2001 na samochodzie przykręconego do bagażnika dachowego uchwytem własnej konstrukcji i tutaj, pomimo powszechnej opinii że będzie kiepsko, swr udało się ustalić po delikatnym cięciu na poziome praktycznie 1:1 do 1:2 na całej 40 z podpiętym radiem President'a Harry II ASC. I z tym radiem wszystko śmiga OK. Ale ostatnio zapiąłem zamiast Harreg'o radio Alan model 48 BS i tu pojawiły się schody: na kanale 40swr pozostaje na poziomie 1:1 ale od 38 w dół jest totalna kaszana. tzn nie mam sprawnego reflektometru ale po postawieniu nośnej wskazówka na kanałach od 1 do 38 wychyla się max do 1/3 całego zakresu i zapala się dioda AVI, na 39 i 40 jest OK. Proszę o info czy należy zestroić antenę pod każde radio inaczej czy może to wina transcivera czy ki diabeł. Pozdrawiam
Proszę o info czy należy zestroić antenę pod każde radio inaczej czy może to wina transcivera czy ki diabeł.
Antenę, stroi się do miejsca montażu, bryły pojazdu. Jak ją zestroisz, radia możesz podłączać do niej różne. Szukałbym przyczyny w gnieździe antenowym radia, może jest coś niedokręcone, lub są jakieś luzy, może w miejscu, gdzie wchodzi żyła gorąca jest lekki luz, trzeba podgiąć te blaszki, ewentualnie od wewnętrznej strony zobacz jak wygląda to gniazdo.
Tak też mi się kołatało, że antenę indywidualnie stroimy. Co do oglądania gniazda to radio jest "funkel" nówka, nie bite, nie śmigane, prosto z kartonika. W tym wypadku oglądanie gniazda od srodka to samobója. Zaraz idę do ogródka podpiąć się pod inny patyk jak będzie dalej niedomagać to ruszę z krucjatą na sprzedawcę.
Co do mojej opinii o samej antenie to po przeszło roku użytkowania mogę potwierdzić wszystko to co zostało do tej pory napisane na temat jej osiągów - czyli że jest b.dobrze. No może tylko z tym gwizdaniem przy szybkiej jeździe nie mam zdania bo mój klamot po przekroczeniu 120km/h prawdopodobnie rozkłada skrzydła i odlatuje na zimę na południe.
Nikt chyba do tej pory nie wspomniał ale antena jest pancerna - nie do zabicia. Bez problemu wytrzymuję jazdę po krzakach np: na przełaj przez las. Nową antenę przysłali mi pocztą i przy odbieraniu paczki za chyba 200zł lekko się spociłem bo zamiast 2 metrowego badyla przyszła koperta 30x30cm. Otwieram i okazuje się że w środku owszem jest moja antena ale zawiązana na kilka supełków - wyglądało to dosyć makabrycznie. W pierwszej chwili pomyślałem ze chcieli przyciąć na przesyłce ale po rozmotaniu patrzę - prosta, czyli że jednak nie chcieli. Jak do tej pory lekko ją zagiąłem na metalowym mostku, pod którym przeleciałem na moim pełnym gwizdku sprawnym inaczej, czyli ok 100km. Polecam ją pod każdym względem i nie należy obawiać się długości bo łatwo krzywdy nie da sobie zrobić.
Pozdrawiam
def_110
w mojej nowce ML-145 Sirio trzeba bylo wymienic kocowke anteny bo fabrycznie zle byla zlozona, po wyminie podniosl sie znacznie komfort naluchu.
w mojej nowce ML-145 Sirio trzeba bylo wymienic kocowke anteny bo fabrycznie zle byla zlozona, po wyminie podniosl sie znacznie komfort naluchu.
Albo pomyliłes anteny, albo tematy
ben.
|
|