ďťż

czy można zamontować antene na "plastikowym"(karoseria jest z tworzyw) samochodzie chodzi o SWR , zeby nie uwalić radia


Kolego antena powinna mieć masę. W takim przypadku musisz poszukać metalowego elementu w karoserii aby zmasować antenkę. Wydaje mi się, że będzie Ci cięzko ustawić SWR bez masy.
A czy przypadkiem masą nie jest sam przewód antenowy łączący radyjko z anteną ?
Może wystarczy poszukać na aucie możliwie jak największą poziomą płaszczyznę (np. dach) i do niej przymocować antenkę i nic nie powinno się stać ?
Nie wiem do końca może się mylę. Poczekajmy na wypowiedzi bardziej doświadczonych.
Karoseria samochodu jest przeciwwagą dla anteny(ziemią) ,dlatego jak wszyscy piszą najlepszym miejscem dla anteny jest środek dachu,ponieważ przeciwwaga ma wtedy nawiększy rozmiar, co ma wpływ na wielkość SWR.Więc z tego wynika,że antena musi być połączona zmasą pojazdy ,aby uzyskać przeciwwagę.


Ja w domu mam 2 samochody Poloneza na którym jest CB i antena na magnes i Renault Espace (plastik) na którym antene montuje w następujący sposób (przekładam CB z anteną):
- samochód ma relingi
- do tych relingów monyuje relingi poprzeczne, takie jak pod bagażnik dachowy
- między tymi relingami (poprzecznymi) mam zamontowaną blache 20*30 cm
- do tej blachy przyklejam antene na magnes
SWR jeszcze na nim nie badałem, ale szłysze prawie tak dobrze jak na polonezie (wszystko jest strojone i montowane na polonezie, tym samochodem ja jezdże)
Hudy-k,nowatorski dla mnie sposób ,ale najważniesze że funkcjonuje.
a dlaczego kolega chudy ma takie cos:
chudy_k
-Usunięty-
Gość

z tego co wiem to ma konto. Czyzby ktos usunal mu konto? czym sobie zasluzyl?
Poszycie dachu może jest z tworzywa ale wzmocnienie jest napewno metalowe.
O magnesówce w tym przypadku można zapomnieć ale gdyby zrobić dziure w metalowym wzmocnieniu powinno być ok.
Tam nie ma nic metalu (latałem z anteną magnesową po całym dachu i nie tylko), a jak pojechałem do profesjonalnego serwisu CB to zanim zdążyłem co kolwiek powiedzieć to gościu mi odpowiedział że do tego nie da sią założyć CB, więc CB kupiłem do Poloneza (moje auto), a do reanulta (tata) przekładam tylko jak tata gdzieś jedzie (musze jeszcze zbadać swr na Espace).

Ps. chudy_k to ja (tylko tak to jest jak ma się za dużo chaseł itp.)
Są w tym samochodzie belki po dachem i na 100% są metalowe bo kolega ma takie autko. Ale ja mam inny sposób. Po prostu wywierciliśmy dziórę w dachy na antenke a jako mase rozciągneliśmy między dachem a tapierką taka troszke grubszą od spożywczej foliue aluminiową i SWR na poziomie 1,4 więc całkiem dobrze. Oczywiście folia musi mieć kontakt z antenką. Ja pod antenke podłożyłem metalową blaszke 10x10 i dopiero do niej folie.

Damian
kiedyś u kolegi na autku widziałem antene na magnes dłuuga i miała poniżej cewki a wyżej magnesu takie małe przeciwwagi... co to za antena mogła być i czy te przeciwwagi działają czy to tylko lipa
To najprawdopodobniej była antena presidenta nie pamiętam konkretnego modelu ale te przeciwwagi to raczej taki pic na wode fotomontarz.

Tam nie ma nic metalu (latałem z anteną magnesową po całym dachu i nie tylko)

Musi być.To że magnes nie łapał to nic nie znaczy bo wzmocnienie mogło być z stopu aluminium lub stali chromovadowej.

Mirrek ta antena ma przeciwwagi z twardej gumy , tylko i wyłącznie dla podniesienia stylistyki technologi .

Def.
Moj patent na plastuku nie zdał egzaminu, za duży SWR, dużo ze duży.
Musze jeszcze pomyśleć to coś wykombinuje.

[ Dodano: Pią Lut 17, 2006 6:33 pm ]
Witam
No i mam ten sam problem. poszycie samochodu z tworzywa(Renault espace) jedynym elementem metalowym jest przednia maska, i to na niej sie skupilem, jako ze wiercenie nie wchodzi w gre a montowanie na uchwycie i puszczenie dodatkowego kabla na mase (4 kwadrat) nic nie dalo (swr ok 10) postanowilem postawic podstawe magnetyczna z antena Lem at 1200 na przedniej masce, zobaczymy jaki bedzie rezultat. Podstawa 120 mm ponoc nie zwieje jej nawet przy 200 km/h. Co o tym myslicie????????
No to teraz się zacznie jak postawisz na przedniej masce,wszystko będzie się pchać z zakłucaniem.Co ty miałeś za miernik że pokazało 10 ,jeśli możesz zastosuj kabel plecionkę ,taki jaki łączy przy maluchu silnik z nadwoziem-taka płaska plecionka miedziana.
Odrobinę z innej beczki - jeśli antena musi mieć "uziemienie" do czegoś metalowego, to jaką rację bytu mają gumowe podkładki pod magnes?
Nie chodzi tu o uziemienie tylko o masę karoserii i nie dotyczy to anten magnesowych tylko montowanych na stałe na uchwycie lub dziurze, a guma służy do zabezpieczenia przed porysowaniem lakieru przez magnes.

Firth 73!

Odrobinę z innej beczki - jeśli antena musi mieć "uziemienie" do czegoś metalowego, to jaką rację bytu mają gumowe podkładki pod magnes? Question


a guma służy do zabezpieczenia przed porysowaniem lakieru przez magnes.
Bo magnes tworzy sprzężenie pojemnościowe dlatego nie trzeba galwanicznego połaczenia z masą pojazdu . Działa na zasadzie kondensatora ...

73!

No to teraz się zacznie jak postawisz na przedniej masce,wszystko będzie się pchać z zakłucaniem.Co ty miałeś za miernik że pokazało 10 ,jeśli możesz zastosuj kabel plecionkę ,taki jaki łączy przy maluchu silnik z nadwoziem-taka płaska plecionka miedziana.

Co do zaklucenie mam to swiadomosc, ale dostawiam do tego unidena 510 z filterem ANL wiec mam nadzieje ze sie troche tych zaklucen pozbede. Jesli Podstawa nie pomoze no to pozostanie mi wiercenie i wstawienie pod antne arkusza blachy.
Co do SWR załączam zdjecie.
Po ustwieniu kanalu 20 i kalibracji radia, i po przełaczeniu na REF wskazówka wyskoczyła miedzy 10 a kranicowa kreske, regulacja anteny za pomoca przesuwania promienika w cewce nic nie pomogła. Co smieszniejsze po wrzuceniu tego zestawu na poloneza SWR byl juz 1,3
Zrób jeśli można tak jak napisałw tym temacie chudy-k
w nastepnym tygodniu bede jezdzil smartem i tam niestety dach tez jest plastikowy. jak ustawie magnesowke na metalowym elemencie ramy dachu, to powinno chyba byc ok?? z drugiej strony nie wiem czy to stal, czy rama jest aluminiowa, jak jest aluminiowa to bedzie ok??
Do aluminium Ci się magnes nie przyklei trzeba wiercić dach i ciągnąć masę

Do aluminium Ci się magnes nie przyklei Exclamation Exclamation Exclamation trzeba wiercić dach i ciągnąć masę nie mam niestety takiej mozliwosci, bo bede jezdzil tylko tydzien i nie jestem wlascicielem, mam nadziej ze ta rama to jednak ze stali
to chyba lepiej jakiś uchwyt do pokrywy bagażnika i masę do niego pociągnąć, bo magnes nawet jak ta rama będzie stalowa, to może nie dać rady i odpaść w czasie jazdy.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Masa anteny a plsatikowa karoseria
WoM2 - Wszystko o Metin2