|
"Masa" auta A obudowa radia.
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Zastanawia mnie temat "mas" w odniesieniu do minusa zasilania, obudowy radia. Posiadam Unidena, obudowa radia nie posiada bezpośredniego połączenia z minusem zasilania "masą". Jest połączenie przez kilka pojemności i rezystor ok. 5Mom. Dla w.cz. nie stanowi to żadnej bariery, dla DC tak. Czy do montując radio w aucie, może jego obudowa stykać się z metalowymi elementami samochodu("masa" auta) , czy nie? Czy nie nastąpi konflikt mas?
Witaj Bzyzio ! Najważniejsze , że masa radia = masa anteny i tyle , a masa anteny = masa pojazdu. Masa ustroju elektroniki w radiu to już trochę co innego Pozdro Busolub
Wyjaśnienie zagadnienia na forum elektrody ci nie starcza? Michał
He, he Michał masz wspaniałą możliwość monitorowania obu fo.... jak to sie odmienia , chyba wcale - forum. Czy moja odpowiedź była zgodna z tym co u Ciebie pisano - daj linka , bo przyznam zaniedbuję się troszkę Pozdrawiam Busolub
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic771607.html Zamiast kontunuować zaczyna tą samą gadkę tutaj. Michał
Michał , he, he ... rzeczywiście , spodziewałem się więcej info . Bzyzio , nie bądź taki niecierpliwy Pozdro busolub
Tam już nie bedę dopisywał, napiszę tu: dobrze jest w przypadku aut z - na masie czyli 99% u nas zrobić mostki zamiast kondensatorów w środku radia między masą PCB a obudową. Michał
Dzięki Michale, kiedy pisałem ten post nie było na bliźniaczym Forum Twojej odpowiedzi. Kiedy trapi mnie jakiś problem, wolę 10 razy spytać, niż zrobić jeden nierozważny krok, bo konsekwencją jest "ogień i pieniądze" co już w mojej praktyce się zdarzało. Jezeli mogę skorzystać z Twoich doświadczeń, co ewentualnie mam zrobić z problemem zmieniającego się PWR wychodzącego z mojego radia. Antena magnesowa Wilson nowa, SWR: 1k- 1,2; 20k-1,1; 40k-1,4, radio Uniden 520 nowe, odchyłka od zer 12Hz w minusie. 73 dla Ciebie.
Bzyzio. Mocy nie mierzymy na antenie bo odczyty będą zafałszowane. Zamiast anteny podłączamy sztuczne obciążenie - rezystor 50ohm o mocy takiej, żeby go z dymem nie puścić, czyli co najmniej 4W. Na antenie zawsze będziesz miał dziwne odczyty. Michał
Busolub dzięki za wsparcie. Jak Fachowcy chcą potrafią otworzyć szkatułę i podrzucić coś ciekawego. Jutro lutuję mostki w swoim radiu. Pozrawiam bzyzio
Znaczy ceramiczne kondensatorki do wyjęcia i w ich miejsce mostki z drutu. Michał
Michał, nie zrozumieliśmy się. Ja tego nie zauwazyłem, powiedział mi o tym gosć ze stacji bazowej, z którym miałem łączność. bzyzio
Nasze forum nie ma bliźniaka ,ani klona (jeszcze chyba nie ?) Ps. Sorry za off topic.
Znaczy tych trzech kanałach słyszał cię różnie? To normalne. Bierze się z różnego dopasowania anten w zależności od kanału, różnej czułości odbiornika i na 1 mozecie słyszeć się inaczej a na 40 inaczej - te 2 kanały dzieli ponad 400KHz a to dużo dla niektórych anten. Oczywiście jest też parę innycg czynników ale nie podejrzewam, żebyś miał tak rozstrojony nadajnik, zę inna moc oddaje na 1 a inna na 40, ale to możesz sprawdzić dopiero na sztucznym obciązeniu. Poza tym...Żeby sygnał zmienił się o 1S moc trzeba zwiększyć czterokrotnie. Nie sądzę, zebyś miał takie skoki mocy u siebie Moim zdaniem nie masz się czym przejmować. Michał
Witam. Zrobiłem kilka rzeczy tj. za Twoją poradą powstawiałem mostki między PCB a obudową, dodatkowo poprowadziłem przewód od masy auta do minusa zasilania. W tych samych warunkach i miejscu na 24k jak nawiązałem łaczność z tą samą bazą i już jest wszystko ok. moja moc stabilna, raport 467. Podejrzewam, że przyczyną niezbyt solidny kontakt w gnieździe zapalniczki. Przy zwiększonym poborze prądu przy nadawaniu takie historie mogły mieć miejsce. Dzięki, 73. bzyzio. ________________________ Czy tylko na górskim szlaku, wszyscy są mili a silniejszy pomaga słabszemu?
|
|