ďťż

Otwieram temat o naprawie przepływomierza.

Temat zaporzyczony z innego forum.

PRZEPŁYWOMIERZ

Uszkodzenie mojego przepływomierza polegało na zacinaniu się klapy w pozycji prawie całkowitego otwarcia. Brak powrotu do pozycji zamkniętej umożliwiał jazdę tylko z prędkościami obrotowymi silnika na poziomie powyżej 4000 obr/min. Naprawa mojego przepływomierza obejmowała rozebranie go, usunięcie przyczyny blokowania i oczywiście powtórne złożenie go.
Tu jest przepływomierz przed naprawą. Tu natomiast pokazane są rzeczy niezbędne do dokonania naprawy
- wiertło o średnicy 3,5 mm
- wiertło o średnicy 4 mm
- śruby M4 z łbem stożkowym - sztuk 14
- gwintownik M4
Na zdjęciu pokazane są miejsca gdzie należy wywiercić otwory. Są to sklepane niby nity aluminiowe. Po ich rozwierceniu należy podważyC obudowę. Kiedy ją zdejmiemy zobaczymy wnętrze przepływomierza . U mnie wystarczyło podpiłować ruchomą klapkę w miejscach gdzie widoczne były otarcia. Po kilkakrotnym podpiłowaniu klapka chodziła bez oporów w obie strony można było zabrać się do składania przepływomierza. Wywiercone otwory należało nagwintować, jednocześnie otwory w zdjętej pokrywce delikatnie rozwiercić tak by śruba M4 mogła przez nie przejść. Pamietajmy aby śruby były krótkie, zresztą ich długość zależy od głębokości wywierconych otworów. Śruby z łbem stożkowym ładnie się wykładają w otworach co zapewnia szczelność, którą i tak warto zapewnić stosując silikon. Po złożeniu mój przepływomierz wyglądał tak. Widoczne są miejsca na dwie brakujące śruby, która wkręciłem później. Niektórych może razić niezbyt ładny wygląd śrub skręcających przepływomierz, u mnie jednak są one umieszczone od dołu więc są niewidoczne. Po naprawie autko zaczęło znów śmigać na benzynce w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. jak wiadomo typy przepływek są różne, ten sposób obejmuje chyba naprawę przepływomierza najczęściej spotykanego w starszych autach.

Link do oryginalnego tematu : http://www.bmwauto.pl/index.php?go=przeplywka

Nie ponoszę odpowiedzialności za zamieszczone informacje.


Zacinanie sie klapki w przepływce to efekt strzalu auta w dolot. Najczesciej spotykana usterka w autach latajacych na gazie, naprawa ktora przeprowadziles jak najbardziej przywraca przeplywomierz do stanu urzywalnosci i autko lata, nalezy pamietac tylko o jednym ze auto nie strzela w dolot bez powodu w moim przypadku (jak jeszczcze jezdzilem na gazie ) przyczyna byl kiepskiej jakosci palec zaplonowy ktory przy lataniu autem bokami i paleniu gumy po prostu obcinal aparat zaplonowy, moze to byc brak antystrzalu lub kiepskiej jego jakosci , przewody juz zmeczone zyciem lub po prostu kopulka zaplonowa na wykonczeniu. W Twoim przypadku udalo sie naprawic przeplywke w moim nieztety juz nie i musialem wydac spora sumke na kolejny.
Nasuwa sie zatem pytanie stare jak swiat,

ZAPOBIEGAC CZY LECZYC??

POZDRAWIAM
Ja napisałem że te informacje pochodzą z innej strony.

Ja nie potrzebowałem tego ale napisałem że może komuś innemu się przyda to zamieściłem .
wczorajszej nocy naprawialem przeplywomierz - klasyczna usterka w autkach gazowanych.

ciezko to opisac w dziale DIY - ale powiem jedno - niech wam pseudo-serwis nie wciska kitu ze przplywka jest nierozbieralna.
Jak najbardziej jest rozbieralna i przy odrobinie inwencji tworczej mozna ja naprawic - nawet jesli (tak jak w moim przypadku ) klapka przeplywomierza rozleci sie w drobny mak.

ja zrobilem to za pomoca wiertarki, wiertlo 3,5, dwa blachowkrety, plytka lauminiowa i klej do łożysk


Praktycznie każdą rzecz można naprawić samemu tylko trzeba troche się pomęczyć a serwisach popostu im się nie chce i mówią że to element nie rozbieralny jest i kasują za nowy.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Naprawa Przepływomierza
WoM2 - Wszystko o Metin2