ďťż

Cześć jestem tu nowy, założyłem ten temat ponieważ podczas grania Bioshocka znalazłem kilka podobieństw do innych gier np. klucz francuski jest podobny do tego klucza z gry "Half - life Opposing Force" albo Spoiler:

finałowa walka z Frankem Fontaine Podobny do finałowa walka z Edwarda Diego w System Shocku



Życzę miłego poszukiwań.


Dobry temat

Jak już wielokrotnie pisałem, wiele postaci, zdarzeń i innych pomysłów jest wyraźnie inspirowanych System Shock'iem 2. Poza tym, Tatuśkowie kojarzą mi się nieco z Fallout'em (patrz TUTAJ). Co jeszcze... niektóre z toników czy plazmidów widzieliśmy w innych produkcjach, na przykład "Naturalny Kamuflaż" jest bardzo podobny do jednej z funkcji skafandra w Crysis'ie, a "Teleknieza" to po prostu Gravity Gun z Half Life'a 2 w nowym wydaniu.


Spoiler:

Przecież na końcu pierwszego System Shock'a walczyło się z SHODAN'em...



oj mój bład Spoiler:

ale chyba był pojedynek z Edwarda Diego



Spoiler:

ale chyba był pojedynek z Edwarda Diego


Spoiler:

Był, na końcu przedostatniego poziomu w grze. Kiedy otwierało się drzwi do windy prowadzącej na mostek, Diego pojawiał się za plecami.




Spoiler:

jak się wykorzystuje siostrzyczki to pojawiają się takie mazy i dźwięki


i właśnie te dźwięki są podobne do tych które wydaje czarny dym w LOST (Ci którzy oglądają wiedzą o co kaman)
Bardzo podobny dźwięk jest w tym jak Lamb mówi przez głośniki w jednej z lokacji do tego, co słychać w SS2 przed "This is Xerxes...".
Stylistyka ArtDeco/lat 60-tych bardzo podobna, jeśli nie identyczna co w Falloutach. Nie znaczy to jednak, że to źle. Oby więcej takich w grach.
Gdzie w Falloucie masz art deco? Mylisz pojęcia. W Falloucie są w czystej postaci późne lata 40-te i pięćdziesiąte. Art Deco było 20 lat wcześniej - 20 - 30.
Im bliżej do lat pięćdziesiątych tym art deco mniej - oczywiście było ono obecne w takiej czy innej formie, jednak były to tylko popłuczyny po jego świetności - apogeum popularności miało już dawno za sobą. (ale powiedzmy szczerze, nigdy nie było szczególnie popularne - a co śmieszniejsze - najbardziej popularne było w Polsce ).
Od początku drugiej połowy wieku rozwijały się kształty bardziej zaokrąglone, z mniejszą ilością zdobnictwa. Podobnie jak we współczesnych trendach zaczęto bardziej stawiać na samą bryłę, kształt, niż to co ta forma w sobie zawiera.
Popatrz sobie na budownictwo bauhausowe, które - mimo, że rozwijało się jeszcze przez wojną - było chyba największą inspiracją dla architektów tworzących po niej.
inny patent został wzięty z aliens vs predator mianowicie: momentami gaśnie światło i nagle słyszymy kroki,szmery, i głosy i zostajemy otoczeni przez genofagi.

inny patent został wzięty z aliens vs predator mianowicie: momentami gaśnie światło i nagle słyszymy kroki,szmery, i głosy i zostajemy otoczeni przez genofagi.
Ten "patent" został wzięty z najwcześniejszych ludzkich opowieści i lęków, więc nie wiem o czym ty mówisz przypisując użycie tego po raz pierwszy AvP.

nny patent został wzięty z aliens vs predator mianowicie: momentami gaśnie światło i nagle słyszymy kroki,szmery, i głosy i zostajemy otoczeni przez genofagi.

Zmień w pierwszym cytacie autora bo bez sensu to wygląda.
Spoiler:

Finałowa walka w Bioshocku jest podobna do niektórych walk w Batmanie AA kiedy to mutanty 'ładują' się przez takie rurki na plecach.


Przecież AA wyszło PO Bioshocku!
Jezu, ludzie, myślcie trochę.
Ma być podobieństwo, i jest....
Bioshocka do innych gier raczej zakłada podobieństwo do gier wydanych przed nim... ~~



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Podobieństwo Bioshocka do innych gier
WoM2 - Wszystko o Metin2