ďťż

Witam
Jako że jestem nowy nie na wszystkim sie znam. mam pytanko jezeli kupiłem sobie Unidena 510 i użytkuję go w aucie jeżdżąc po Polsce, czy będe miał problem z używaniem go w Niemczech czy innych krajach zachodniej Europy?

Pozdrawiam
Rafi


nie martw sie , jak wjedziesz do niemiec to radio nie wybuchnie . Natomiast z sasiadami z zagranicy juz sobie raczej nie pogadasz , bo oni maja "5" a my "0". Znaczy to mniej wiecej tyle ze im czestotliwosc konczy sie na 5 [np. 27,075 Mhz] a u nas na 0 [np 27,070]
KFADRAT odwrotnie... u nas są zera na końcu......

Def.
, zedytowalwem , przepraszam. Chyba najpierw sie lepiej poorientuje a potem bede sie wychylal...


ale mi chodzi czy z naszymi polskimi koleżkami dam rady pogadać.
Z tego co zrozumiałem to tak czy mam rację?
Uniden nie będzie działał poprawnie w innych krajach.... ,prawie wszędzie jest modulacja FM używana a dodatkowo końcówki częstotliwości są na '5'.

Def.
No chyba po raz pierwszy nie mogę zgodzić się z Defem.
Jeżdżę po całej Europie i w większości używa się AM!!!
A odpowiadając Koledze Rafii to z "naszymi polskimi koleżkami" sobie pogadasz bez problemu, bo nadają na tak samo w "0" jak Ty.
Tylko nie wywołuj na #19, a na#28!!!

73!!!
to wiadomo że 'nasi' w AM i w 'zerach' ,ale inne państwa na 99 % w piątkach no i w większości FM ,przynajmniej takie mają pozwolenia przez rząd...

Def.
No wiesz. Większość tras robię do Francji, Belgii Holandii Niemiec no i wiadomo Włochy. W tych krajach Nadają w AM. Może nie wszyscy (tego nie mogę wiedzieć) ale jest dosyć tłoczno, więc chyba mogę powiedzieć, że jest to zjawisko powszechne.
A jeżeli chodzi o Włochy to 100% pewności - 100% w AM !!!

73!!!
Pamiętaj że mając radio w AM w zerach .. jeślsi ktoś nada sygnał w FM i piątkach odbierzesz go bardzo dobrze choć na krótkim dystansie , to tak zwana praca na zboczu filtra P.CZ. nawet nie będizesz wiedział że on jest w FM i w piątkach .., niestety będziesz u nich źle zrozumialny...

Def.
Tak. Tylko nie zapominaj, że moje radio też jest w "5" !!!
A takie efekty jak opisujesz to mam przy rozmowie z Polakami. Oni słyszą mnie B.dobrze, a ja trochę b.kiepsko.

73!!!
Ok.
Def.
Witam!
Przeczytałem ten wątek i poczułem się trochę zbity z tropu...
Jakiś czas temu szukałem na forum porady w sprawie radia pracującego w "0" i w "5", aby móc je używać także w Europie Zach. Nie martwiłem się modulacją, ponieważ na forum niemieckim wyczytałem, że kierowcy niemieccy i nie tylko (głównie ciężarówek) tradycyjnie korzystają z modulacji AM (od 18.05.2005 legalne jest tam już 40, a nie tylko 12 kanałów w AM, 1 Watt). W związku z tym zdecydowałem się na Johnnego II ASC, który pracuje tylko w AM (ale ma i "0" i "5"). A z tego co tu piszecie widzę, że się pospieszyłem i powinienem wybrać radio działające w FM i AM....
Czy ktoś może mi wyjaśnić jak to w końcu jest?? O tym, że radia pracujące w FM i w AM mogą się porozumiewać słyszę pierwszy raz....
kolego w niemczech przepisy dalej pozwalaja kozystac tylko z 12 kanalow am i 40 lub 80 kanalow fm wszystko zalezy od landu

natomiast to ze jestesmy w uni europejskiej wymusilo na niemieckich wladzach (na naszych zaq niedlugo tez wymusi lacznie z przejsciem na "5") warunkowe kozystamnie z 40 kanalow am i fm

oczywiscie dopuszczone jest kozystanie z 1W am i 4W FM

kolego w niemczech przepisy dalej pozwalaja kozystac tylko z 12 kanalow am i 40 lub 80 kanalow fm wszystko zalezy od landu

natomiast to ze jestesmy w uni europejskiej wymusilo na niemieckich wladzach (na naszych zaq niedlugo tez wymusi lacznie z przejsciem na "5") warunkowe kozystamnie z 40 kanalow am i fm

oczywiscie dopuszczone jest kozystanie z 1W am i 4W FM


no jeżeli w polsce wprowadzą "5-ki" itd jak w niemczech to sie zrobi. dosłownie

[color=444444][/color]
Kolego bez takich określeń.
To będzie wtedy wojna światów. , ale to raczej niemożliwe ,bo w parametrach dopuszczenia do eksploatacji radiostacji CB nie ma mowy o to czy końcówka ma być z 5 czy z 0..., a nawet gdyby to nikt pewnie tego nie będzie przetrzegać , tak jak kiedyś miały wejść FM-y ,bardzo dobra modulacja, zero zakłóceń od silników itp. stała głosność niezależna od odległosci itp. same zalety... ale kierowcy odmówili na siłę... , myślę że w Polscę nie da się czegoś zmienić inaczej niż na siłę .

Def.

zjebalem

Kolego ostatnio pisałeś o bykach w sieci itd. A ja piszę dużo o kulturze. Nie zapominajmy, że to, co tu jest napisane jest ogólnie dostępne, a więc trzeba trochę trzymać język na wodzy!!!

73!!!

kolego w niemczech przepisy dalej pozwalaja kozystac tylko z 12 kanalow am i 40 lub 80 kanalow fm wszystko zalezy od landu.

Informacje o tym, że w Niemczech w AM od 18.05. 2005 dopuszczalnych jest już 40 kanałów (moc 1W) można znależć np. tutaj: http://de.wikipedia.org/wiki/CB-Funk
cytat: "Auf den Kanälen 1 bis 40 sind seit 18. 05. 2005 auch die Modulationsarten AM (A3E) mit 1 W (unmodulierter Trägerleistung) und SSB (J3E) mit 4 W PEP zugelassen."

Natomiast jeśli chodzi o dodatkowe 40 kanałów w FM (41 - 80), to faktycznie nie wszędzie można ich używać - dotyczy to tzw. Schutzzonen (szczególnie w rejonach przygranicznych), których pełną liste można znaleźć na stronach BNetzA: http://www.bundesnetzagen...rchive/1533.pdf (patrz strony 7 i 8 ). W dokumencie tym jest także informacja o legalności całej pierwszej 40 w AM (patrz strona 3).

Mnie interesuje jednak głównie pytanie natury czysto praktycznej - czy nie posiadając modulacji FM jest w ogóle sens próbować nawiązywać łączność z Niemcami...
Tzn. mam na myśli łączność z niemieckimi mobilami

Pozdr!
dzieki za te linki nie wiedzialem ze juz przepisy zmienili dawno tam juz nie bylem

a co do jeszcze z przepisow z niemiec jest tam przepis ktory reguluje wysokosc anteny na dachu pojazdu osobowego
ta wysokosc (z antena na dachu) to jak dobrze pamietam wynosi 2,5m ale tu sie moge mylic trzeba bylo by to dokladniej sprawdzic

co do slyszalnosci rozmowcy pracujacego na fm w modulacji am raczej kiepsko kiedys probowalem nasluchiwac na FM rozmawiajacych na AM i nici same szumy wiec raczej jak ktos ma rozstrojaone radio albo uszkodzone to wtedy moze byla by taka mozliwosc

natomiast jest mozliwosc nawiazania polaczenia z osoba pracujaca w am w "5" z osoba pracujaca w "0" na bliskich odleglosciach da sie rozmiawiac
przy wiekszych sa juz duze szumy
co do takiej samej mozliwosci w fm to juz trzeba by bylo sprawdzic

kolego w niemczech przepisy dalej pozwalaja kozystac tylko z 12 kanalow am i 40 lub 80 kanalow fm wszystko zalezy od landu

mi też gdzieś wpadła w oko informacja o zmianie przepisów w Niemczech, pozwalająca na pracę na 40 kanałach am.
ale głowy nie położę.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Używanie radia za granicą
WoM2 - Wszystko o Metin2