ďťż

Witam,

Przeglądając wikipedię wpadłem na artykuł o bioshocku i znalazłem to:

Początkowa fabuła BioShocka znacząco różniła się od tego, jaki kształt przybrała w wydanej wersji gry: główny bohater miał być osobą ratującą ludzi z sekt i pomagającą im w powrocie do normalnego życia[21]. Jednak wraz z oficjalnym ogłoszeniem prac nad BioShockiem, historia i setting gry znacznie się zmieniły. Rozgrywka została przeniesiona do opuszczonego podziemnego laboratorium z okresu II Wojny Światowej, które właśnie zostało odkopane przez naukowców XXI wieku. Tematyka genetycznych eksperymentów i całego systemu wytworzonego na te potrzeby, stały się podstawą dla "Little Sisters", "Big Daddies" i "Splicerów" w ostatecznej wersji gry[22].
Cóż, uwielbiam zdobywać informacje na temat wersji beta/alpha/wstępnych prac wszelkich gier, więc czy mógłbym prosić o więcej informacji na ten temat?

O ile się nie mylę, jeszcze innym wczesnym motywem gry były owady/robaki, tak jak w tym wpisie na blogu IG.
Byłbym wielce wdzięczny za wszelkie info. :3[/quote]


Gdzieś mam CDA z zapowiedzią Bioshock'a w tej właśnie konwencji. Tak jak piszesz, pierwotnym miejscem akcji miały być jakieś podziemne labolatoria, w których nagle stało się coś złego i teraz zamieszkują je mutanty. Przeciwnicy mieli być, z tego co pamiętam, podzieleni na 3 walczące nie tylko z graczem ale i między sobą frakcje, a ich zachowanie miało być całkowicie losowe i pozbawione skryptów. Z pierwotnego pomysłu ostały się chyba tylko płyty gramofonowe jako pamiętniki, kamera badawcza, no i oczywiście klimat alienacji połączony z niemal całkowicie opustoszałym światem gry.

Postaram się odkopać tamten numer, wtedy postaram się podać więcej szczegółów.

Z pierwotnego pomysłu ostały się chyba tylko płyty gramofonowe jako pamiętniki
Szynek, ty grałeś w Bioshocka?
No dobra, może nie są to do końca płyty gramofonowe, ale w każdym razie służą jako pamiętniki


Spoiler:

żebym to ja tak potrafiał offtopa robić jak Inq.


ja też mam wczesne info o grze. z Wielkiej encyklopedii gier 2006. jak zainstaluje to wkleje tekst z niej.
Spoiler:

A gdzie tu jest offtop? Szynek gada głupoty - więc się pytam.


no przecież ma człowiek prawo sie pomylić...
Inq, mój błąd nie dotyczył jakiegoś bardzo ważnego aspektu gry, ale JEDYNIE faktu, na czym były nagrywane pamiętniki. Trochę zbyt pochopnie napisałem, i na tym koniec. Sugerowanie, że "nie grałem w Bioshock'a" albo "gadam głupoty", to lekka przesada, nie sądzisz?

J.Galt, pomyliłem się, fakt, a to że ktoś mi o nim powiedział, to nic złego. Jedynie ze sposobem wytknięcia owego błędu nie do końca się nie zgadzam ale o tym napisałem już wyżej.

Kończmy tą dyskusję, bo chyba nie ma się co dłużej nad tym rozwodzić, poza tym niepotrzebny offtop robimy.
Nawet mała pomyłka może podważyć autorytet moderatora.
Spoiler:

Żartuje.


BioShock stanowi połączenie gry akcji ukazanej w perspektywie pierwszej osoby (FPP) z produkcją cRPG oraz survival horrorem. Za produkcję odpowiedzialny jest zespół Irrational Games znany głównie z kultowej już produkcji System Shock 2.

producent:Irrational Games
data premieryświat:01.06.2006
Polska:obecnie brak planów wydania
tryb gry:single player

ZOBACZ TEŻ:
BioShock stanowi połączenie gry akcji ukazanej w perspektywie pierwszej osoby (FPP) z produkcją cRPG i survival horrorem. Grę przygotowało studio Irrational Games. W pracach nad BioShock brały udział osoby odpowiedzialne m.in. za znakomite Terra Nova, Freedom Force oraz serie System Shock i Descent. Produkcja ta wykorzystuje wiele elementów z ich poprzednich projektów.

Akcja toczy się w odległej przyszłości i umiejscowiona została w tajemniczym laboratorium genetycznym wykorzystywanym pierwotnie przez nazistów w czasie II Wojny Światowej. Od czasu zakończenia tego konfliktu, stało ono odłogiem, aż do początku XXI wieku, gdy na jego terenie na nowo podjęto ściśle tajne eksperymenty z dziedziny biotechnologii. W pewnym momencie wydarzyło się tam coś nieprzewidzianego i cały kompleks pośpiesznie opuszczono i zamknięto. Gracz ma okazję dokładnie poznać to miejsce oraz wyniki przeprowadzanych tam badań.

Podobnie, jak to miało miejsce w serii System Shock, tak i tu rozgrywka ma charakter otwarty, tzn. każda podjęta przez nas decyzja ma swoje konsekwencje, a więc mamy duży wpływ na to, jak toczą się wydarzenia. Ponadto świat gry jest całkowicie interaktywny. Wiele z elementów otoczenia można wykorzystać na różne sposoby, co ma szczególnie znaczenie w rozwiązywaniu napotykanych zagadek.

Zespół laboratoriów zamieszkują trzy klasy mutantów: żołnierze, drony oraz predatorzy. Każdy typ mutantów swoim zachowaniem i wyglądem stanowi mieszankę zarówno ludzkich, zwierzęcych jak i mechanicznych elementów. Mieszkańcy laboratorium żyją razem w zamkniętym ekosystemie. Każdy gatunek posiada swoje rutynowe zachowania oraz konkretne cele do wykonania jak np. polowanie, odpoczynek oraz ochrona danego miejsca. Tym samym obserwując zachowania kreatur możemy nauczyć się ich wad i wykorzystać je przeciwko nim.

W BioShock zadania możemy przejść na dwa sposoby. Rozwiązując problemy siłą lub unikając kontaktu z przeciwnikami. W skład arsenału, którym możemy się posługiwać wchodzą m.in. pistolety, karabiny, strzelby, wyrzutnie rakiet i granatów oraz eksperymentalne działa i miotacze. Ponadto każdy typ broni można zmodyfikować np. dodać specjalne lunety, celowniki oraz mechanizmy zmieniające zachowanie pocisków. Niektóre lokacje posiadają jednak specjalne skanery uniemożliwiające wniesienie na ich teren niektórych typów broni. Gracz może także posługiwać się różnymi gadżetami m.in. noktowizorem oraz specjalnym aparatem tworzącym zdjęcia ukazujące słabe punkty oponentów.

Szczególne znaczenie w świecie BioShock posiada materiał genetyczny DNA. Potrafi on przybrać formę zwaną plasmid, których kilka rodzajów przy użyciu specjalnych urządzeń możemy umieścić w naszym organizmie. W ten sposób poszerzamy zakres zdolności, które ułatwią nam pokonanie kolejnych przeszkód (np. ochrona organizmu przed wysokim ciśnieniem i ekstremalnymi temperaturami).

Produkcja wykorzystuje najnowszą wersję silnika graficznego Unreal. Na potrzeby gry twórcy dokonali w jego kodzie wiele zmian, tak by w pełni wykorzystać możliwości jakimi dysponuje DirectX 9.0. Dodatkowo każdy gatunek monstrów posiada właściwy tylko sobie model sztucznej inteligencji. System dźwięku przestrzennego pozwala na rozpoznanie, gdzie znajduje się poruszająca się postać oraz po jakiego typu podłożu chodzi.

@Szynek W pełni sięz tobą zgadzam.
http://www.youtube.com/watch?v=mEBNz8kCeFw

http://www.youtube.com/watch?v=0A4pzZJ0lrg
Mati masz u mnie piwko za ten post! Dałbym jeszcze pizze ale nie ma Spoiler:

Tu Piotr Big Daddy z multi pamiętasz? Bekę se kręciliśmy xD Nie mogłem grać bo starsza dała mi bana na kompa


to świetnie! Cieszę się, że pomogłem dając tego starocia

Jakby co: multi o 20 dziś
Lekki offtop do Matiego:
Spoiler:

Spoko! Pewnie zrobię OMG! WTF!? OwNeD jak zobaczę twój LVL i ulepszenia broni. Masz wycięty SSP za MSP?



W temacie pytanie do konsolowców: TAK WYGLĄDA BIOSHOCK???!!!! HUD Trochę przysłania ekran ale jest...#$%#$%^@$$%&^+#@$%#$^^%*&^(#$%<?.;'[][*+-/+,
Ja chcę moda!!!
hah. No way

Człowieku, tak samo jest ze SPORE Wersja z 2006 jest ZA-JE-BISTA! A obecna to szajs w porównaniu z tamtą. Lepsza pod pewnymi względami, ale to kicha totalna A moda jak nie było tak nie ma...
Swoją drogą może pomyślą i "dodadzą" wycięte DLC umożliwiające wymianę skinów i inne fajne rzeczy z Betki.....<marrrrzzzzzzzzyyyyyy>
lol. ja już kiedyś widziałem te walkthrough z "Bety" bioshocka.
btw. "Hunting Big Daddy" to według mnie najbardziej klimatyczny filmik z BSa.
http://www.youtube.com/wa...from=PL&index=9
Co do Spore - to jedna z najnudniejszych gier na świecie - nudzi się zaraz od wejścia w fazę kosmosu.
A co do tego filmiku z BS - niektóre lokacje wyglądają lepiej niż w końcowej grze.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
  Wczesne prace nad Bioshockiem
WoM2 - Wszystko o Metin2