|
Zima, podgrzewanie stopki anteny mobilowej.
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Dziś musiałem odszronić delikatnie miejsce na natenę na dachu. Strach pomyśleć, co będzie jak spadnie pare kilo śniegu i będzie mróz -30 stopni. No i przyszło mi do głowy na razie zgrubnie do głowy, że możnaby na zimę zamiast podkładki pod stopkę anteny zamontować takie cudo do ogrzewania lusterek samochodowych, coś w tym stylu:
http://moto.allegro.pl/it...z_je_miec_.html
To jest na razie wersja (alfa) pomysłu, bo jeszcze nie wymyśliłem nic, żeby zabezpieczyć te styki aby wytrzymały przez zimę. Ja mam swoją antenę z tyłu dachu, więc mogę to jakoś próbować przykleić częściowo w rynience, nie wiem jeszcze. Mile widziane komentarze. Może ktoś się spotkał z innymi materiałami grzejnymi...
nie ten dział,przenosze.
[ Dodano: 17 Październik 2006, 20:23 ]
Defender, ale to chyba ma jakiś duży akumulator, bo w zimę takie 12h z 5W może chyba doprowadzić do zbyt małej mocy na odpalenie rano.
[ Dodano: 17 Październik 2006, 21:28 ]
To się nazywa Webasto i kosztuje jakieś 4 kPLN. Chętnie bym sobie kupił, ale auto mam służbowe.
.. nie 5 W 12V to około 0,4 A ,czyli po 10 godzinach żarówka 'zje' 4Ah czyli 10% z typowego akku 45 Ah.
tylko ile zostaje z tych etykietowych 45Ah przy -15C
Zresztą, odgarnięcie śniegu i włączenie takiej żarówki na 15 minut w zupełności wystarczy
około 70%
zainstalować antene na stałe i po problemie
zainstalować antene na stałe i po problemie
Wielu by chciało, nie każdy może.
To będzie moja pierwsza zima z anteną na dachu.Mam nadzieję , żę folia na dachu, pod magnes załatwi sprawę i nie będę musiał kombinować z żadnymi wynalazkami typu podgrzewanie dachu. Choć z drugiej strony ciekawa sprawa
Tak, jasne na stałe, w służbowym aucie. Jest jedna opcja na stałe w uchwycie bagażnika dachowego. W Astrze III jest to po odchyleniu klapki ordynarny otwór M8 lub M10 z jakiegoś nielakierowanego metalu. Ale pan na Brzozowej (Bydgoszcz) stwiedził "że się nie da". Więc odpuściłem. Może tu jest droga do sukcesu. Co myślicie?
otwór M8 lub M10 z jakiegoś nielakierowanego metalu. jeśli to jest połączone z karoserią to masz wielkie pole do popisu
Jutro wrzucę fotkę jak to wygląda, więc może jeszcze będą ze mnie ludzie ... się nie śmiali.
[ Dodano: 18 Październik 2006, 08:38 ]
I tak musisz przewiercić do środka, będziesz miał mnóstwo problemów z plastikową zaślepka , żeby to dobrze uszczelnić. Bagażnika na dach juz nie założysz. Same problemy .
Rób dziurkę w dachu fi8 i zero problemów.
Spróbuj ewentualnie z uchwytem typu dzwonek na klapę bagażnika.
A swoją drogą magnesówka zimą to koszmar
A swoją drogą magnesówka zimą to koszmar
Dlaczego?? Dzisiaj pierwszy raz skrobałem dość grubą warstwę szronu z dachu i muszę powiedzieć, że tam gdzie goła blacha szło ciężko, ale z folii szron schodził bez najmniejszego problemu. A "skrobałem" pieluchą bo nic innego nie miałem pod ręką
A ja bym dorobił uchwyt . Po pierwsze sprawdź czy na tej śrubie jest masa. Zdemontowałbym oryginalną zaślepkę i dorobił inną z tworzywa , tak żeby można w niej wywiercić otwór (pod śrubę) i by zakrywała miejsce po starej. Teraz to już tylko zaprojektować i wykonać uchwyt. Ja się wzorowałęm na SF-40 - jeżeli chodzi o gabaryty. Do mocowania samej anteny trzeba dołożyć mocowanie śrubą do karoserii - zdaje się M8 (może jakiegoś troxa, trudniej odkręcić). Wszystko się da, trzeba tylko chcieć i mieć możliwości.
OK. dzięki za sugestie. Na pewno nic nie będzie wiercone. Na pewno. U mnie wiercenie w karoserii jest i już. Kabel pójdzie przez uszczelkę drzwi (właściwie słupka środkowego). Potrzebowałbym tylko info, ile trzeba zostawić miejsca pod spodem blaszki mocującej na klamoty. Bo średnica otworu rozumiem, że jest 8mm pod antenę i jakieś 30-40mm pod dzwonek (czy jak to tam zwał...).
OK. dzięki za sugestie. Na pewno nic nie będzie wiercone. Na pewno. U mnie wiercenie w karoserii jest i już.
a to dlaczego pozwalasz fabryce na wiecenia skoro to takie same otwory.?, antena od FM też była wiercona i pod kluczyk do drzwi także itp..
def są samochody służbowe i wtedy nie zawsze można, a najczęściej nie można wiercić. U Enriquez to właśnie ma miejce.
a to dlaczego pozwalasz fabryce na wiecenia skoro to takie same otwory.?, antena od FM też była wiercona i pod kluczyk do drzwi także itp..
Jest kilka rzeczy, po pierwsze auto służbowe w leasingu finansowym czy jakoś tak, nigdy nie będzie własnościę firmy w której pracuję. Po 3 latach oddaje się leasingodawcy samochód i bierze nowy i tak w kółko Macieju. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nie ponosi się żadnych kosztów serwisu. Przy zdawaniu samochodu badają, w jakim jest stanie i jeżeli coś odbiega od normy to walą karę. Jest też zapis, że wszelkie otwory montażowe po zestawach telefonicznych, podłokietnikach itp itd muszą być zlikwidowane w sposób niewidoczny, co oznacza zakup nowego plastiku. I weź tu teraz zrób sobie dziurę w dachu... Po drugie utrata gwarancji na nadwozie.
no w takim wypadku tylko magnes
Moim zdaniem przy odrobinie pracy możesz bardzo fajnie wykorzystać ten uchwyt który masz na dachu. Wystarczy abyś z profilu L wykonał uchwyt coś na kształt tego na rysunku o długości tego plastikowego otworu (zakryje powstałą dziurę). Poprzez czarny otwór przykręcasz go do karoserii (tam na 100% jest masa) a czerwony otwór to otwór na uchwyt antenowy. Czerwone narożniki dobrze by było aby stanowiły punky podparcia o dach całego uchwytu, jeśli o lakier to przez jakieś dystanse ochronne, a najpewniej będą się podpierały się po wewnętrznej stronie relingu (wewnątrz tej dziury po plastikowej zaślepce) a nie o dach. A co do przewodu wpuszczanego przez uszczelkę drzwi to nie jest najszczęśliwszy wybór, ja zrobiłem tak, że zdemontowałem ten cały plastik idący wzdłuż dachu i pod nim w okolicy przedniego słupka wywierciłem otwor na przewód wpuszczając go do wnętrza samochodu pod podsufitką, dalej pod osłoną przedniego słupka spuściłem go na dół. Otwór w dachu zabezpieczyłem silikonem i założyłem plastikowy reling. Gdy zdemontujesz przed oddaniem auta antenę, zaklejasz otwór silikonem, zakładasz reling i nikt o niczym nie wie. Przewód pod reling od anteny wpuszczasz oczywiście przy uchwycie. Taki uchwyt będzie o wiele lepszy niż magnes, a jeśli dobrze go wykonasz będzie także o wiele lepszy niż uniwersalne uchwyty, bo przeważnie im coś jest bardziej uniwersane tym bardziej do d... Pamiętaj aby uchwyt zrobić z nierdzewnego materiału
a nie mozna baniaczka po plynie do spryskiwaczy 4 czy 5litrow wykorzystac do tego zeby przytargac troche cieplej/nie goracej wody i po zdjeciu wierzchniej warstwy sniegu polac dach .... a nastepnie wytrzec miejsce na antene i przyczepic magnes?
|
|