|
Źle wyświetlane tekstury
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Posiadam laptopa z c2d 1.6ghz, radeonem hd2600 i 2gb ram, wszystko to pod vistą32 Mój problem polega na braku tekstur i z tego co zdążyłem się zorientować, to najczęstszy błąd w rodzinie kart hd2xxx (konkretnie widać tylko część teksturek, a reszta to po prostu czarne pola; postaci biegają jako czarne plamy i czasem widac jedynie ich maski). Przejrzałem wszystkie tematy dotyczące braku tekstur pod ati, ale widzę, że nikt nie dostał tu odpowiedzi na pytanie jak odpalić grę na wspomnianych radkach.
Wydane hotfixy tak naprawdę nie działają i mimo upływu czasu nie zostały zmienione na takie, które by poprawiły błąd wyświetlanych tekstur. Coraz to nowe catalysty nie rozwiązują problemu. Grę kupiłem chyba w listopadzie i poza krótkim fragmentem, który przeszedłem na innym kompie, nie miałem okazji pobawić się w Bioshock Na forum pojawił się tekst o odpaleniu gry pod dx9. Jeśli to rzeczywiście działa to czy ktoś wie jak tego dokonać? Mi się nie udało.
Dodam, że któregoś razu udało mi się odpalić na tej karcie grę z wszystkimi teksturami, ale była wtedy niestabilna i szybko się wykrzaczała do windowsa, przez co więcej czasu wczytywałem stan gry niż grałem. Co się stało, że akurat wtedy tekstury działały? Nie wiem, ale gra wyglądała wtedy pieknie nie cięła się i można było spokojnie grać. Przez chwilkę...
(Tworzę nowy temat, a nie piszę w żadnym ze starych, bo mam nadzieję, że uda się tu zebrać wszelkie informacje mogące pomóc w odpaleniu gry na układach ati. Pytanie powtarzano kilka razy, tym razem proszę jednak o nie ignorowanie go )
a shader model 2.0 ?
Można sprubowa uruchomic grę w zgodności z WINDOWS XP.... może nie wykorzystasz wtedy DX10 ale możę da radę pograc.... a jak nie to znajdź łatkę z SM2.0 (z tego co wiem, są już całkiem nienajgorzej zrobione.....)
NAwet na stronie są
zgodność z XP nie pomaga (próbowałem, a jakże...) natomaist łatki z PS2.0? Gdzie tego szukać? Przecież wszystko co konieczne wgrywane jest z Catalystami i DirectXem - czego chcieć więcej? Poproszę o link lub chociaż informacje jakiego typu oprogramowania mam szukać, bo google pokazuje tylko rzeczy typu "Jak sciągnąć pixel shader do gry?" a potem na forach jechana po człeku (To tak jak ktoś kiedyś pytał jak sciągnąć akcelerator voodoo )
Wpieniające to strasznie, że ani twórcy gry, ani twórcy karty nie przejmują się problemami ludzi w tym przypadku
[ Dodano: 2008-05-12, 18:17 ]
Osobiście polecam ta stronę: bioshock.com.pl w artykule download....tam znajdziesz program do auto łatki a artykule o SHADER MODEL 2.0 znajdziesz pliki i instrukcję jak podmieni pliki na SM 2.0.... na forum znajduje się też temat o ulepszeniu tych shaderow....
Tylko czekałem na żarty. Pierwszy bardzo udany, to podanie mi adresu strony na której de facto jestem. Teraz ja sobie pożartuję... Artykuł o PS2.0 dotyczy wspomnianych w nim układów. Przytoczę je:
ATI/AMD Radeon: 9500, 9500 Pro, 9550, 9550 SE, 9550 XT, 9600, 9600 SE, 9600 Pro, 9600 XT, 9700, 9700 Pro, 9800, 9800 SE, 9800 Pro, 9800 XT, X300 HM, X300, X300 SE, X550, X600 Pro, X600 XT, X700, X700 Pro, X700 XT, X800 SE, X800 GT, X800, X800 GTO, X800 Pr, X800 GTO2, X800 XL, X800 XT, X800 XT PE, X850 Pro, X850 XT, X850 XT PE
HD2600 którym dysponuję... nie zauważam... jesli ktoś zauważa, to proszę skopiować i wyboldować mi to miejsce... No dobra... skoro już złośliwość padła, to może spróbuję wyciągnąć z niej jakiś ratunek dla swojego Radka, nim przeklnę go po raz kolejny za te rewelacje z Bioshockiem. Może ta pomoc dla starych kart coś da. Spróbuję, ale jakoś nie widzę w tym sensu: ratować nową kartę plikami do starych układów
Ach.... dobra nie bede wredny i nie będę kopał leżącego (sam wiem jak to jest kiedy BS nie działa)..... chodzi o to że dzięki temu gra chodzi na tych kartach (chodzi o X800 itd) ale na przyklad sprawdza sie to do innych kart (np: kolega ma GF 6800 i gra mu sie notorycznie zawieszała ale po użyciu tych SM 2.0 gra lata bez problemu....) dlatego warto się tym zainteresowa... problem może też by w nadmiernym przeciążeniu karty... najpierw zmniejsz detale a potem jak to nic nie da pobaw sie SM 2.0...
detale obnizalem, bez efektu plik z PS podmienilem i efekt jest... teraz juz nawet gra sie nie uruchamia, bo sie wiesza przy wczytywaniu... na szczescie jestem lamerem, ale nie takim beznadziejnym i zrobilem kopię zapasową plików które podmieniłem
ktoś ma jeszcze jakieś pomysły jak zobaczyć brakujące teksturki na moim radku?
[ Dodano: 2008-05-12, 23:57 ]
Wpieniające to strasznie, że ani twórcy gry, ani twórcy karty nie przejmują się problemami ludzi w tym przypadku
Twórcy gry postawili jasne wymagania. A że nie masz takiego sprzętu to co oni poradzą
Użyj Phazz'a jednego z SM2.0... wiem że na pewno dziala, co do zawieszania się miałem to samo kiedyś na Radeonie X550... trzeba poczeka około 5-10 minut, gra się wtedy teoretycznie zawiesza (ekran ładowania bodajrze kapsuła lub księżyc sie pojawiają)... ale po pewnym czasie się "odwiesza" i zaczyna działa... trzeba troszkę poczekac....
Problem może polegac na tym że jest to zintegrowany układ graficzny...
Wpieniające to strasznie, że ani twórcy gry, ani twórcy karty nie przejmują się problemami ludzi w tym przypadku
Twórcy gry postawili jasne wymagania. A że nie masz takiego sprzętu to co oni poradzą
Nie znasz się ? Nie pisz bzdur, ta karta obsługuje grę i powinna działać bez problemowo, ale, że ATI ma sterowniki jakie ma to jest jak jest.
Co do tematu, możesz spróbować z sterownikami Omega, a także nie czytałem wszystkiego dokładnie a chciałbym wiedzieć czy masz patcha 1.1, jeśli było to nie krzycz ^^
Właśnie tych omega nie mogłem znaleźć pod vistę Może teraz już są, przyznam, że jakiś czas już nie sprawdzałem... Mam patcha 1.1 - nie były, nie krzyczę, a nawet gdyby było to bym nie krzyczał, bo nie wypada drzeć jadaczki na chcących pomóc
kkusio, mógłbyś wyjasnić o co chodzi z tym phazzem?
Phazz jest to jedna z wersji plików z SM2.0 (jest to wersja na samej górze w artkule)... wiem o nim jedno... na pewno działa. Jakiś czas temu jak miałem Radeona X550 wiem że na nim gra działała bez problemów.... wystarczy postąpi z instrukją jak w dziale o SM2.0, uruchomic i,poczekac dluzsza chwilke..... wtedy w WINDOWS XP gra się zacina podczas wczytywania ,ale po chwili ( u mnie około 10 minut) gra zaczyna działc...wystarczy właczyc komputer i gre.... zając się czymś NP sprzątanie.... odkurzanie.... wyprowadzic psa.... a jak się wróci to gra powinna działa....
Jak jesteś troskę bardziej ambitny odemnie to wpisz w google "phazz sm 2" i powinno ci wyskoczyc nowa wersja tego pliku...
P.S żeby nie bylo wiem że pisze o XP ,ale na Vista powinno działac....
no dobra, narazie dzięki... pokombinuję z tym... tylko nie wiem kiedy, bo jutro i pojutrze pracuję... dopiero w weekend coś czasu znajdę... jak problem się rozwiąże to na pewno opiszę co i jak zrobiłem;
a jak ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to proszę!
EDIT! Witam Po dłuuuugim czasie, znów spróbowałem powalczyć z Bioshockiem. Żal mi było, ze pudełko z grą stoi na półce i tylko się kurzy. Parę tygodni temu przeinstalowałem system, wgrałem najnowsze sterowniki, jakie Toshiba miała do zaproponowania dla mojej kochanej Tosi i co? Bioshock chodzi jak marzenie :] Wcześniejsze problemy zniknęły. Są wszystkie tekstury, są cienie, śliczne wodne zacieki, rozmycia obrazu, mgły, dymki... no wszystko cacy. Nie potrzeba było żadnych rzeczy dogrywać osobno. Najwidoczniej nowsze sterowniki uwzględniły już problemy z pixel shaderami.
(Nie wiem czy już ktoś pisał o tym, że problem się rozwiązał. Jeśli tak, to przepraszam za odgrzebanie tematu-denata, ale nie znalazłem nic na ten temat. W trakcie instalacji już się nastawiałem, że gra znów się wysypie i zawczasu zacząłem przeglądać to forum z nadzieją na znalezienie nowych porad, no ale nic nie znalazłem, podczas gdy zmiany są konkretne )
No to świetnie że Ci wreszcie działa. Oby twoja przygoda z BSem trwała jak najdłużej i obyś pozostał na forum.
|
|