|
Porada w sprawie "dziurki w dachu"
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Witam po dlugich namowach i przemysleniach antenka( AT 1000 ) Wyladuje na miejscu starego uchwytu CB w "dziurce" Ale pojawia sie problem... kolo uchwut(starego) widac duze slady rdzy...ktos nie zabezpieczyl tego porzadnie,i teraz gdy zaczne doczyszczac ta "dziurke" prawdopodobnie dziurka sie powiekszy.Co zrobic?
doczyszczac ta "dziurke" prawdopodobnie dziurka sie powiekszy. bez przesady,wychodzi na to,że masz wrzery na wylot,a tak chyba nie jest oczyść delikatnie,zabezpiecz antykorozyjnie i będzie git
wyczyść dokładnie, zabezpiecz antykorozyjnie i daj podkładkę pod blachę (o otworze jaki powinien być normalnie zrobiony). Najlepiej będzie jak podkładka będzie o jak największej powierzchni styku z blachą i nie będzie przesadnie gruba (żeby dobrze pracowała razem z blachą), dobrze jak ją jeszcze przykleisz, no i musi mieć połączenie elektryczne z karoserią.
powiem Ci kolego ze moim zdaniem tragicznie bedzie jak zaczne doczyszczac... Wesolo to na rzut oka nie wyglada... Czym najlepiej pozniej zabezpieczyc?
Jeśli będziesz czyścił pilnikiem to na pewno powiększysz. Drobniutki papier ścierny i odrobina farby antykorozyjnej załatwi sprawę. Podkładkę proponuję zastosować taką sprężystą.
bez przesady,wychodzi na to,że masz wrzery na wylot,a tak chyba nie jest oczyść delikatnie,zabezpiecz antykorozyjnie i będzie git jeśli zastosujesz metodę kolegi west-a, pamiętaj o tym aby otwór po wyczyszczeniu nie posiadał kątów, załamań itp. Powinien być okrągły, ewentualnie owalny i gładki. We wszystkich załamaniach występuje kumulacja naprężeń i tam mogą powstać rozerwania karoserii, które są spotykane czasami u właścicieli np. kwadratowych otworów.
[ Dodano: 22 Wrzesień 2007, 21:42 ]
jeśli zastosujesz metodę kolegi west-a, pamiętaj o tym aby otwór po wyczyszczeniu nie posiadał kątów, załamań itp oczywiście tylko idealnie okrągła dziurka zagwarantuje ci,że blacha nie zacznie ci się poprostu rwać
wyczyść dokładnie, zabezpiecz antykorozyjnie i daj podkładkę pod blachę (o otworze jaki powinien być normalnie zrobiony). Najlepiej będzie jak podkładka będzie o jak największej powierzchni styku z blachą i nie będzie przesadnie gruba (żeby dobrze pracowała razem z blachą), dobrze jak ją jeszcze przykleisz, no i musi mieć połączenie elektryczne z karoserią.
Z otworem rozumiem,ale nie bardzo z tym "zaby dobrze pracowala razem z blacha", "czym ja mozna przykleic" i "musi miec polaczenie elektryczne z karoseria" Wybacz ale jestem nowy i nie rozumiem zabardzo...
Z otworem wszystko sie okaze w trakcie pracy... mam nadzieje ze bedzie w stane do zalozenia 170cm bata... i wytrzyma to wszystko.
Mysle ze fotka dojdzie... A na zewnatrz mysle aby dac cos takiego zeby zaslonic w razie czego te miejsce...
ehhhh - no to do dzieła
ehhhh - no to do dzieła
gdy podkładka będzie zbyt małą powierzchnią przylegała do karoserii i będzie bardzo sztywna, jej pracę z karoserią uznamy za niezbyt dobrą, ponieważ naprężenia powstałe od momentu wywołanego siłami bezwładności anteny będą przekazywane na niewielką powierzchnię, przez co będą miały duże wartości i mogą spowodować zniszczenie materiału (blachy karoserii).
czym ja mozna przykleic[/quote] najlepiej żywicznym, chemoutwardzalnym, dwuskładnikowym, elastycznym klejem do metalu.
[/quote] żeby antena dobrze pracowała musi mieć połączenie elektryczne z masą, które to połączenie zapewnia kontakt z karoserią[/quote]
Dzieki za odpowiedzi:) No wiec ... najlepsza podkladka to bedzie taka cienksza blacha ktora bedzie mogla sie "poddac" taki kwadrat 20x20 wystarczy ?
Jak sie sklei za pomoca kleju to bedzie miala polaczenie elektryczne?
najlepsza będzie blacha o grubości zbliżonej do grubości karoserii, najlepiej jak będzie miała kształt okrągły, lub zbliżony (brak krawędzi). Średnica 10cm w zupełności wystarczy.
Okej:) Dzieki za odpowiedzi Popytam jeszcze co do tego klejenia:) Pozdrawiam:)
gdy posmarujesz cienko klejem i od razu przykręcisz mocno antenę, to powinna ona na tyle docisnąć że na 99% będzie połączenie.
Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu
[ Dodano: 23 Wrzesień 2007, 10:29 ]
kolego co Ty piszesz - sprężysta podkładka ma zbyt małą powierzchnię i ostrą krawędź (przecięcie) co zniszczy mu blachę Wiem co piszę. Podkładkę tz.gwiazdkę należy zamontować od strony kabiny. Zapewni stały kontakt-masę anteny z karoserią. Otwór powinien być jak najbardziej okrągły aby uniknąć możliwości rozdarcia blachy. Wskazane wiertło stożkowe. W przypadku anten powyżej 150 cm zalecam zastosowanie blachy w celu wzmocnienia karoserii. Zamontowałem już kilka anten i podaje te informacje w oparciu o praktykę.
Wiem co piszę. Podkładkę tz.gwiazdkę no to dlaczego piszesz wcześniej że sprężystą, to całkiem co innego
Wiem co piszę. Podkładkę tz.gwiazdkę należy zamontować od strony kabiny. Zapewni stały kontakt-masę anteny z karoserią. Otwór powinien być jak najbardziej okrągły aby uniknąć możliwości rozdarcia blachy. Wskazane wiertło stożkowe. W przypadku anten powyżej 150 cm zalecam zastosowanie blachy w celu wzmocnienia karoserii. Zamontowałem już kilka anten i podaje te informacje w oparciu o praktykę.[/quote]
A Jak Wygladala ta blacha do wzmocnienia? Jaka musi miec grubosc? Czy trzeba jakos ja laczyc z karoseria?
turo90, może ten link pomoże: http://cb-radio.pl/phpBB/...cha+wzmocnienie
turo90, może ten link pomoże: http://cb-radio.pl/phpBB/...cha+wzmocnienie
Dzieki Kolego:)
A Jak Wygladala ta blacha do wzmocnienia? Jaka musi miec grubosc? Czy trzeba jakos ja laczyc z karoseria? Stosowałem taka blachę perforowaną gr.2mm kupowaną w OBI lub Castoramie jako łącznik elementów drewnianych. Wymiar uzależniony był od miejsca dachu. Wystarczy 10x10 lub 10x15cm.
To Jest Ta Taka z Dziurkami Malymi? A Przyklejales ja czyms czy tylko skreciles?
[ Dodano: 5 Październik 2007, 16:29 ]
|
|