|
Bezposrednio do akumulatora czy zapalniczka?
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Wiec pytanie do Was-nie chodzi mi o to,czy lepsze jest podlaczenie bezposrednio pod akumulator,bo to jest wiadome.Ale tak.Ojciec kupił Renault Scenica,a tam akumulator jest pod siedzeniem pasazera.I tak myslalem,aby zamiast podlaczac pod zapalniczke zrobic cos takiego.Do klem akumulatora puscic dwa kabeli i wyprowadzic je przy siedzeniu tam,gdzie bedzie CB i dac na koniec "gniazdko", a na kablu zasilajacym od CB "wtyczke" Czy bedzie to jakas roznica niz przy zapalniczce,mniej zaklocen itp? Czytalem na forum ze podlaczenie bezposrednio pod akumulator moze pomoc,ale nie wiem czy w tym przypadku to cos da.
Pozdrawiam
patryk91, da jesli instalacja samochodowa jest zrobione z cienkich przewodow co bardzo czesto sie zdarza
Witam ! Da , warto tak zrobić Pozdro Busolub
Bo wlasnie tak kombinowalem-skoro prakyycznie "siedze" na akumulatorze to czemu nie puscic kabli i nie zrobic tak jak pisalem.Radio bede montowal w przyszlym czasie w miejscu,gdzie jest oslona pirotechnicznych napinaczy pasow-idealnie sie do tego nadaje.Grucha na uchwycie przerobionym tak,ze wcisne obok kratki nawiewu. Wszystko professional Jak wszystko zamontuje od razu pokaze Wam,jak to wyszlo Dzieki za pomoc
mam radio podłączone bezpośrednio pod akumulator., powiem tak z tego co zaobserwowałem to różnicy nie ma czy to bezpośrednio pod aku czy np. zapalniczka, zakłócenia minimalne jakie są to i tak były są i będą, bo większość zakłóceń jakie mam pochodzą i tak od anteny. Więc moje starania do przeciągnięcia przewodów do aku były na marne, straciłem pół dnia bo ciężko było przeciągnąc przewód i efektów nie widać a raczej nie słychać. Ale z tego co wyczytałem to nie będziesz miał takich problemów jak ja więć zajmnie to chwile a co do zakłóceń to musisz to sprawdzić sam w swoim samochodzie z mojego bardzo małego doświadczenia już wiem, że co samochód to inne zakłócenia większe lub mniejsze ale zawsze
Pozdrawiam
Cypion Przecież przed ciągnięciem przewodów mogłeś odkręcić antenę i sprawdzić jak wchodzą zakłócenia pozdro Busolub
Busolub, to ja ci powiem z mojego doswiadzczenia
podlaczone radio do zapalniczki wszysk\tko ladnie pieknie zero zaklucen pochadzacych z instalacji elektrycznej
a ze ciaglem i tak kable to mysle za jednym zamachem pociagne tez i do CB
i co sie okazalo
radio podpiete bezposrednio pod aku zaczelo zbierac zaklucenia z instalacji elektryccznej naprzyklad mryganie swiatlami objawia sie w radiu itp
Ale z tego co wyczytałem to nie będziesz miał takich problemów jak ja więć zajmnie to chwile No wlasnie,akumulator "pod reka" wiec mozna sprawdzic i takie rozwiazanie.A na pewno byloby wygodniej i mniej kabli do ciagania
PieWie a pamietasz jaka była, mniej więcej, długość tych przewodów, które podłączyłeś do akumulatora ? Może zrobiłeś antenę np okolice 2,75 m ? Tak też bywa, niestety, z tego co wiem, do końca temat fal radiowych, ich działania, zachowania, rozchodzenia, odbierania itd jest nie do końca znany Pozdro Busolub
Busolub, fala radiowa nie ma nic wspolnego z przenoszeniem impulsow z instalacji przez zasilanie ktore ma u mnie miejsce ale to juz inna bajka
kabel w sumie ma 1,5 m ale za to mam zapalniczke wolna pod ladowarke do fona mi to nie przeszkadza bo zalozylem rdzen ferrytowy i prawie tego nie slychac w rozmowach i nadawaniu wcale nie przeszkadza przynajmniej wiem ze zarowki mam jeszce sprawne
PieWiee - zdrowe podejście nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło 73 ! Busolub
patryk91 ja też zrobiłem zasilanie bezpośrednio z akumulatora do radyjka,wiele to nie pomogło, lecz spróbować zawsze można.Tylko pamiętaj o dodatkowym bezpieczniku blisko akumulatora. Jest tylko taki luksus że stacyjka może być wyłączona a radyjko gra.
panowie jak podłączyc radio bezposrednio pod aku ??bo jestem laikiem w tych sprawach
Czerwony kabel podłączasz do "+" w akumulatorze a czarny do "-" i po sprawie.
73!!
Czerwony kabel podłączasz do "+" w akumulatorze a czarny do "-" i po sprawie.
73!! ok, a jakis bezpiecznikow nie trzeba dawac??
Możesz dać na kablu z zasilania. Ja osobiście nie mam żadnych bezpieczników.
73!!
ok, a jakis bezpiecznikow nie trzeba dawac??
Na kablu od CB powinieneś mieć już bezpiecznik
Możesz dać na kablu z zasilania. Ja osobiście nie mam żadnych bezpieczników.
73!!
Lepiej załóż bezpiecznik na kabel zasilający - szkoda radyjka w przypadku zwarcia.
JanC
[quote="tajniak"] ok, a jakis bezpiecznikow nie trzeba dawac??
Na kablu od CB powinieneś mieć już bezpiecznik
Faktycznie, zapomniałem, że ja miałem bezpiecznik oryginalny na kablu zasilania.
73!!
a jakis bezpiecznikow nie trzeba dawac?? Obowiązkowo trzeba dac!!!!!!!
a jeszcze jedno pytanie: jak podłączyc pod zapalniczke od tyłu?bo mysle ze to tez dobre rozwiazanie czy na wyłączonym zapłonie bedzie działac cb?
czy na wyłączonym zapłonie bedzie działac cb? U mnie w Oplu astrze po wyłączeniu stacyjki nie ma napięcia na gnieździe zapalniczki, to zależy od marki samochodu! Bezpiecznik koniecznie. 2-3 A powinien wystarczyć. Gniazdo zapalniczki zabezpieczone jest zazwyczaj większym bezpiecznikiem więc radio może paść a bezpiecznik będzie cały. Słuchaj tych, którzy radzą bezpośrednio do akumulatora>
Pozdrawiam wszystkich Z Aku aok tylko daj bezpiecznik min 2A zaraz przy akumulatorze 2,75 kolego wiadomo 1/4fali tylko jak ida dwa przewody obok siebie to juz nie jest antena pozdrawiam
Gniazdo zapalniczki zabezpieczone jest zazwyczaj większym bezpiecznikiem więc radio może paść a bezpiecznik będzie cały. W VW z tego co pamiętam to 10A lub większy... (może nawet 15).
Przyznaję się bez bicia, że jestem całkiem zielony w tym temacie, więc jeśli pytanie jest głupie, to wybaczcie, drodzy Dżentelmeni
Witaj Xaver ! Tak , należy dać dodatkowy bezpiecznik 2 A na przewodzie czerwonym , czyli "+", pomiędzy "tyłem" gniazda zapalniczki a radiem. Pozdrawiam Busolub
|
|