|
Wtyk do zapalniczki - jak lutowac?
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Witam.
Mam wtyk do zapalniczki z dioda ... jak chce teraz to polutowac to tam gdzie mam diode i ta klamre to dolutowac +, a tam do klamry z drugiej strony - dobrze mysle? Dla upewnienia pisze.
Witam.
Mam wtyk do zapalniczki z dioda ... jak chce teraz to polutowac to tam gdzie mam diode i ta klamre to dolutowac +, a tam do klamry z drugiej strony - dobrze mysle? Dla upewnienia pisze.
TAk tam gdzie dioda to (+), dwa boczne"skrzydelak to (-) lutujesz do jednego "skrzydelka"...
Proponuje zmniejszyc troche te zdjecie, bo jak mi se forum rozciaga na ustawionych 1600x1200 to fotka musi byc naprawde spora.
Witam ! Krystian, plus masz na sprężynce, zawsze jest w środku zapalniczki, głęboko.A na bocznych listkach jest minus. Pozdrawiam Busolub
Ok dziekuje.
[ Dodano: 2 Grudzień 2006, 15:40 ]
Gdzieś musi być zwarcie. Czy wcześniej nie próbowałeś podłączyć radia błędnie ? Sprawdź miernikem , czy nie masz zwarcia między skrzydełkami a środkowym bolcem we wtyczce zapalniczki. Wartość bezpiecznika 2 A. Powodzenia Busolub
Gdzieś musi być zwarcie. Czy wcześniej nie próbowałeś podłączyć radia błędnie ? Sprawdź miernikem , czy nie masz zwarcia między skrzydełkami a środkowym bolcem we wtyczce zapalniczki. Wartość bezpiecznika 2 A. Powodzenia Busolub
We wtyczce nic sie nie styka, wiec zwarcia raczej nie ma. Nie podlaczalem radia tego wczesniej ... teraz 1 raz. Jak mam sprawdzic miernikiem czy nie ma zwarcia?
Odlutuj przewody od radia z wtyczki, wsadź nowy bezpiecznik i wetknij do gniazda. Zobacz czy zaświecii się dioda. Sprawdzasz oporność między bolcem środkowym a listkami z boku, ew ustaw miernik na tzw. beep, brzęczyk. Jeśli będzie o.k. przylutuj jeszcze raz przewody od radia - uważaj na zwarcia i biegunowość !, bo spalisz radio - i jeśli dalej będzie palić bezpiecznik to już dalej chyba nie dasz rady sam - coś z radiem nie tak. Daj znać co będzie. Powodzenia Busolub
A może zapalniczka była "modyfikowana" i ma odwrotnie bieguny?
Tak to powinno wyglądać:
Wewnętrzy do + / zewnętrzy masa do - Gdyby było przerabiane to musiałoby jeździć w jakimś starym amerykańcu, syrence czy czymś podobnym, poza tym modyfikacja do takiego auta polega jedynie na zmianie polaryzacji diody (czyli trzeba ją obrócić) i zamianie przewodów... Pytanie: a ta dioda po odłączeniu przewodówod radia świeci się? No i który bezpiecznik padł, ten przy radiu czy ten w wtyczce?
Tak to powinno wyglądać: [url=http://img167.images...mh3.jpg]Obrazek[/URL] Wewnętrzy do + / zewnętrzy masa do - Gdyby było przerabiane to musiałoby jeździć w jakimś starym amerykańcu, syrence czy czymś podobnym, poza tym modyfikacja do takiego auta polega jedynie na zmianie polaryzacji diody (czyli trzeba ją obrócić) i zamianie przewodów... Pytanie: a ta dioda po odłączeniu przewodówod radia świeci się? No i który bezpiecznik padł, ten przy radiu czy ten w wtyczce?
Ok dzieki. Juz widze co zle mialem. Minus z radia mialem podlaczony do tego pustego skrzydelka, a trzeba jak widze do tego drugiego .. ale chyba wezme podlacze do akumulatora bezposrednio kabel i wewnatrz samochodu dam jakas zlaczke i bede na noc je wyjmowal.
To też jest jakieś rozwiazanie ale: 1. Musisz mieć świadomość że radio będzie przywiązane do tylko tego jednego auta. 2. Musisz wybrać wtyczkę o możliwie dużych i dobrych stykach oraz że nie będzie możliwości pomylenia polaryzacji ( da się ją podłączyć tylko w jeden określony sposób). 3. Są też plusy, powinny nieco spaść zakłócenia jeśli podłączysz bezpośrednio do ako. Ps. Ja bym sie nie poddawał i zrobił to na tej wtyczce skoro ma być wyjmowane...
ale chyba wezme podlacze do akumulatora bezposrednio kabel
No tylko o bezpieczniku nie zapomnij
Ok, jak jest to dobrze. Po prostu widzę, że ciężko temat idzie, więc lepiej dwa razy powiedzieć, niż nie powiedzieć wcale
Krystian, nie ma znaczenia, do którego skrzydełka podłączysz minus. W gnieździe zapalniczki obydwa łączą się z masą. Rzeczywiście powinieneś sprawdzić podłączenie gniazda zapalniczki, choć jeśli jest zamocowane w metalowej części deski , to inaczej niż prawidłowo, być nie może. Powodzenia Busolub
Krystian, nie ma znaczenia, do którego skrzydełka podłączysz minus. W gnieździe zapalniczki obydwa łączą się z masą. Rzeczywiście powinieneś sprawdzić podłączenie gniazda zapalniczki, choć jeśli jest zamocowane w metalowej części deski , to inaczej niż prawidłowo, być nie może. Powodzenia Busolub
Dzieki. Sprawdzalem miernikiem i jest ok z gniazdem zapalniczki. Podlacze kabel od radia bezposrednio do akumulatora i w samochodzie zrobie jakas solidna zlaczke i bedzie ok.
A mnie ciekawi jaki bezpiecznik Ci walnął. Jeśli ten w wtyczce to miałeś zwarcie w wtyczce... i tu był pies pogrzebany. Lutując przewody zauważyłem że jeśli podłączę kabel do tego listka jakiego ty podłączyłeś to zostaje tam b. mało miejsca i wzrasta ryzyko zwarcia poprzez nóżkę tego rezystora i wywali bezpiecznik w wtyczce...
Koledzy odsiweze bo po co nowe zakladac jakies 30 min temu dostarczono domnie mojego ubotka rozpakowalem zestaw czym predzej i wszystko jest cacy...z malym ale wtyczka jaka jest w zestawe jest smiesznie prosta ot dwa kawlaki plastiku i sprezynka rozpierajaca do masy i wszystko zadnego bezpiecznika nic
stad moje pytanie czy w ogole instalowac owa wtyczke czy zainewstowac w cos powiedzmy wygaldajacego bardziej fachowo a to dac dzieciom na podworku do zabawy bo towyglada bardziej na zabawke.
bezpiecznik we wtyczce jest przydatny czy jezeli on sie fajczy to razem z bezpiecznikiem na przewodzie do radia? o 18 koncze prace i mialem sie brac do lutowania ale sie zastanwiam czy nie wziac radia pod pache pojechac na serwis cb gdzie bede dobieral antenke i moze tam bedzie mial sprzedawca cos pozadnego i mi to cyknie na miejscu?
Ja mam taką normlaną wtyczkę i jest wszystko ok, podobno ten plastik jest trudno topliwy czyli wytrzymuje wysokie temperatury
jonks, lepszą to możesz samemu wystrugać. A tak na serio to jak nie chcesz montawać wtyku to na stałe pod baterię w autku. A te wtyki wszędzie takie same, looknij tylko czy dobrze pasuje do gniazda w Twoim aucie. Krzysiek
stale podlaczenie odpada to bedize zestaw podrozny z accorda na civica i spowrotem wiec
to tez wlasnie sie zastanawiam nad sensem bezpiecznika jezeli jest wstanie zabezpieczyc ten drugi bezpiecznik na kablu to moze warto doinwestowac to 5zl bo pewnie kabel z bezpiecznikiem trudniej i gorzej wymienic niz ta wtyczke
jonks, kup w elektrycznym bezpiecznik 2\3A i wciepnij go do wtyku pod + i problem po kłopocie A jak nie to kup juz taki wtyk z bezpiecznikiem w serwisie CB powinni mieć.
jonks, ja u siebie stosuje ciekawy patent Z racji tego, że akumulator siedzi pod fotelem pasażera, z akumulatora wyprowadziłem kabelki i wtyczkę- do kabla od CB przylutowałem drugą wtyczkę i wszystko ładnie chodzi- można radio wypiąc kiedy się tylko chce, a w razie czego wtyczka zapalniczki wolna, np do nawigacji.Koszt wtyczek całe 2,50
patryk91, tylko, że taki patent jest w autach z żabolandii. A hondach aku jest tam gdzie powinien czyli pod maską
cholera czytam i nie wierze akumlator pod siedzeniem cos nie tak albo musialym kupic nyse albo sobie zemnie jaja robia w kazdym razie nie wiedzialem ze francuzy maja tak umieszczony aku ja w kazdym razie jestem wyznawca japoncow
pokabinuje z ta wtyczka cos lepiej kupic cos lepszego niz montowac jakis tam szajs zrobiony jakby z dlugopisa.
khris, jonks, Renault do 99 roku miały aku pod siedzeniem pasażera A japońcami ojciec też jeździł- i przynajmniej tam tez nie było problemu wyprowadzić kabli z komory silnika do wnętrza, i tam dać jakąś solidną złączkę. U mnie jest prościej, bo akumulator blisko
W niektórych mercach akumulator jest w bagażniku
73
W niektórych mercach akumulator jest w bagażniku w audi 100 quattro turbo akumulator znajduje się pod tylna kanapą.
patryk91, ale nie we wszystkich Reniach. Jeździłem Clio I z silnikiem od Clio II i tam był na normalnym miejscu i pozostałych Reniach, którymi je jeździłem by również pod maską.
Mozliwe, wiem ze Scenic i Espace mialy pod siedzeniem.
mniejsza o te bateryjki z braku laku nie udalo mi sie dostac po 18 wtyczki wiec przyspawalem ta co dostalem podlaczylem radio o dziala bo wirtuoz lutownicy to zemnie zaden mam pytanie po podlaczeniu radio mimo nie wlaczonego silnika sobie szymi nie wkurzajaco i trzeba przyglosnic ale jednak a jak odpalm to sobie zaczyna prykac po wlaczeniu anl szumy niemal ustaja zaczyna byc je slychac jedynie jak regulator jest na full
stad moje pytanie czy lepsza wtyczka z "szersza"masa by tu pomogla bo obecna ma jedynie cienkie drucikijak na zdjeciu , czy to w ogole ni ema wplywu?
jonks, weź rzeczywiście kup lepszą wtyczkę squelczem wytnij szumy radyjka. ANL oczywiście na ON
pytanie.jak wygląda "lepsza"wtyczka
chodziło mi o szersze blaszki masy. Te wtyczki po pięciu wyjęciach szlak trafia
Te wtyczki po pięciu wyjęciach szlak trafia Moja ma juz rok i jest jak nowa...
patryk91, to masz więcej szczęścia niż ja miałem
mam wtyczkę jak na zdjęciu,odzysk po "szperaczu ładowalnym"(latarka akumulatorowa)po 1,5 roku pracuje bez zmian,daj dla polaka dwie kulki,jedną zepsuje a drugą zgubi,(sorry koledzy za moje komentarze dzisiaj ale nie mam najlepszego humoru)
Jeśli gniazdo zapalniczki w Twoim samochodzie było bardzo długo nieużywane to być może kiepsko stykać z ową wtyczka (gniazdo mogło trochę zaśniedzieć lub pokryć sie jakimś innym nalotem - drobny papier ścierny na palec i trochę oczyść gniazdo w środku ), wtyczka jest ok i szerokość blaszek od minusa zasilania nie ma znaczenia, ważne tylko zęby był dobry styk miedzy gniazdem a wtyczka. Wcześniej wpominales \liscie o bezpiecznikach. Jeden masz zapewne w zapalniczce, a drugi jest bądź tez go nie ma na kablu zasilającym od CB (ja np. nie mam na kabelku), w każdym bądź razie jeden wystarczy, dodatkowo jeszcze powinien aczkolwiek znowu nie musi być standardowo bezpiecznik przez Twoim gniazdem od zapalniczki, tylko podejrzewam, ze o sporo większym amperażu.
A zakłócenia, może ze szczotek na alternatorze... skoro nic innego więcej nie pracowało (przynajmniej o tym nie piszesz) aaaaa, moze być jeszcze dmuchawa, ostatnio np. mialem tak w VW Polo u ojca, tez bez uruchamiania silnika i zakłócenia wchodzily np. wlasnie z dmuchawy. Przyczyn jak mniemam moze byc sporo, poprawcie mnie koledzy jesli sie myle.
Udanej zabawy 73!
zdunman, zduman zrobie jak radzisz dzis nabylem antene jednak nie sprawdzil mi sprzedawca swr mowiac ze nie trzeba z unidenem bedzie dzialalo powiedzialem ze ok bo i tak sie spieszylem do roboty i nie mialem czasu wiec napomknolem ze ze jak bedzei problem to podbije
w kazdym razie podlaczzylem na moment SQ podkrecilem do wyciecia szumow( prawie polowa zakresu SZOK choc nie wiem czy to duzo czy malo) ale slyszalem rozmowce dobrze na odlegosc ok 2,5km ( z legionow na rondzie to do krisa bedzie sie orientowal) wiec to chhyba niezly zaseig jak na poczciwego hustlera tym bardziej ze otaczaly mnie wysokie bloki
jonks, ale z Legionów na Rondo nie ma 2,5 km w linii prostej jest około 1,5 więc w miarę. A gdzie kupiłeś bacika i że nie sprawdził Ci swr
eee bedzie ze 2 napewno do alei wolnosci mam kilometr a to lina prosta w dol wiec do ronda musi byc wiecej a jezeli nie to mnie nie pocieszyles jak na kilosa nadaje
w STW na wojska wczesniej mowil ze ra rade a dzis ze nie trzeba bo to nowe
no nie wiedziałem w którym miejscu na Legionów. Ciekawe, który to taki cwaniak, że mu się nie chciało sprawdzić swr. Co do SQ ja u siebie mam na godz 10-11 więc u Ciebie jest tak samo Pozdrawiam i do usłyszenia w eterze
Krzysiek
Te wtyczki po pięciu wyjęciach szlak trafia To dziwne, co piszesz. Ja wszędzie montuję dokładnie takie wtyczki, jak na zdjęciu. Z Żadną nigdy nie miałem problemów. A najlepsze jest to, że tam, gdzie inne wtyki się topiły, z tą nie ma problemów.
73!!!
truckmaniac, to może ja mialem niefarta z tą wtyczką. U mnie dosłownie po 3 dniach szlak ją trafił i się rozleciała. Może mam za dużo siły
a jaka cyna jest dobra do lutowania kabli we wtyczce. Normalna czy z kafalonią?
Taka i taka.
JanC
Dzieki za odpowiedz, bo dzisiaj wlasnie lutowalem sobie kabelki we wtyczce normalną cyną i jakos ciężko sie to lutowąło i trzymało .
Powierzchnie blaszek z tych wtyczek zanim zaczniesz próbować lutować (pobielać cyną) musisz porządnie zmatowić drobnym papierem ściernym, bo inaczej to nie jest lutowanie tylko smarkanie cyną. Oryginalnie te blaszki sprężynujące są pokryty bardzo opornym galwanem, który specjalnie z cyną się nie lubi. Po zmatowieniu i wyjałowieniu np. acetonem cyna rozpływa się jak miód - oczywiście kalafonia bezwzględna jako topnik. Wiele takich wtyczek jest tylko smarknięta cyną - takie klejenie cynowe zamiast lutowanie i przy mocniejszych udarach takie pseudo lutowanie odpada.
Czytam ten temat i zgłupiałem pokażcie mi gdzie mam dać + a gdzie - do tego wtyku?
+ czyli czerwony na sprężynę czarny na blaszkę boczną.Pozdrawiam Rafał
+ do blaszki z opornikiem minus do tej bez oprnika
+ czyli czerwony na sprężynę czarny na blaszkę boczną.Pozdrawiam Ra
Możesz + dolutować do sprężyny.
+ do blaszki srodkowej albo do sprezyny < po wlozeniu bezpiecznika sprezyna dotyka tej blszki; btw po zlym przylutowaniu do sprezyny moze byc ciezko ja ladnie umiescic w "tunelu" >, - do bocznej blaszki. Ja zawsze po przylutowaniu masy zakladam na wewnetrzny kawelek tejze i lut koszulke termokurczliwa - odstep miedzy + i - bywa minimalny w tych wtyczkach, robie to na wszelki wypadek ( kiedys w jednej blaszka mi ie przekosila i robila zwarcie ).
Opornik jest podłączony do + żeby dioda sygnalizacji podłączenia świeciła. Sprężyna styka się z + w samochodzie. Więc podłącz + radia przed opornikiem (tzn najbliżej sprężyny) a minus do blaszki bocznej.
http://cb-radio.pl/phpBB/...niczki&start=25 http://cb-radio.pl/phpBB/...tyk+zapalniczki
Spróbój tak będzie łatwiej bo dioda jest już lutowana więc dolutuj przewody do istniejących lutów
Ok zrobiłem tak jak kolega JanC, i fizykmanitu, poradzili wszystko działa. Dzięki za pomoc.
|
|