|
zapalniczka czy akumulator
WoM2 - Wszystko o Metin2 |
Siema! Zakupiłem dzis pierwsze radio (tti 880) i zastanawiam sie nad jego podłączeniem.. słyszałem ze lepiej bezpośrednio pod akumulator, jak tego dokonać?? co o tym sądzicie?? wady i zalezy podłączenia pod zapalniczkę i pod akumulator prosze o wsparcie..
73!!
Osobiscie mialem podlaczone tak i tak. Roznica...zadna. Obecnie mam pod zapalniczke dla wygody, gdyz radio wyjmuje codziennie z mobila.
Pozdrawiam.
spotkałem się z opiniami ze podłączenie w zapalniczce mogę powodować dziwne pierdzenie spinki itd np podczas pracy wycieraczek itd... czyżby bzdury??
to prawda ale najbardziej zakłócenia wchodzą przez antenę od nie odkłóconych urządzeń typu silniczki 12 V czy komputer sterujacy autem.
Ja ciągne zasilanie z obwodu radyjka stereo i jest dobrze. Myśle że jak ma zakłucać to i tak będzie przez antenke.
w takim razie spróbuje najpierw pod zapalniczkę (na pewno łatwiej i wygodniej) a jeśli bęzie lipa to pokombinuję inaczej..
TTI 880 ma niezłe filtry na zasilaniu i 100% jak wchodzi to przez antenę (ja polecam wiązkę od radia/akcesoriów ).
ja polecam wiązkę od radia/akcesoriów
Ja mam radio podpiete na stałe pod zasilanie zapalniczki, a masę wziąłem z karoseri. W celach doświadczalnych zdjąłem antenę i zero zakłóceń. Jak jest postawiona antena to ona zbiera zakłócenia od niektórych elementów instalacji w zasadzie tylko od wycieraczek. Dmuchawa nawiewu sieje mi na trzech biegach, na czwartym jest cisza. W przypadku dmuchawy sieje elektroniczny regulator prędkości (badziew straszny). Klaksonu nie sprawdzałem bo to nie istony element całej układanki. Tak więc kolego zasilaj jak ci wygodnie, aby tylko styki dobrze kontaktowały. Dlatego tak ważną sprawą jest zakup porządnej wtyczki do zapalniczki i sprawne gniazdo zapalniczki. Jezeli zdecydujesz się na zasilanie bezpośrednio z akumulatora to pamiętaj o bezpieczniku na (+) i to jak najblizej akumulatora. A dlaczego blisko akumulatora? Bo w ten sposób zabezpieczasz auto przed ewentualnym pożarem od instalacji elektryczbej w przypadku np. przetarcia się izolacji na przewodzie zasilającym i zwierającym do karoseri. Do dzieła i powodzenia.
Jedno pytanie, do znawców tematu Co rozumiecie przez "dobrą wtyczkę"?
Pozdro
Wielki dzięki za porządne rady!! A jeśli chodzi o "porządną wtyczkę" to wydaje mi się dziwne pytanie bo można kupić coś za 5 zł w Kauflandzie zrobione z kawałka plasliku i kilku blaszek.. a jak kupisz dobrze wykonaną wtyczkę pewnie za kilka zł więcej odpowiednią do przeznaczenia to będziesz zadowolony
73!!
Dobra wtyczka to taka, która dobrze siedzi w gnieździe czyli zapewnia pewne połączenie i dobry kontakt styków wtyczki i gniazdka i nie rozpada się w ręku lub na mrozie. Najczęściej posiada wbudowany bezpiecznik.
A jeśli chodzi o "porządną wtyczkę" to wydaje mi się dziwne pytanie bo można kupić coś za 5 zł w Kauflandzie zrobione z kawałka plasliku i kilku blaszek.. a jak kupisz dobrze wykonaną wtyczkę pewnie za kilka zł więcej odpowiednią do przeznaczenia to będziesz zadowolony Pięknie kolego to ująłeś . Nawet więcej, dodam że ostatnio montowałem wtyczkę jednemu koledze z forum to była tak zbudowana że po włożeniu w gniazdo robiła zwarcie w innym przypadku znowu się grzała -słabo kontaktowała. Te co niektóre rozdzielacze gniazd z Alledrogo to tylko się nadaje do śmieci.
73
no niestety taka prawda.. po co kupować coś co ma się rozwalić po kilku dniach... niby dla oszczędności kupimy szajs to później tylko kłopot i strata kasy bo i tak później trzeba kupić lepsze.;d 73!
OK dzięki, poprostu myślałem że macie na myśli jakieś inne warunki, jakieś markowe czy coś.
a tak spytam odbiegając od tematu...
Nie denerwuje was jak wam się kable od radia po kokpicie walają i tak mało estetycznie wystają z zapalniczki
mnie denerwowały i popiołem pod skrzynkę z bezpiecznikami.
Mi tam mało co przeszkadza Najważniejsze, że by radyjko śmigało. Tak na poważnie to myśle nad zmianą usytuowania gniazda zapalniczki, w jakimś niewidocznym miejscu. Nie chce nigdzie kabli wpinać bezpośrednio, bo często radyjko przenoszę i mobilność jest dla mnie najważniejsza.
W prywatnym kazałem sobie zrobić dodatkowe gniazdo i kabelki się ładnie chowają, nie widać. Ale w służbowym, jak zacząłem na ten temat gadać, to okazało się, że musiałbym wywalić minimum 120 PLN do nie swojego auta i tylko po to, żeby kabelki się estetycznie chowały. Uznałem, że mam to w nosie. Dodatkowo do jednego gniazda podpinam radio i GPS. Rozdzielacz jest wielki jak krowa, więc zrobiłem sobie przedłużacz. Z gniazda wystaje jedna wtyczka, rozdzielacz nieco z boku schowany, za to po kabinie zamiast 2, lecą 3, nie 4 kabelki. 4, bo z radia kabelki nie są w jednej otulince Porządek mam prywatnie, służbowo ciągnie się cała masa kabelków. Dobrze, że antenkę udało się schować
dopoki nie bedzie bezprzewodowego pradu dputy bedziemy sie meczyc z kabelkami. W Golfie moj znajomy zamontował radyjko na stałe w kieszeni a ja z racji ciaglego przekladania radyjka z auta do auta zrobilem sobie dodatkowe laczenia na kablu od anteny i od zasilania. Pozadne styki, dobrze zalutowane i nie da sie odczuc prawie wogole straty w jakosci sygnalu. Ulatwilo mi to "zabawe" z przekladaniem CB i anteny. Najwazniejsze to zrobic porzadne luty i styki.
Chyba troche odbieglem od tematu.
Szkoda, że nie ma takich kieszeni jak na radio FM. Cały problem by był z głowy. Wkładasz radio i za jednym zamachem jest wszystko podłączone (antena, zasilanie, PA, głośnik zew.). A może jest coś takiego? Ma ktoś jakieś info?
Szkoda, że nie ma takich kieszeni jak na radio FM. Cały problem by był z głowy. A to, może się nada, tylko nie wiem jak zamówić: http://www.dirland.fr/catalog44.html I nie wiem co to jest, bo słabo widać: http://www.dirland.fr/catalog45.html
Witam ponownie... piszę tu, bo myśle, ze zakładanie nowego tematu nie ma sensu.. a rozchodzi się o to ze kilka dni temu zmieniłem podłączenie radia z zapalniczki do wiązki od radia.. zrobiłem to żeby wyglądało estetycznie zebym mógł korzystać z gniazda zapalniczki (ładowarka tel.) ale takze z nadzieją ze pozbędę się szumów podczas pracy tylnej wycieraczki, klimatyzacji... itd... a tu tylna część ciała służąca do siedzenia.. szumi przy włączonej tylnej wycieraczce i klimie... dalej musze wycinać gałkami.. czy mogę sie tego jakoś pozbyć?? są na to sposoby ?? w sumie zyskałem estetykę i wolne gniazdko.. i nie musże mieć przekręconej stacyjki zeby odpalić radio.. ale idealnie byłoby pozbyć się szumów.
Aby odszumić radyjko -fajne określenie , musisz odfiltrować te nadajniki zakłceń które to wytwarzają jak wycieraczka i pozostałe. Na forum dość sporo opisu tego tematu. "SZUKAJ"
73
siemka, Rydzeus , jesli twoje kable w ttitce maja kolor srebny tak jak aluminium to o wtyku mozesz zapomniec lub kupic specjalna cyne, umnie niedalo sie to przylutowac jak przylutuje to sie zaraz za kilka sek odlutuje nietrzyma wogule, radze kupic moze specjalna cyne do alu, lub dosztukowac kabel brązowy i owinac taśmą izolacyjną i w tedy próbować to lutować ja MIALEM w zasilaczu takie jagby wtyczki mini jack tylko ze wieksze i do urzadzen elek...
pozdro.
CB-RADIO22! KOlego.. szczerze to nie wiem o czym piszesz. chyba mnie źle zrozumiałeś.. nie mam problemu z podłączeniem radia.. bo już to zrobiłem.. mam nadal problem z szumami pomimo podłączenia pod akumulator... chyba ze to ja nie zrozumiałem o co Tobie chodzi pozdrawiam!!
bo muwile ze bedziesz miec problemy z podlonczeniem wtyku i tego kabla aluminiowego. bo trzeba specjalna cyne i cos jeszcze albo dosztukowac brązowy kabel i dac normalna cyne ale sam juz niewiem co wybrac.
[ Dodano: 21 Maj 2007, 13:58 ]
Kieszenie rzeczywiście są i to do wielu modeli.Jak na bazę wstawię inne radyjko, to ta Cobra pójdzie w kieszeń i pod radio FM. CB-RADIO22 - co się stało z twoim radyjkiem.
JanC
są tu: http://allegro.pl/item196...o_cb_od_zs.html http://allegro.pl/item195...tti_od_arc.html
Dziękuje kolego P@fcio za linki. Naprawdę interesujące
są tu: http://allegro.pl/item196...o_cb_od_zs.html http://allegro.pl/item195...tti_od_arc.html O tych to ja wiem, ale nadal nie ma do Herberta, to są trochę większe radia od tych, które są w linkach.
Buli- a może te kieszenie pasują.
http://www.thunderpole.co...sories_misc.htm
lub tutaj w akcesoriach też jest kieszeń do Presidentów.
http://www.autoradio.poznan.pl/menu/cb_radio.htm
JanC
są tu: http://allegro.pl/item196...o_cb_od_zs.html http://allegro.pl/item195...tti_od_arc.html
Dziękuje kolego P@fcio za linki. Naprawdę interesujące
niezamaco jeśli ten link nie wejdzie http://allegro.pl/search....kiesze%C5%84+cb to sam wpisz w allegro kieszeń cb i kliknij szukaj
jak tak patrze na te kieszenie to flaki mi sie przewracają.... super piękne one są... już chyba lepiej zostawić radio bez kieszeni bo jak bym miał taką kieszeń u siebie zamiontować to ....... kawał blachy, z wyciętym otworem pomalowany na czarno.... i napewno bedzie pasował do każdego modelu auta... kiedy przyjdą takie czasy ze bedą robić kieszeń pod każde auto tak jak to jest z radiami CD...
ja mam podpięte pod akumulator i też mam zakłócenia np jak włączam spryskiwacze
CB-RADIO22 - co się stało z twoim radyjkiem.
juz jest radio kupilem 2. i dziala.
witam, odnowie temat i sie zapytam: w jaki sposob łaczy sie kabel (+) bezposrednio z akumulatorem?? trzeba go przylutowac tam gdzie jest łaczona klema z tym grubym czerwonym (+) kablem??
a jak podłaczyc pod audia?? normalnie sie wpiac pod kostke(zrobic rozgałeznik taki)?? chodzi mi o to ze czasem jestem na nasłuchu na cb oraz słucham cicho jakiejs stacji w radio FM
Prawidłowo powinno się zarobić końcówkę na przewód (taką z oczkiem) do przykręcenia przez śrubę - przyłączasz zarówno + jak i - do akumulatora.
Przez podłączenia do audio rozumiesz wpięcie CB tak żeby puszczało dźwięk przez wzmacniacz w samochodzie czy chodzi Tobie o sterowanie zasilaniem tak żeby CB było załączane i wyłączane razem z radiem? W pierwszym przypadku musiałbyś podłączyć wyjście radia poprzez dzielnik rezystancyjny (rezystorki musiałyby być odpowiedniej mocy) do wejścia lizniowego wzmacniacza. Problem polega na tym, że nie będziesz miał możliwości słuchania stacji FM razem z CB, bo musiałbyś się przełączyć na wejście zewnętrzne (AUX) we wzmacniaczu. Da się to oczywiście obejść, ale będzie to już naprawdę głęboka grzebanina w radiu, więc jeśli masz wątpliwości jak pociągnąć przewody zapomnij o tym. Druga opcja sprowadza się do wpięcia w przewód + idący od akumilatora do CB przekaźnika (styki zwierne, czyli zwierające się po podaniu napięcia na styki sterujące przekaźnika), oraz wpięcie cewki przekaźnika pomiędzy przewód od zapłonu, a masę w wiązce przewodów idącej do kostki do radia.
pz
|
|